Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia tällaisen miehen kanssa?

Vierailija
05.12.2011 |

Mies on aivan jumalattoman kiukkuinen koko ajan. Siis kun herää aamulla, aloittaa sen tiuskimalla mulle ja lapselle. Hermot aivan pinnassa kokoajan.

Liikenteessä suorastaan raivoaa kaikille muille autoilijoille, kukaan ei osaa ajaa. Vilkuttelee valoja, tööttää, huutaa kaikille.

Mieliala saattaa muuttua muutamassa sekunnissa, eli ennen hyväntuulinen mies saattaa saada raivarin ihan mitättömästä, tai toisinpäin, jos on ollut raivona, saattaakin yhtäkkiä olla hyvällä tuulella. On todella hankalaa elää tällaisen tuuliviirin kanssa, ja tilanne tuntuu vain pahenevan.

Lauantaina lähdimme kaupungille. Mies oli aivan hirveällä tuulella heti aamusta lähtien.

Pääsimme stockalle, ja mies tiuskaisi mulle että mene sä hoitamaan se pankkiasia niin hän käy ostamassa housut. Kysyin että mikä ihmeen pankkiasia? Mies karjaisi (niin että ympärillä olevat ihmiset kääntyivät katsomaan) "NO VITTU EN TARKOTTANUT PANKKIA VAAN APTEEKKIA SAATANA IDIOOTTI!!!" Mä purskahdin itkuun ja mies irvisti mulle kuin pikkulapsi (!!) ja häipyi jättäen mut itkemään yksin. No, hoidin apteekkiasian ja menin odottamaan miestä autolle. Mies tuli, ja karjaisi mulle että "tän takia mä en halua tehdä sun kanssa mitään, sä pilaat AINA kaiken". Vei mut ja lapsen kotiin ja meni itse jonnekin.

Anteeksipyyntöä on turha odottaa, mies on sitä mieltä että mä olen tehnyt väärin kun en tajunnut heti että ei hän pankkia tarkoittanut vaan apteekkia.

Olen niin loukkaantunut ja väsynyt kuunneltuani tätä helvetin raivoamista, tiuskimista ja paskamaista kohtelua etten halua enää puhua miehelle. Olen ollut lauantaista asti hiljaa, ei enää vaan kiinnosta puhua äijälle. Ei sekään mulle puhu, menee ja tulee miten tykkää ilmoittelematta siitä.

En tiedä miten jatkaa, olen ihan jumalattoman väsynyt miehen paskamaiseen käytökseen. Asiasta on aikanaan puhuttu, mutta miehen mielestä hänen käytöksessään ei ole mitään pahaa.

En halua olla tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä, joka kohtelee KAIKKIA muita huonosti, puhuu rumasti niin vanhemmillee, työntekijöilleen kuin minulle ja lapselleenkin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä miehen masennuksesta. Voiko miehellä olla stressiä, masennusta, peli- tai päihdeongelma?

Itse olen ollut samankaltaisessa tilanteessa ja vaikeinta siitä teki varmasti se, että tiesin, että mies ei oikeasti ole sellainen, vaan jotain on vialla.

Vierailija
22/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuamatta, että he ovat sairaita. Onko teillä lapsuudenkodeissanne ollut samanlaista?

Nykyään osataan hoitaa monenlaisia mielenterveyden häiriöitä terapialla ja lääkkeillä. Apua on saatavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni toisen vanhemman on silloin kannettava vastuu lapsestaan, ja viedä tämä tuollaisen käytöksen ulottumattomiin. Jos lapsi joutuu kasvamaan tuollaisessa tilanteessa ja ilmapiirissä, hänestä tuskin tulee tasapainoista. Saattaa olla vuosien terapiat edessä, tai lääkitty nuoruus ja aikuisuus.

Ap, älä ajattele itseäsi ja oman elämäsi hankaloitumista nyt, pelasta lapsesi.

Vierailija
24/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai psyykkisiä ongelmia? Mulla mies alkoi yllättäen käyttäytyä noin. Menireilu puolivuotta, ja mulla tietysti hermot paloivat jatkuvaan outoon käytökseen. Lopulta mies pakkasi kimpsut ja muutti mökillemme elelemään erakko elämää.

