Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olettehan laittaneet kaksi kynttilää ikkunalaudalle!!!

Vierailija
06.12.2011 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi juuri kaksi?

Alun perin, Venäjän vallan aikana, kynttilöillä kunnioitettiin keisaria. Sortovuosina kaksi kynttilää ikkunalla ilmensivät kansas hiljaista kapinaa sortajaa vastaan. Jääkärien matkatessa vaarallisia etappireittejä pitkin Saksaan koulutettaviksi, kaksi kynttilää talon ikkunalla kertoi, että talo oli myötämielinen jääkäreiden asialle ja siten turvallinen paikka yöpyä. Sotien jälkeen kynttilät saivat uuden merkityksen. Itse sytytän toisen kynttilän niille miehille ja naisille, jotka lähtivät sotaan, eivätkä palanneet. Toisen sytytän heille, jotka palasivat, mutta tavalla tai toisella sodan merkitseminä.

Vierailija
22/27 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jääkärien matkatessa vaarallisia etappireittejä pitkin Saksaan koulutettaviksi, kaksi kynttilää talon ikkunalla kertoi, että talo oli myötämielinen jääkäreiden asialle ja siten turvallinen paikka yöpyä.

Tuota en tiennytkään, kiitos infosta.

Saako kysyä mistä tuo tieto on peräisin.

Jääkärien kunniaksi voisin hyvinkin laittaa kynttilät palamaan ja sotaveteraanien kunniaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin törmäsin tähän kynttiläjuttuun. Lähdettä en kyllä tähän hätään muista, mutta kun googlasin, niin ainakin Turun Sanomat on joskus julkaissut saman tiedon eräässä artikkelissaan.

26

Vierailija
24/27 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä täällä maalla muillakaan näy. Taitaa olla kaupunkilaisten perinne.

Vierailija
25/27 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Mielenkiintoista.

Olen hyvin kiinnostunut jääkäriliikkeen asioista.

Olen hankkinut muutaman jääkäriliikkeestä kertovan kirjan mm. Matti Lauerman kirjoittaman kirjan.

Mun mielestä jääkäriliike on omalla tavallaan sankaritarina vailla vertaa suomen historiassa.

Kiitos heille tekemästään työstä.

Vierailija
26/27 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kun tässä tyylittömässä uudessa talossa ei ole niitä lautoja, niin pöydällä ikkunan ääressä palaa.

Ennen kun asuin Ullanlinnassa ja Käpylässä, niin oli ihanissa vanhoissa taloissa ikkunalaudat.

Vierailija
27/27 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon kansalainen, maksaa verot kuten kuuluukin ja noudattaa maan lakeja -vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan