Jos saisit naapurilta jouluksi leivonnaisen, minkä sen haluaisit olevan?
siis jos saat leivonnaisen 100%, mitä sen tahtoisit o´levan...
Kommentit (16)
Tai muuten hyviä täytteellisiä pullia. Melkein mikä tahansa muukin käy.
Kuiva- tai maustekakku.
Itse tehdyt makeiset.
Perinteinen pullapitko.
Toivoisin naapurin huomioineen ruoka-aineallergiat =). Saisi koko perhe huoletta ja hyvillä mielin nauttia saamastaan herkusta.
syön yhden viipaleen, muut ei koskekkaan siihen. Roskiinhan se sitten joutuu.
En osaa itse tehdä hyvää, tulee liian kuiva. Piparkakkuja en halua. Olisipa muuten tosi hieno yllätys, jos naapuri toisi jotain joululahjaksi.
Minä tykkäisin ja lapset myös, varsinkin jos on nätisti pakattu.
syön yhden viipaleen, muut ei koskekkaan siihen. Roskiinhan se sitten joutuu.
siis jos saat leivonnaisen 100%, mitä sen tahtoisit o´levan...
Mitä tarkoitat tuolla 100%, en ymmärrä? Saat leivonnaisen kokonaan? No toivottavasti saisin, enkä vain yhtä suupalaa. :)
Mutta siis, jos saisin jotain, toivoisin macaron-leivoksia. Mmmmm!
Kyllä toivoisin ennen kaikkea, että olisi otettu selvää allergioista ja leivonnainen on sellainen, mitä voimme syödä.
Jos et tunne naapuriasi niin hyvin tai et kehtaa käydä kysymässä allergioita, niin liitä mukaan vaikka kauniille paperille kirjoitettu ko. leivonnaisen resepti. Ärsyttävintä on heittää jotain pois vain sen vuoksi, etten tiedä mitä se sisältää, eli voi hyvinkin olla että saisin syödä sitä, mutta en uskalla jos en ole 100% varma asiasta.
(Mitä toi "jos saat leivonnaisen 100%" tarkoittaa?)
tulisiko yllätyksenä esim aattoaamuna vai saisinko tietää asiasta edes pari päivää ennen joulua. Jos yllätyksenä,toivoisin sen olevan joku minkä voi pakastaa. Tämä ihan siksi että rakastan leipomista ja karkkien tekemistä,joten aattona on jo jouluherkut valmiina. En haluaisi kuitenkaan heittää leivonnaista pois,joten olisi mukava jos sen voisi laittaa pakkaseen ja ottaa sieltä kun omat herkut on tuhottu.
Jos taas naapuri kertoisi aikeistaan tai esim kysyisi allergioita,toivoisin saavani jonkun herkullisen kakun :)
En syö sellaisten ihmisten kotikeittiöiden tuotoksia, joiden kyökin hygieniatasosta minulla ei ole mitään käsitystä.
Mutta hymyillen ottaisin vastaan mitä tahansa. Miehenikään ei suostuisi syömään.
Kun vielä jostain saisi sellaista vanhanajan rieskaa, johon ei ole sotkettu vehnäjauhoa ja joka olisi paistettu oikeassa uunissa.
tai pikkuleipiä.
Taatelikakku
Pimäkakku
Juustokakku
maustekakku, enkelikakku tai taatelikakku.
Muutaman kerran kahvilla käyty ja rouva on laittanut leivonnaisiaan pöytään. Ääk, täys työ ollut, että on saanut lapset pidettyä hiljaa, on sen verran palaneita ja ihmeellisen makuisia pullat yms. olleet. Välttelenkin kylässä käymistä silloin, kun nähdään ja kertoo et "oon tänään leiponutkin, tulkaa kahville", hmm, "nyt juuri harmi kyllä sovittiin muuta, mut jos ens viikolla".
esim.
lusikkaleivät
vaaleat taatelileivät
mantelikakkuset
suklaa-cookies
jne.
(ei joulupiparkakkuja)