Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleisön pyynnöstä - melba hetken linjoilla ja vastailee kysymyksiin

05.12.2011 |

Kysy mitä kysyt, vastaan mitä vastaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko julkkis?

Vierailija
2/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskellut jotain talousjuttua vai oletko vaan kiinnostunut raha-asioista? mistä olet oppisi ammentanut talousjuttujen suhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alenemassa? Jos kyllä, niin odotatko kevääseen vai pitempään?

Vierailija
4/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla toisessa ketjussa joku tämmöistä läpällä heitti et voisin perustaa tämmöisen ketjun. Leikin niin tosikkoa, et otin asian tosissani.

Vierailija
5/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opiskellut lainkaan talousasioita esim. opinnoissani. Olen ollut kiinnostunut asuntoasioista koko pienen ikäni ja talousasioista kiinnostuin loppuvuodesta 2008. Aika mielenkiintoista aikaa ollaan eletty koko aika tuon v. 2008 jälkeen talousrintamalla. Talousasioissa olen lukenut talousalan lehtiä säännöllisesti, samoin nettilehtiä ja keskustelupalstoja, joitain blogejakin. Lisäksi olen käynyt koulutuksissa, jotka ovat keskittyneet rahasto- ja osakesijoittamiseen. Olen ollut kuuntelemassa mm. Timo Tyrväistä ja Hannu Angervuota.

Talousasiat ovat minulle ihanaa vaihtelua omiin töihini siis. Saa vähän aivojumpata ja siihen liittyy minusta sekä matematiikkaa että myös ihmisten käyttäytymistiedettä. Viehättävä yhdistelmä minunkaltaiselleni ihmiselle. Sinänsä pidän rahaa vain välineenä.

Vierailija
6/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituus,paino,silmienväri ja horoskooppimerkki?

mä sua jo tonne toiseen ketjuun kehuinkin vähän..eli tykkään tyylistäsi olla asiallinen..

Vierailija
7/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sua sanotaan valelääkäriksi?

oletko yhä varakas kotiäiti?

Vierailija
8/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaan määräaikaistilillä?

Vierailija
9/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hintojen kehitys on minulle täysi kysymysmerkki. Olen jo pitkään odottanut, että hinnat lähtisivät laskuun, mutta aina on keksitty joku uusi juttu jolla ollaan saatu lyötyä lisää ostointoja ihmisiin. Tällä hetkellä uskon, että asuntojen hinnat eivät periaatteessa voi nousta nykytilanteessa enää kauheasti, mutta toisaalta jos nykytilanne ei säilykään vaan EKP päättää aloittaakin setelipainannan, niin voi olla, että olisikin fiksua omistaa jotain kiinteää ja vaikka omistaa sitä velaksi. Olen viimeiksi viime kuussa katsellut vakavasti erästä asuntoa ja pyytänyt siihen jo lainalupauksenkin, mutta viimemetreillä uudesta talosta löyty kosteutta, joten vetäydyin siitäkin kaupasta... En siis usko, että hinnat olisivat pitkässä juoksussa mitenkään alhaalla keväällä, mutta toisaalta jos tästä pakkoleivotaan kunnon inflaatio, jotta valkosipulimaat pelastuisi jollain tavalla, niin voi olla, että minäkin siirryn taas kiinteän omaisuuden omistajaporukkaan. Katsellaan nyt. Huonoa en osta oli hinta mikä tahansa. 2 vuoteen en ole löytänyt mitään järkevää ostettavaa järkevään hintaan.

Vierailija
10/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus on about 164, painoa on aivan liikaa, olisko ollut viimeiksi 85, tosin olen ylpeä, että pudotin viime kesänä 8 kiloa. Paljon on tullut painoa lääkkeiden käytön myötä ja vaikea saada pois. Silmienväri on sini-vihreä-harmaa. Horoskoopissa kaksonen.

Kiitos - asiallinen ei kyllä kuvaa minua irl. Olen varsin mahdoton siellä. Mut täällä en kyllä ainakaan tahallaan kiusaa ketään.

Vierailija
11/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Porvoossa enkä ole koskaan asunutkaan. Lepuskissa on tullut asuttua 12 vuotta jo. Valelääkäri-nimitys tuli siitä, kun tänään vastasin yhteen päänsärkyketjuun tuollaisella nimimerkillä, kun arvailin mitä moninaisempia syitä päänsärkyyn.

En ole koskaan ollut varakas kotiäiti. Olen aina ollut kunnan normaalipalkkainen työntekijä ja myös äiti toki viimeisen 11-12 v ajan.

Vierailija
12/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans huomannu miten kiltisti aina vastailet ihmisille täällä. Läheskään kaikesta en ole samaa mieltä kanssasi, mutta ei kai tarvitse ollakkaan. :) missä päin suomea asut? Minkälaista työtä teet?

Vierailija
13/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 000 määräaikaistilillä... Hmm. riippuu siitä milloin niitä rahoja tarvitsee. Jos tarvitsee vuoden sisään, niin joo, määräaikaistili on ok. Jos taas haluaa et inflaatio ei syö sitä omaisuutta joka kuukausi, niin pitäis ainakin osalla siitä summalla hakea tuottoa. Mä ehkä pistäisin 20 000 määräaikaistalletukseen ja sit vaikka 500 e kuussa indeksirahastoihin (seligson).

Vierailija
14/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus on about 164, painoa on aivan liikaa, olisko ollut viimeiksi 85, tosin olen ylpeä, että pudotin viime kesänä 8 kiloa. Paljon on tullut painoa lääkkeiden käytön myötä ja vaikea saada pois. Silmienväri on sini-vihreä-harmaa. Horoskoopissa kaksonen.

Kiitos - asiallinen ei kyllä kuvaa minua irl. Olen varsin mahdoton siellä. Mut täällä en kyllä ainakaan tahallaan kiusaa ketään.

ja oon kaksonen!!! Mutta en ole kunnan työntekijä enkä valelääkäri :(

Mikä on sun kengännumero? Milloin USA menee konkurssiin?

Vierailija
15/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kans oikeesti tosi kiva, jos ihmiset on eri mieltä kuin minä. Varsinkin, jos osaavat hyvin perustella kantansa. On hirveän tylsää sellainen keskustelu, et toinen vaan juttelee ja toinen sanoo joo ja sit vuorot vaihtuu. On käsittämättömän ihanaa (kuten mun yksi ex-kollega), jos joku on aina perustellusti eri mieltä ja sit voidaan jutella kunnolla.

Asun siis Espoossa.

Duunistani en ole koskaan kertonut täällä muuta kuin että olen kunnalla töissä ja koulutukseltani olen FM. Rivien välistä joku on voinut toki arvatakin, että mitä teen ja täällä olevat tutut tietää toki kans.

Vierailija
16/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengännumeroni on ehkä realistisimmin 39,5. Perheen toisiksi pienin jalka siis mulla.

USA:n konkurssista en osaa sanoa. Ei kyllä vaikuta kauhean hyvältä sekään jos ei Eurooppakaan. Velkarahalla porskuttamiseen saattaa tulla kyllä jossain vaiheessa stoppi ja elintasoja on siellä sun täällä on laskettava. Toisaalta voi olla ympäristön kannalta ihan tervettäkin. Eiköhän nuo kiinalaiset yms. sit pidä vuorostaan huolta maapallon saastuttamisesta.

Vierailija
17/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on "tieto" vaikka sun minkälaisiin kysymyksiin av:lla. Oletko oikeasti viisas, vai esitätkö vain?

Vierailija
18/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valkoinen?

Vierailija
19/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps älä välitä kateellisten puheista

Vierailija
20/30 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mulla tietty taipumusta olla besserwisser - mut tietty vastaankin täällä niihin asioihin, joista jotain ymmärrän. En pysty keskustelemaan monestakaan naisellisesta asiasta ollenkaan, kuten vaikka meikeistä, rakennekynsistä, suoristusraudoista tms.

Viisas en varmaankaan ole, mutta älykäs kylläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan