Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aihetta ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin vaiko onko tämä ihan ok tilanne?

Vierailija
09.11.2005 |

Mitä tehdä tässä tilanteessa vai voiko tehdä/onko aiheellista tehdä mitään?

Kyse nuoresta pariskunnasta jotka eronneet. Lapsi joka nyt 4v jäänyt asumaan äidin kanssa. Äiti on muuttanut pois asunnosta jossa asui lapsen kanssa koska jättänyt vuokrat maksamatta. Rahaa äidillä tuntuu olevan rajattomasti (ihmettelen mistä) koska lapselle ostetaan jatkuvasti uusia merkkivaatteita ja leluja (ja jatkuvasti tarkoittaa lähes joka päivä), syövät ulkona Mäkkärissä tai muussa ravintolassa jatkuvasti.

Yritin kysyä isältä miksi ei puutu tilanteeseen koska mielestäni on outoa ettei lapsella ole niinsanotusti kotia ollenkaan vaan asuvat kavereiden nurkissa, milloin kenenkin.

Selvisi, että äiti on nyt kirjoilla Ruotsissa vaikka täällä oleilevatkin.

Yritin peräänkuuluttaa isän vastuuta tästä lapsesta mutta isä ei uskalla puuttua asioihin koska " oma pää on senverran kallis" .

Lähinnä tulee mieleen, että eläminen kustannetaan tavalla joka ei kestä päivänvaloa.

Ja minulle ei kuulu se mitä kukakin lapselleen ostelee tms. mutta olen jo tämän isän lausahduksen myötä huolissani myös tästä lapsesta. Neuvolat jätetty välistä kokonaan (tiedän ettei neuvolassa ole pakko käydä mutta jos siellä olisi jotenkin kiinnitetty huomiota siihen ettei kaikki oli ok).

Aikaisemmin lapsi ollessa muualla kun äidin kanssa kyseli koko ajan koska pääsee äidin luo ja ikäänkun vakuutteli, että äiti tulee hakemaan. Nykyään ei puhu äidistä mitään.

Voi olla, että kaikki on kunnossa mutta minua huolettaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sossun pitäis ensisijaisesti hommata heille koti, eikä huostaanottoa suunnitella heti jos muuten kaikki on ok.. eipä siitä kai haittaakaan ole jos soitat ja kerrot.

Vierailija
2/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyvillä tavoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole ajatellut, että lasta pitäisi huostaanottaa vaan, että tilanteeseen puututtaisiin jotenkin ja äitiä tuettaisiin " normaalielämään" .

ap

Vierailija:

Toisaalta sossun pitäis ensisijaisesti hommata heille koti, eikä huostaanottoa suunnitella heti jos muuten kaikki on ok.. eipä siitä kai haittaakaan ole jos soitat ja kerrot.

Vierailija
4/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko jotenkin tyhmä vai miksei mulle tullu mitään semmosta mieleenkään lukiessani juttuasi? Ja oon sentään ollut aika paljon tekemisissä päihdeonglemiasten kanssa.. ihan lähipiirissäkin jopa.

Vierailija
5/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olissaan, se velvollisuus mainitaan jo lastensuojelulaissa. Lastensuojelun työntekijät sitten tutkivat tilanteen ja toimivat tarpeen mukaan. Eli soittajan ei tarvitse tietää, onko lastensuojelun tarvetta

Vierailija
6/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oonko jotenkin tyhmä vai miksei mulle tullu mitään semmosta mieleenkään lukiessani juttuasi? Ja oon sentään ollut aika paljon tekemisissä päihdeonglemiasten kanssa.. ihan lähipiirissäkin jopa.

Vierailija
7/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kirjoilla Ruotsissa ei ole todennäköisesti oikeutettu edes Suomen sosiaalitukiin.

Ja minusta lapsen eläminen tuollaisissa kuvioissa ei ole hyväksi.

Vierailija
8/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut mieleen jokin vähemmän rehellinen tapa hankkia sitä, ja ollaankin aika huolissaan heidän lapsensa puolesta, vaikka vanhempina ihan ok vissiin ovatkin. Mitä tapahtuu, jos vanhemmat joutuvat vankilaan? Mitä jos kyse on todellakin huumeista, ja heidän nurkissaan pyörii jotain narkkareita? Mitään me ei kuitenkaan varsinaisesti tiedetä tuon rahankäytön lisäksi.

Vierailija
9/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tietää asioista mutta ei uskalla puuttua.

Vierailija:

On tullut mieleen jokin vähemmän rehellinen tapa hankkia sitä, ja ollaankin aika huolissaan heidän lapsensa puolesta, vaikka vanhempina ihan ok vissiin ovatkin. Mitä tapahtuu, jos vanhemmat joutuvat vankilaan? Mitä jos kyse on todellakin huumeista, ja heidän nurkissaan pyörii jotain narkkareita? Mitään me ei kuitenkaan varsinaisesti tiedetä tuon rahankäytön lisäksi.

Vierailija
10/10 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi