Uutisen alla teksti: "Tapaukseen ei liity rikosta tai ei epäillä..." = ????
Mitä sanotte tästä lauseesta, jota viljellään nykyään kun uutisoidaan kadonneista ja kuolleina löytyneistä:
"Tapauksessa ei epäillä (tai ei liity) rikosta!"
Minun kovissani tuo on alkanut kuulostaa seuraavalta: Tapaukseen liittyy rikos, vaikkapa piiloteloitus, mutta asia laitetaan Ö-mappiin kunhan tämä lause on ilmoitettu yleisölle mediassa!
Miten syvällisesti tutkitaan tuo "ei epäillä rikosta"???
Kommentit (19)
Oliskos parempi teksti:
Tapausta ei tutkita rikoksena!
Mitä sanotte tästä lauseesta, jota viljellään nykyään kun uutisoidaan kadonneista ja kuolleina löytyneistä: "Tapauksessa ei epäillä (tai ei liity) rikosta!" Minun kovissani tuo on alkanut kuulostaa seuraavalta: Tapaukseen liittyy rikos, vaikkapa piiloteloitus, mutta asia laitetaan Ö-mappiin kunhan tämä lause on ilmoitettu yleisölle mediassa! Miten syvällisesti tutkitaan tuo "ei epäillä rikosta"???
Niin kauan kuin ei ole syytä epäillä rikosta, niin sitä ei epäillä. Tämä on puhtaasti tekninen kysymys ja vaikuttaa esim. poliisin valtuuksiin. Siis jos ihminen on kadonnut, ja rikosta ei epäillä, etsitään vain ihmistä ei katoamisen aiheuttajaa. Jos ihminen löytyy kuolleena epämääräisissä olosuhteissa, niin kuolinsyy yleensä selvitetään ja rikostutkinta käynnistyy, jos epäilyttävää löytyy.
No jos on todennäköistä että kyseessä on sairauskohtaus (uhrin potilashistoria jne.) tai kaveri kiikkuu koivunoksasta itsemurhaviesti kourassa, silloin luulisin että tuota ilmausta käytetään. Salaliittoteoriat sikseen.
ettei tapaukseen liity rikosta, vaan se on onnettomuus, vahinko, itsemurha tms. Silloin aloitetaan kuolinsyyntutkinta, ei rikostutkinta. Ö-mappiin tapausta ei laiteta ennenkuin olosuhteet on selvitetty. Usko nyt vaan.
Tästä syystä tämän ketjun alitinkin!
Olen tottunut siihen, että meidän tietyissä piireissä asia saattaa olla aivan päin vastoin kun mitä sanotaan. Siitä ehkä tämä ongelma nyt tulee tässäkin tilanteessa tuon lauseen kanssa.
Sillä että asia heitetään ilmaan vihjataan jo sen olemassaolo. Tämä taitaa olla sitä salakieltä mikä piiloutuu ja "kytee" sosiaalisesti erilaisten ihmisten kielessä... eräänlaista piiloviestintää... kohdallani tämä piiloviestintä on jäänne lapsuudestani - itse en sitä koskaan harrasta.
Vertaa valkoinen valhe...Juu ei, ei minulla ole salasuhdetta - ja sitten kuitenkin on...
Juu, ei olen sossu - ja sitten onkin juuriltaan jotain päinvastaista...
Juu, en ole sossu, olen kokoomuslainen - ja sitten onkin ainakin entinen kommari...
JNE...
tulkitsen lauseen näin:
"Henkilö on tehnyt itsemurhan. "
tai
"Henkilölle tapahtui tapaturma, onnettomuus."
JOSPA ON PELKKÄÄ LAVASTUSTA, sillä siltä tämä puuha nyt näyttää.
Ystäväni kuoli just, mutta en hänen kohdallaan ole kuullut mikä on kuolinsyy. Just jotain noista mainitsemistasi luultavasti mainitaan, mutta kun sain kuulla hänen kuolemastaan, niin kyseessä ON JOTAIN MUUTA!!! JA sen todistaa miehen juuri ennen kuolemaa sähköpostilla käymä kirjeenvaihto pankin, sossun ja asuntofirman kanssa!
JOSPA ON PELKKÄÄ LAVASTUSTA, sillä siltä tämä puuha nyt näyttää.
Ystäväni kuoli just, mutta en hänen kohdallaan ole kuullut mikä on kuolinsyy. Just jotain noista mainitsemistasi luultavasti mainitaan, mutta kun sain kuulla hänen kuolemastaan, niin kyseessä ON JOTAIN MUUTA!!! JA sen todistaa miehen juuri ennen kuolemaa sähköpostilla käymä kirjeenvaihto pankin, sossun ja asuntofirman kanssa!
kertoiko mies pankkiin, sossuun ja asuntofirmaan, että hänet kohta tapetaan vai?!
...lääkärin kanssa mielentilastasi ap. Ymmärrän, että joskus voi ihan oikeasti olla, että jotain rikosta ei huomata tai tutkita tarpeeksi, mutta sinun juttusi ovat nyt niin levottomia (nuo lapsuuden kokemukset ja "tietyt piirit" ja miten selität ne), että kuulostaa että sinulla hiukan viiraa päässä.
No, et tätä tietenkään usko. Mutta uskoisit nyt kuitenkin kokeneen sairaanhoitajan sanaa, että jutuissasi on juuri niitä merkkejä jotka kertovat siitä, että todellisuudentaju on hämärtynyt.
Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee: sanomalehdillä, tai kuolintapauksesta tiedottavalla poliisilla, ei varmaankaan ole mitään syytä "piiloviestiä" päinvastaista kuin mitä sanovat.
Jos joku kuolee muualla kuin sairaalassa ilmiselvään syyhyn, niin heille tehdään AINA ruumiinavaus, jossa kuolinsyy selvitetään. Näin varmasti myös sinun ystävllesi. Vaikkei siitä sinulle tiedotettaisikaan täsmällisesti.
Hyvä sairaanhoitaja!
Just tommoset sairaanhoitajat, joilla on mennyt pissi päähän OVAT VAARAKSI ihan tavisihmisillekin!
Olet joku yksinkertainen tavistollo hoitsu, jolla on ehkä hyviä koulunumeroita, koska olet ollu joku opettajien perseiden nuolija. Muussa tapauksessa olet varmaan niitä arvosana 5:sen pissishoitsuja, joista joku on tehnyt aloitteita täällä palstalla. Ja joilla kaiken lisäksi on noussut pissi päähän ja luulevat tietävänsä jotain tästä maailmasta!
Voin laittaa ammattipätevyytesi tarkastukseen ja arvostelukykysi arviointiin! Haluatko? Juuri tommoisia kommentteja täältä etsiskelenkin ja niitä, jotka ovat hanakoita tekemään toisista kaikenlaisia mielenterveysanalyysejä ja vielä suosittelemaan lääkitystä!
Haluatko, että pääset poliisille vastaamaan kysymykseen, että sinäkö tuon tekstin kirjoitit? Tiedän miten se tapahtuu, koska on jo kokemusta!
Ole kiitollinen, että kirjoitin sinulle tämän vihaselta kuulostavan, varoitustekstin!
viesti on täysin asiallinen toivomus siitä, että alkuperäinen kirjoittaja ottaisi oman terveytensä huomioon. Hän ei yritä tehdä diagnoosia, vaan suosittelee lääkärin puoleen kääntymistä, niin kuin sairaanhoitajan kuuluukin.
Oma kirjoituksesi sen sijaan, jos olisi tunnistettavalle ihmiselle kirjoitettu, lähentelisi kunnianloukkausta.
Kummasta luulet, että poliisi kiinnostuisi enemmän?
Ja sairaanhoitaja joutuisi vastuuseen.
Olisi sinunkin ollut parempi olla kommentoitta juuri tätä tapausta, josta et todellakaan tiedä kerrassaan mitään.
Ehdottaisinkin, että selvittäisit kuka tuo kyseinen sairaanhoitaja on ja pyydät häntä vetämään AP:n kunnianloukkauksesta oikeuteen.
Saadaan tutkittavaksi lisää yksi turhanajauhaja sairaanhoitaja.
Ota vaikka yhteyttä vauva.fi toimitukseen ja selvitä kuka tuo sairaanhoitaja on. Otat sitten häneen yhteyttä ja ehdotat, että vie tämän viestin kirjoittajan, AP:n oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Jään odottamaan vastaustasi mielenkiinnolla! Toivon pikaista toimintaa. Itse teen kaikki asiat aika ripeästi ja toimin nopeasti. Saatan puhuakin paljon - ja vuolaasti, mikä seikka varmaan on myös teille oire jostain mielenterveyden ongelmasta!
Eiköhän jätetä tämä ketju nyt omaan arvoonsa.
Ap:lle haluan sanoa: rauhoitu, jos pystyt. Kysyit toisten ihmisten mielipidettä, eikä kukaan lähtenyt mukaan epäilyihisi.
Aika usein se alkaa noin eli alkaa kuvitella salaliittoja, vakoilua, naapureiden olevan agentteja jne. Suomennettuna olet sekoamassa, joten hae apua itsellesi. Kaikki kertomasi viittaa siihen, että päässäsi viiraa ja kohtalaisen pahasti. Oikea lääkitys auttaa.
kyllä meille kaiken oleellisen itsestäsi jo paljastanut. Odotan mielenkiinnolla pikaisia toimenpiteitäsi.
hoitsun kommenttien takia aio ryhtyä...
Sen sijaan ehdotin, että nuo käkättäjät ryhtyisivät toimenpiteisiin itse! Saataisiin taas pieni show aikaan ja tapahtuisi jotain... ehkäpä paljastuisi yksi valehoitaja niiden lekureiden lisäksi ja Valviralle tulisi lisää duunia...
Siis minä en tee mitään, vaan jään odottamaan...
Olen kylmäpäinen enkä ole menossa mihinkään psykoosiin...siinä taas yksi mahdollinen valehoitaja lisää, joka tommoisia diagnooseja kirjoittelee jo ihan etukäteen...
"Tätä tapausta ei sitten oltu hoidettu eikä hoideta kukkamullaksi pikakompostorilla!"
Kauhea myllytys tässä ketjussa ilman syytä. Lähes jokaiselle tulee joskus tuollaisia aavistuksia kuten ap:lla, että sanoissa on piiloviestejä.
Fakta kuitenkin on, että uutisissa tuo lause on tarkoittaa juuri sitä, mitä siinä lukee. Sillä halutaan välttää huhut ja väärinkäsitykset tilanteissa, joissa ei ole mahdollista kertoa tarkkaa kuolintapaa. Yleensä silloin on kyse sairauskohtauksesta, eikä lehdistölle anneta tietoa ihmisten terveydentilasta. Toki voi olla myös itsemurha.
mitä se tarkoittaa?