Miksi kuukautisten alkaessa on niin mahtava olo?
Kommentit (9)
mulla alkoi menkat ja koko sen päivän olin hilpeällä tuulella. Hormonit kai sen tekee, mutta miksi mulla on tollanen olo vain yhtenä päivänä kuukaudessa? Saako sitä hormonia jostain purkista, joka ton aiheuttaa? ap
mikä hormoni se on mutta saahan niitä kaikkia purkista..
Ensinnäkin jo useita tunteja ennen alkamista pissattaa ja kakattaa ja on vuotava olo. Rintoja pistelee ja sattuu tajuttomasti ja mahaa juilii. Sitten kun vuoto alkaa, pitää osata ennakoida, alkaako hiljalleen vai koko hana auki eli tamponi ja side vai pelkkä side. Samalla alkaa kunnon mahakipu, oksettava olo ja aika usein migreeni, jotka kestävät 1-3 päivää.
Tämän lisäksi haluaisimme lapsen, joten en todellakaan tunne oloani kovin mahtavaksi, kun menkat alkaa. Olen vihainen ja turhautunut, kipeä, turvonnut, haiseva ja ruma.
on progesteronin määrän romahtaminen. Tuotanko mä jotenkin liikaa progesteronia eli keltarauhashormonia koko ajan? Onko se mahdollista?
No voi kyllä olla erilaista... Mä tiedän menkkojen alkavan usein juuri siitä että tulee omituisen hyvä olo.
on progesteronin määrän romahtaminen. Tuotanko mä jotenkin liikaa progesteronia eli keltarauhashormonia koko ajan? Onko se mahdollista?
itselläni juuri tutkitaan hormoneja.
joten sinun pitäisi olla hormonihuuruinen myös edeltävänä päivänä
joten sinun pitäisi olla hormonihuuruinen myös edeltävänä päivänä
juuri muutama päivä ennen menkkojen alkua. Sitäkin mietin että onko hyvä olo itse asiassa sittenkin normaali olo, joka tuntuu vain ihanalta kaamean progesteroni-masennuksen jälkeen. Mutta oikeasti mulla ei yleensä ole hilpeä olo koko päivää ilman syytä. Näin on todella usein menkkojen alkamispäivänä. Mikä muu sen voisi tehdä kuin progesteroni?
Millä tavalla?
Mulla on mahtavan iso, turvonnut ja tukala olo.