Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis ystävä (närkästynyttä nurinaa)

Vierailija
04.12.2011 |

pyysin hyvältä ystävältä ystävänpalvelusta. Pyysin häntä viemään minut Tampereelta n. Parinkymmenen kilometrin päähän, ja seuraavana päivänä hakemaan pois. Hän lupasi. Arvatkaa paljonko veloitti bensasta? 65e, meno-paluu. Järkytyin. Ystävyydellämme on nyt hinta. Minä olen se joka useammin olen häntä ja kavereitaan kuskannut joka paikkaan pyytämättä siitä rahaa, tai jos joku jotain on antanut niin 5e on mielestäni sopiva. Myös satojen kilometrien päässä ollaan käyty ja mitään hän ei ole maksanut. Ja aina (n. 5 kertaa viikossa) sattuu piipahtamaan ruoka-aikaan. En ole koskaan maksua pyytänyt, koska olimme ystäviä. Ystävät mielestäni tekevät pyyteettä kohtuullisia palveluksia toisilleen. Pyyntöni nyt ei ollut kohtuuton mutta mielestäni siitä veloitettu maksu oli. Olen surullinen nyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano vain suoraan, ehkä hän pitää sitä ihan normaalina että sulta saa kaiken ilmaiseksi ja SINUN kuuluu aina maksaa.

Minulla on ollut sellainen ystävä joka asui luonani muutaman kuukauden, en perinnyt ruokarahaa. ja kun minun piti saada kyyti yhteen paikkaan, pyysi hän 20€!!! Suutuin ja sanoin suorat sanat, etten edes viitti laskea kuka on kenellekään velkaa

Vierailija
2/4 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni antaa lahjoja/tekee palveluksia muille ollakseen hyvä tyyppi ja olettaa toisen tekevän saman hänelle. Kuitenkin lahja tai palvelus on vapaaehtoinen ja sen ei pitäisi sisältää "hintalappua". Ts. tee toisille palveluksia ja anna ruokaa yms. vain jos se sinulle itsellesi sopii ja tämä sopiminen tarkoittaa sitä, että et odota mitään vastalahjaksi.

Itse olisin tilanteessasi ihmetellyt, että taksin saa samaan hintaan ja sanonut, että kumma kun ei voida tehdä ystävän palveluksia molemminpäin. Kuitenkin kaverisi antoi selvän viestin, ettei homma ollut hänelle mieluisa. Parempi olisi toki ollut, kun olisi sanonut sen rehdisti heti pyydettäessä. Siitäkin olisin kaverille sanonut.

Luepa Anna-Liisa Valtavaaran kirja "Kiltteydestä kipeät", siinä on kirjoitettu hyvin näistä jutuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään tuohduksissa kai yksi kappale kirjoittamatta kokonaan. Siis tämä maksun perintä meni vielä niin, että koska minulla ei ollut käteistä, lupasin tankata hänelle. Koska en tod. Ilmaiseksi pyytäisi ketään viemään noin kauas. Kysyin, piisaako 30e, eli 15e suunta. Se kuulemma sopii. Hoidin maksun kortilla ja hän tankkasi. Tankin täyteen. Sen 65e, huomasi kyllä tämän summan mutta ei puhunut mitään. En mäkään kyllä mitään puhunu koska tämä olisi suuttunut...

Vierailija
4/4 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin muistuttanut, että sovittiin 30e ja että tuohan on yli puolet enemmän. Kysyisin syytä. Jos tarvis, niin muistuttaisin siitä, että ystävänpalveluksia olen minäkin tehnyt jopa maksutta. Mikä tärkeintä, jos summa oli jo sovittu, pitäisin siitä kiinni. Siitäkin huolimatta, että ystäväni suuttuisi. Jollei ystävyytemme tätä kestäisi, ei se olisi ollut sellaista ystävyyttä, jonka haluaisin säilyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan