Olenko huono äiti?
Olen laittanut molemmat lapset n. 1kk iässä nukkumaan omaan huoneeseen ja antanut pelkästään korviketta 4kk ikään asti. Molemmat lapset laitoin myös tarhaan 10kk iässä. Molemmat olleet myös huonoja nukahtamaan, joten olen antanut lasten kitistä sängyissään kunnes nukahtavat (tietenkin kunnon hätäitkuun olen vastannut)..
Tuon tekstin perusteella olen varmasti av-palstalaisten mielestä huono äiti :D Vaikka kaikelle tuolle löytyy selitys..
Kommentit (7)
Noilla tiedoilla ja tuolla "asenteella" mikä henki kirjoituksestasi niin kyllä, olet mielestäni huono äiti.
Saiskos ne selityksetkin sitten...
Molemmat huonoja nukkujia pienestä asti ja kaikkien yöunet paranivat kun siirrettiin omiin huoneisiin. Maitoa multa ei tullut kunnolla, syöttöpunnituksessa saatiin neuvolassa 1kk iässä 20ml yli puolen tunnin imetyksen jälkeen ja molempien kohdalla imetys yhtä tuskaa kun ei maitoa tullut tarpeeksi. Tarhaan laitoin lapset kun halusin takaisin työelämään.
ja siis kun ovat nukkuneet niin pienestä asti omissa huoneissaan niin eivät sitten vanhempina vauvoina/taaperoina osanneet nukahtaa jos siinä on joku vieressä.. Ja nukahtaminen edelleen hankalaa, mutta jos erehtyi huoneeseen hyssyttelemään niin siitä vasta kauhea kiljuminen alkoikin. Joskus yritin tuloksetta "nukuttaa" 1-vuotiastani 4 tuntia silittelemällä ja olemalla vieressä, mutta nukahti vasta kun lähdin huoneesta pois.
Ja sen 4kk jälk joivat mitä?
siis PELKÄSTÄÄN korviketta 4kk ikään asti, sitten tuli lisäksi myös soseet :)
mun alottaman ketjun pointti oli se, että nykyään leimataan tosi herkästi huonoiksi äideiksi kaikki ketkä esim. antavat korviketta tai tekevät nuo yllämainitsemani asiat.. Ne nyt vain ovat ainoat tavat mitkä sopivat meidän perheelle. :) Jos joku haluaa mut sen perusteella tuomita huonoksi äidiksi niin tuomitkoon. Rakastan lapsiani yli kaiken ja touhuilen heidän kanssaan kaikenlaista pitkin päivää, kotona ovat nyt kun työsuhde päättyi ja jäin työttömäksi. Käydään puistoissa ja leikitään ja askarrellaan kotona ja olen todellakin läsnä lapsilleni :)
Eli idea tässä oli valottaa sitä kuinka helposti äidit tuomitaan huonoiksi äideiksi jos ei tiedä kaikkia faktoja..
Saiskos ne selityksetkin sitten...