Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työtä voisin saada näillä reunaehdoilla?

Vierailija
05.12.2011 |

Ei juurikaan työkokemusta. Lähes valmis AMK-tasoinen tutkinto, joka on osoittautunut täysin pilipalitutkinnoksi (yhdistelmä tradenomia ja kulttuuria). En siis opiskele Suomessa päätoimisesti. Ikää 31v.

Työtä voisin tehdä lähes kokopäiväisesti, pitäisi olla aina parin viikon välein 1-2 päivää pois töistä arkena (tosin voin olla koko viikonlopun töissä). Poissaolot johtuvat pakollisista luennoista, joihin joudun lähtemään Ruotsin puolelle.

En ole ollut päivääkään työttömänä (sulkee pois yllättävän monta työpaikkaa, kuten vuorotteluvapaan sijaisuudet yms.).

En voi olla yötyössä, koska minulla on kolme lasta. Kaksi koululaista, yksi esikoululainen, joten päivätyö ainut mahdollinen. Löytyy aviomies, mutta en tässä perhetilanteessa voi mennä työhön, joka on aina vain ilta- tai viikonlopputyötä (ei olla koko perhe koskaan yhdessä kotona).

Kevääksi pitäisi saada mitä tahansa työtä.

En pääse kaupan kassalle (ei asiakaspalvelu- eikä kassakonekokemusta). En pääse päiväkoteihin apulaiseksi, kun siihen vaaditaan joku sosiaalialan koulutus, mitä minulla ei ole.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä tuosta struunan syöneestä kommentoijasta nro 20. minäkin olin lasten kanssa kotona 12 vuotta, ja paluu työelämään ei aluksi ollut helppo. Motivaatiota kuitenkin oli vaikka kuinka, ja löytyi se oma homma lopulta. Pari vuotta siihen kuitenkin meni..

Vierailija
22/25 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siihen verrattavissa olevaa. Kun ei ole yhtään työkokemusta, niin aika harvaa kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. vammaiselle lapselle. Jos on vielä sellainen avustettava, jolla on useampi avustaja vuorotellen (vaki ja tuuraaja), niin saisit sen pari päivää aina vapaaksi. Kotiäitiydestä voisi olla hyötyä.

Outoa ettet pääse kassalle. Kauppa on yleensä se eka työpaikka. Siivoojaksi kyllä pääsee, mutta se tulee olemaan niitä työkokemuksia, joita ei kannata ainakaan koulutettujen laittaa cv:hen, vaikka itse arvostaisi sitä työkokemusta.

Vierailija
24/25 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessasi lukee ettet ole ollut päivääkään työttömänä mut myöhemmin kirjoitat ettet ole ollut koskaan missään töissä???

olin ulkomailla perheen kanssa, koko kesän aina jossain. YO-kesänä menin naimisiin ja sen jälkeen elin rouvana / kotiäitinä 12v. Viimeiset 4v olen opiskellut etäopintoina itselleni AMK-tasoista tutkintoa Suomesta käsin Ruotsissa. En ole koskaan ollut töissä, mutten siis työttömänäkään. Työttömänä olemiseen pitäisi ilmoittautua johonkin, enkä sitä ole tehnyt, koska en ole mielestäni ollut työtön.

ap

Eikai kukaan työnantaja ota ihmistä joka on lorvinut himassa 12 vuotta sen sijaan että hankkisi työkokemusta. 12 vuotta, voi hyvä ihme. Ei sinun mussukoita voinut sitten millään laittaa hoitoon?

Jos ei ole työkokemusta, niin oma aktiivisuus pitää osoittaa esim. avoimen yliopiston opintoja tai vapaaehtoistyötä tekemällä.

Vierailija
25/25 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vieläpä työkokemusta alalle, jos olet hoitanut lapsiasi kotona. Ongelma on ne toivomasi vapaapäivät, mutta voi hyvin olla, että päivähoitooimisto löytäisi sinulle hoitolapset, jotka sopisivat rytmiisi. Voisitko ehkä ottaa vuorohoitolaisia (nostaa surkeaa palkkaa huomattavasti).

Jos et millään halua vieraita lapsia kotiisi, voit myös tarjoutua päivähoitotoimistoon pph:ksi, joka menee lasten kotiin hoitamaan. :)