Vasta tuossa vaiheessa itse tajusin, ettei miehelllä todellakaan ollut psyykkeessä kaikki kunnossa. Onneksi tajusin raahata miehen väkisin lääkäriin, josta tutkimusten jälkeen saatiin diagnoosi. Nyt mies lääkityksellä, ja oma ihana itsensä. Ei tiuski, ei raivoa ja huuda taukoamatta. Suosittelen lääkärivisiittiä ja tsemppiä!

Vierailija
25/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aikaan tollaista. Peesaan niitä jotka veikkaa että mies pettää... Ehkä suhde on kariutunut tosiaan. MIeti haluatko jatkaa, ja pistä ainakin mies miettimään tekosiaan.

Vierailija
26/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pettänyt ennenkin. Jäi kiinni suhteen alussa pettämisestä. Kiisti senkin vaikka jäi käytännössä rysänpäältä kiinni ja on kiistänyt/vähätellyt sitä suhdetta vuosien varrella.

Mä ratsasin miehen puhelimen n vuosi sitten, ja mitäpä löysinkään. Tekstari lähetetyissä alaiselleen: "Mä haluaisin nukkua sun vieressä ensi yönä". Miehen reaktio oli raivoaminen ja huutaminen, suuttuminen mulle että USKALSIN tutkia hänen puhelintaan. Viesti oli kuulemma ihan viaton vitsi ja mies käänsi koko homman mun syyksi ja lopulta vaati mua pyytämään anteeksi että olin tonkinut sen puhelinta.

Nykyään mies vahtaa luuriaan kuin kalleinta aarretta. Ottaa sen paskallekin mukaan ja jos lähtee esim. juoksulenkille eikä ota luuria mukaan, sammuttaa sen. Kysyin miksi puhelin pitää olla sammutettuna kun se on kotona mutta mies ei ole paikalla, mies väittää etttä siitä on aina akku loppunut silloin eikä se ole tahallaan pois päältä.

Uskon että miehestä on tullut helvetin varovainen nyt kun on jo käytännössä kaksi kertaa narahtanut pettämisestä (joista toisen siis kiistää). Ikänään mies ei tule tunnustamaan vaikka pettäisikin, ei ikinä.

Alan nyt järjestellä asioita tulevaa eroa varten. Enpähän jää tyhjän päälle kun olen alkanut ajoissa laittanut asioita kuntoon.

AP

Vierailija
27/29 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla, ja nyt kun kerroit nuo puhelin jutut, niin ei jätä ihan hirveästi arvailujen varaan, mistä todennäköisesti on kyse :(

Vierailija
28/29 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän joko pettää sinua tai on pettänyt sinua. Veikkaan, että rinnakkaissuhde on päättynyt jotenkin ikävällä tavalla ja on siitä hermona.

Vierailija
29/29 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheessä on pieni lapsi (0-4), sukupuolet eivät koe aikaa samalla. Naiselle tämä aika tuntuu olevan jotenkin luontevampaa ja tunne-rikkaampaa, kun taas mies kokee ajan stressaavana, suurena vastuuna naisen ja lapsen suojelemisesta ja eloonjäämisestä. Tämä kaikki on biologiaa ja normaalia, mutta tuppaa unohtumaan täällä tasapäisyyden maailmanmestaruusvaltiossa. Mielestäni on turhaa ja hölmöä edes vaatia -siinä vaiheessa kun lapsi on pieni - mieheltä samanlaista osallistumista niin emotionaalisesti kuin ajallisesti. Nykyaikana sukupuoliroolit on yritetty tukahduttaa ja jopa kääntää päälaelleen, mutta kyllä siinä jossain vaiheessa luolamies ärähtää kun tulee mitta täyteen. Miehen rooli kasvattajana tulee kyllä olennaiseen osaan lapsen ollessa koulu- ja teini-iässä. Malttakaa naiset ja yrittäkää kohdella miehiä miehinä ja huomioikaa myös miehenne, sillä hän kokee myös itsensä syrjäytetyksi ja neuvottomaksi lapsen ollessa pieni, koska luonto on antanut juuri äidille ne luontaiset avut selviytyä tilanteesta. Tulette huomaamaan, että se parantaa ilmapiiriä, suhdettanne, eikä maksa teille mitään. Rauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan