Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuukautisesi säännöllistyivät, jos imetit pitkään ja alkoivat myöhään?

06.12.2011 |

Tiedän, että tää on hyvin yksilöllistä, mutta olis kiva kuulla miten muilla on menny, kun mua vähän ärsyttää nää epäsäännölliset kuukautiset ja pitkä kierto. Annetaan toisen lapsen tulla, kun/jos on tullakseen, mutta ikinä ei tiedä koska on ovulaatio ja koska menkkojen "pitäisi alkaa". Mulla menkat alkoi, kun tyttö oli 11 kk, neljänsiä menkkoja tässä odottelen alkavaksi ja edelleen imetän. Netistä löytyy paljon esimerkkejä kuukautisten säännöllistymisestä, joissa menkat on alkanu joko pian synnytyksen jälkeen tai sitten myöhään, kun imetyskin on loppunut, mutta minua kiinnostaisi tapaukset, joissa menkat on alkaneet pitkän ajan kuluttua synnytyksestä, mutta imetys on silti jatkunut.

Ja mulla siis oli eka kierto 38 pv, toinen 36 pv ja nyt kolmatta on kestänyt 34 pv ja edelleen jatkuu. Ennen synnytystä mulla oli hyvin säännöllinen 28 pv kierto. Ei tämä mikään kamala ongelma ole, mutta usein vaan mietiskelen, että koskahan nämä säännöllistyvät ja mikähän on yleistä tai tavallista ja mitä odottaa. Olen kuullut, että jos kuukautiset alkavat pian synnytyksen jälkeen, niin ovat usein pitkäänkin epäsäännölliset, mutta entä jos alkavat pitkän ajan kuluttua? Imetyksen lopetus toki voisi auttaa kierron säännöllistymisessä, mutta enemmän tykkään imetyksestä kuin säännöllisistä kuukautisista:)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla