Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti! Hautaustoimistot jotka muutenkin varmasti pärjäävät hyvin

Vierailija
25.11.2011 |

ovat alkaneet marista kun netistä tilataan arkkuja.Turussa järjestettiin kurssi jossa oppi tekemään oman arkun,että nyt kaikki nikkaroimaan oma arkku niin säästyy omaisilta rahaa.sen voi maalata vaikka pinkiksi kuten Ann Nicole Smithillä oli ja liimata täyteen höyheniä.Näin itse haluaisin tulla haudatuksi,todella boheemilla tyylillä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki pykäävät omat arkut ja hautaustoimistot ei enää pärjää ollenkaan??? Mutu tietoa sulta kyllä löytyy :D

Vierailija
2/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään!Kaikkea sitä kuulee ja lukee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittelisithan sinäkin jos sun bisnekseen joku puuttuisi.

Hautaustoimistoilla ei juurikaan kilpailua ole, koska siinä vaiheessa kun niiden palveluja tarvitaan, ei kukaan kehtaa/jaksa alkaa tekemään hintavertailuja tai tinkiä. Niillä on kovat katteet - varsinkin arkuissa.

Vierailija
4/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaustoimistot hoitavat kaiken kuolemiseen liittyvän byrokratian, ja sitähän riittää.

Vierailija
5/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse järjestin vuosi sitten isäni hautajaiset, hautaustoimiston lasku oli 1500e.

valitsin halvimman arkun,500e.

Tarjoilut hoidin itse muistotilaisuuteen.

Hautakiven tilasin suoraan kiviveistämöltä.

1000e siis laskua vainajan kuljetuksesta ja vaatetuksesta..

Vierailija
6/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidettaisiin niin halvalla kuin laki sallii. Voisin raahautua vaikka viimeisillä voimillani krematorioon niin ei tarvitsisi maksaa tonnia siitä viimeisestä matkasta. Arkuksi valkkaan vanhan lastulevykaapin (0e) ja muistotilaisuuden voi mies ja lapset pitää Hesessä. Siis jos hengissä ovat. Perunkirjankin voisin pykätä viimeisenä harrasteenani niin ei tarvitsisi siitäkään tunnin työstä kenellekään mitään maksaa. Kaikenlaisia haaskalintuja tästäkin maasta löytyy.

Vierailija
7/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt palvelu on hinnoiteltu pakettina eli jos ostat arkun, saat siihen kuljetukset jne. Jos ostaa arkun netistä, alkaakin armoton soittelu: millä hinnalla vainaja arkkuineen kuljetetaan paikasta toiseen. Laissa kun on selkeästi sanottu, miten vainajaa kunnioittavasti tulee kohdella ja miten arkun on kuljetuksen aikana oltava kiinni. Ihan perusfarkkuun ei arkkua voi ängetä.

Joten toimistoihin soitellaan ja kysellää kuljetusta ja hämmästellään sen hintaa. Ja kysellään muitakin palveluja, jotka nekin maksavat. Jos ostaa arkun hautaustoimistosta, osa palvelusta on jo sen hinnassa mukana.

Vierailija
8/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaaminen on tuottoisa bisnes.

Vierailija
9/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tonnin viimeinen matka on muuten metka juttu. Lailla on määrätty että ainoastaan ruumisautolla saa vainajan kuljettaa krematorioon. Maanviljelyksen ohella hautausurakointi on Suomessa ainoa varma tulonlähde.

Vierailija
10/15 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun marssii sinne vaan ja kaikki, siis aivan kaikki, hoituu suunnilleen yhdellä käynnillä: koordinointi seurakunnan kanssa, siunaus/muistotilaisuuksien järjestelyt, kuolintodistusbyrokratia, kuolinilmoitus puhumattakaan arkusta ja vainajan kuljetuksista.

Yleensä kuolinpesässä on sen verran rahaa, että kulutkin hoituvat, ettei tarvitse omasta pussistaan maksaa.

Vierailija
11/15 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ. Ihan kaiken voi tehdä itse, jos siltä tuntuu.

Moni leikkaa itse hiuksensa, leikkaa omenapuunsa, korjaa autonsa, sitoo kukkaimppunsa, valokuvaa lapsensa, valmistaa illallisensa ja laulaa laulunsa.

Jotenkin naivia tuollainen uhoaminen. Yleensä niin tekee työtön, jota tympäsee tarpeettomana olo. Ja jos on töisä, niin kyllä se sinunkin tilipussisi on kerätty asiakkailta, jotka joutuvat maksamaan sinunkin tupakkataukosi ja sairaslomasi!

Vierailija
12/15 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole pakko käyttää ollenkaan. Aikuisvainajia onkäytännön syistä usein pakko kuljettaa ruumisautolla, kun arkkua ei saa muuten mahtumaan.

Lapsivainajia moni kuljettaa itse, kun arkku mahtuu vaikka äidin syliin henkilöautossa.

Vierailija
13/15 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä hautajaisia ollut ihan liiankiin kanssa.melkein vuosi sitten hautasin isäni ja kyllä vähän hinnat ihmetytti.muistinhan minä etä kallista on mutta silti.ja valitsimme äitini kanssa tuhkauksen,ja silti ostat halvimman 500e arkun,joka menee hautajaisten jälkeen poltettavaksi..onhan se arkku esillä siunaustilaisuudessa ,siistimmän näkönen kun joku lahoova vanerilaatikko mutta kuitenkin..ei meillä mitään aihetta kitsailla hautajaisissa mutta tuntuu että rahaa todellakiin maksaa aika turhaan,ja varsinkaan kun isäkään ei ois varmaan senttiäkään omiin hautajaisiin halunnut laittaa.joskus vitsailikin että kaivakaa vaan kuoppa mökin takapihalle..ei hänen katoamista kukaan huomaa.. ja sitten tukhauksesta..en tiedä onko kenelläkään sama mieli,mutta kun pystyt ostamaan itse tuhkauurnan tai seurakunta laittaa tuhkat omaan siirtouurnaansa,ja tuhkat vaan kaadetaan heidän uurnastaan suoraan maahan.halusin ehdottomasti ostaa uurnan jossa isäni tuhkat laskettiin,vaikka tuntuu itsestä ihmeelliseltä,kuitenkin se ostamamme uurna maatuu ja tuhkat menevät maahan..ja jos käyttää seurakunnan uurnaa,tuhkat vaan menevät maahan suoraan..ei nyt niin eroa mutta itse vaan aloin hautajaisten jälkeen miettimään.taisi tulla nyt aika sekava viesti,toivottavasti joku ymmärtää :D siis onko parempi teidän mielestä siirtouurna vai itse ostettu? tuntuu vaan karulta nähdä omaisen tuhkat ja kaata ne maahan..

Vierailija
14/15 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä hautaustoimistovirkailija antaa vielä rivien välissä ymmärtää, että "eihän äitiä voi juoppojen arkkuun laittaa..." Kuten jostain luin, niin katsoja oli bongannut 300 Euron perusarkun (ei sisällä satiinia, mutta päälle ok) ja siinä vaiheessa työntekijä kumartui kuiskaamaan hienotunteisesti, että "se on sosiaalitapauksille". Vink, vink, ettehän te läheistä laita sosiaalitapausten arkkuun...

Kaikki tuntemani hautaustoimistotyypit on rikkaita. Mistäköhän johtuu? Joku lakanan pukeminen päällekin on hinnoteltu oikein mukavasti saati sen lakanapaidan hinta.

Vierailija
15/15 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä juttu lähti siitä Ylen uutisesta, ymmärtääkseni kyse ei ole vain siitä että ärsyttää kun netissä myydään halvalla pahviarkkuja. Vaan että nämä halpisfirmat sähläävät, ilman kokemusta alalta homma ei pelaa ja/tai myyty tavara on huonoa ja mainostetaan kyseenalaisilla argumenteilla ( esim. pahvin tuhkaaminen ei todellakaan ole ekologista ). 

Millä tahansa alalla oltais "huolissaan" kun sählääjät huonontaa muidenkin mainetta. No onneksi hautausalalla ei kovin kauan pysy putiikki pystyssä jos toiminta on kyseenalaista. 

Hautaustoimistot ei pärjää yhtään sen paremmin kuin muutkaan pienet yritykset. Tiedän tämän kokemuksesta olen ollut työharjoittelussa kukkakauppa/hautaustoimistossa.

Tottakai "asiakkaat ei lopu", mutta asiakkaat todella nykyään kilpailuttaa ja tinkii joskus niin joka asiasta. 

Tietenkin kaikki maksaa jotain, miksei maksaisi? Mitä mistään saa ilmaiseksi? 

Joku mainitsi maanviljelyksenkin. 

Hehheh, paljonko ne saa tukia valtiolta ja EU:lta? Ei hautaustoimistot sellaisia saa, vaan ihan itse leipä on tienattava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän