Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teette vain yhden lapsen niin muistakaa varautua siihen että vietätte vanhuksina jouluja yksin

Vierailija
03.12.2011 |

Ärsyttää kun mieheni vanhemmat vetoaa siihen että heillä on niin surullinen joulu jos eivät ole lapsenlasten kanssa samassa paikassa.

Miksi perhanat hankkivat sitten vain yhden lapsen?

(joo, oli tietoinen valinta, yhden kanssa kun oli niin "helppoa")

On mullakin vanhemmat, joiden kanssa haluan välillä viettää jouluni. Mutta heillä on muitakin lapsia niin eivät laita kaikkia toiveita ja odotuksia vain meidän harteillemme.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olen ainoa lapsi ja vanhempani nauttivat jouluistaan kahden kesken, minua syyllistämättä. Olen halunnut viettää joulun ilman ajelua jouluruuhkissa, oman ydinperheen kanssa. Meillä on hyvät ja läheiset välit ja näemme toisiamme ennen ja jälkeen joulun.

Vierailija
42/46 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sekään taida auttaa. Minulla kolme sisarusta ja kaikki asumme kaukana vanhemmistamme, eikä kukaan jaksa lähteä jouluruuhkaan ajamaan. Vanhemmat saavat siis viettää joulua kahdestaan. Äiti tästä valittaa, mutta ei voi määräillä aikuisten ihmisten elämästä. Sukulaisia voi nähdä muulloinkin, mutta itsekästä vanhemmilta aina odottaa jouluksi vieraita kun eivät kuitenkaan ole valmiita itse lähtemään kotoaan minnekään. Miksi lähtisin minäkään kun kotona viihdyn ja meillä on omat jouluperinteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempiensa kanssa, niin ottakoon miehensä vanhemmat mukaan juhlimaan. Siinä se. Helppo nakki. Eivät miehen vanhemmat joudu koskaan juhlimaan yksin.

Mulla: 5 keskenmenoa, yksi lapsi. Minä ja mieheni ainoita myös. Olisin halunnut 3 lasta.

Vierailija
44/46 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhuuden joulut ilman lapsia ja lapsenlapsia voivat olla aivan ihania. Rauhallista yhdessä (puoliso)- tai yksinoloa, ruokapöydässä vain sitä mitä itse haluaa syödä ja juoda, ei stressiä, ei sopeutumista muiden toiveisiin ja aikatauluhin tai riitelyä omien toiveiden puolesta. Joulurauhaa! :)

Vierailija
45/46 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille viettämään perhejoulua kun ovat muuttaneet omilleen:)

Minulle sopii oikein hyvin joku tunturimökkijoulu kahdestaan miehen kanssa. En todellakaan jaksa hössätä yhtään joulua enää sen jälkeen kun nuoret on perustaneet oman perheen.

joulua pakoon.

Vierailija
46/46 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen vanhempia.

Me ratkaisimme ongelman sillä, että aloimme viettää jouluja kotona ja kutsuimme kaikki isovanhemmat meille, ja he tulivat jos tahtoivat (minun vanhmmat ovat välillä veljeni luona, mutta mies on ainoa lapsi, joten sen vanhemmat on meillä joka joulu). Anoppi ja oma isäni ovat innokkaita jouluruuan laittajia, ja kummatkin tuovat tullessaan kylmälaukullisen omia herkkujaan, joten mekin pääsemme aika vähällä ruuanlaitolla. Meille tämä sopii oikein hyvin, mutta toki asumme kaikki tarpeeksi lähellä, että isovanhemmat voivat illalla lähteä kotiin, yökyläily olisi vähän liian hankalaa.