Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmekymppinen aikuisen miehen ja parikymppisen opiskelijatytön suhde...

Vierailija
10.12.2011 |

Tapasin pari viikkoa sitten mieheni työkaverin tyttöystävineen. Mies on kolmekymppinen, hyvin toimeentuleva ekonomi ja tämä tytönhupakko on parikymppinen yliopisto-opiskelija. He asuvat yhdessä, miehen rahoilla tietenkin. Tyttö ei viihdy eikä menesty opinnoissaan, mutta mies haluaisi kovasti että hän valmistuisi maisteriksi koska se on arvostetumpaa kuin vaihtaa sille alalle joka tyttöä oikeasti kiinnostaa. Tyttö pystyi keskustelemaan vain luennoilla nukkumisesta, ryyppäämisestä ja meikeistä. Kirjaimellisesti. Me muut puhuimme yrityksen johtamisesta, viineistä, talonrakentamisesta ja matkustelusta.

Kuilu näiden kahden ihmisen maailman välissä oli uskomattoman syvä. Koko hommasta paistoi niin läpi se, että pikkutyttö nauttii varakkaan vanhemman miehen mukanaantuomista eduista ja moneen kertaan mainitsi kuinka hänen ystävänsä ovat hänelle kateellisia isosta asunnosta ja korkesta elintasosta. Mutta mitä ihmettä se mies tästä suhteesta saa? Eikö olisi mukavempi elää ikäisensä aikuisen työssäkäyvän ja itsenäisen naisen kanssa tasavertaisena kumppanina?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Nämä kaksi esimerkkiä kuulostivat minusta siltä, että mies + kaveripiirinsä on ihanan keskiluokkaista, a bit pretentious tyyppistä porukkaa. Tyttö toki sitten vuorostaan nuori.

Ehkä mies tykkään tytössä juuri siitä, ettei tarvitse teeskennellä olevansa kiinnostunut aiheesta talonrakennus, viinit tai yrityksen johtaminen ;-)...

nimim. itse hihittelen nykyisin sisäisesti kuunnellessani ystäviäni, joista osasta on tullut ns. tärkeileviä keskiluokkaisia, keski-ikäisiä hupsuja tyyliin "tää seinä ihan huusi grafiikkaa" ;-)

Sama tuli minullekin mieleen. Oma tuttavapiirini on siinä kolmenkympin korvilla, eikä ainakaan vielä ole luojan kiitos nähtävissä mitään jäykistymistä keskiluokkais- ja keski-ikäiselämään, jossa illanvietotkin koostuvat joistakin sisäsiisteistä keskustelunaiheista.

Vaikea kuvitella, että ap olisi mikään kovin "vapaa sielu". Ellei sitten tullut ihan väärä kuva...

Minusta ainakin on suorastaan kiusallista ja kuolettavan tylsää istua iltaa porukassa, jossa kaikki on jotenkin niin ennalta määrättyä. Ollaan niin kolmekymppistä että puhutaankin vaan joistakin mahdollisimman neutraaleista ja "sivistyneistä" asioista :D Tulee vähän mieleen se aika vähän nuorempana, kun ihmiset alkoivat solmia ekoja vakavampia suhteita ja illanvietoissa kaikki sisältö tuli siitä ihme kotileikistä, kun kaikki olivat niin kovasti pariskuntaa ja saivat tuntea olevansa oikeita aikuisia. Yhtäkkiä naisia kiinnosti (?) puhua jostain helkkarin leipomisesta ja sisustuksesta, ja miehet porukassaan juttelevat urheilusta ja autoista. Naiset hihittelivät, että kylläpä me nyt ollaan ihan holtittomia kun syödään jo toiset palat kakkua. Sitten tietysti ne kliseiset nais-mies -jaottelut, mm. naisen kutsuminen humoristisesti hallitukseksi. AAARGH :D Tulee siis mieleen, että tuon "vau, olemme aikuisia pariskuntia" -vaiheen jälkeen varmaan tulee sitten tämä "keskustellaan viineistä, taiteesta ja maailmanpolitiikasta vaihe", ainakin tietylle ihmisryhmälle. Kun ei jakseta enää keulia sillä että ollaan "aikuisia pariskuntia".

Onneksi nuo kekkerit olivat vähemmistö ja onneksi vieläkin löytyy tuttavapiiristä se porukka jonka kanssa osataan relata ja pitää hauskaa.

Vierailija
42/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse roikun kymmenen vuotta nuoremman miehen kanssa pelkästäään seksin vuoksi, minkä muun takia oltais yhdessä? Ei tää loputtomiin kestä kuitenkaan, pidän hauskaa ku vielä voin :D

olet löytänyt parisuhteen idean.

Minkä muun vuoksi ihmiset olisivat yhdessä?

Seksi on ainoa ratkaisu. Muutenhan oltaisi vain ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa nuorta ja kiinteää pesää, nainen taas kokemusta ja elintasoa. Molemmat ovat tyytyväisiä.

Vierailija
44/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee utelias.

... Muuten 11cm ei liity millään tavalla alapääasioihin, se on sinun likainen mielikuvituksesi tuotosta se.

Vierailija
45/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta toinen puoli.

Ainahan on joku juttu mikä vetoaa. Raha useimmiten. Status. Olemus. Karisma. Iso penis. Keskustelutaito. SE juttu voi olla mitä milloinkin.

T: normivaginainen nainen

Pienestä kiinni. Kaikki menee nappiin, mutta ei ole rahaa.

Kyllä normaalille ihmiselle se ihminen itsessään on kelvattava. Muuten 11cm ei liity millään tavalla alapääasioihin, se on sinun likainen mielikuvituksesi tuotosta se.

Nyt laitat minua oman pääsi sisässä olevaan lokeroon. Minä olen elämässäni lähtenyt varakkaan miehen luota ja vastineeksi elän henkisesti mukavaa elämää "ulosottovammaisen" miehen kanssa. Se, että sinä et ole kelvannut varattomuutesi takia jollekin kaksikymppiselle naiselle (hups, sinne menit minun lokeroon nyt :))) ), ei tarkoita sitä, että kaikki naiset juoksevat rahan perässä.

Alun alkaen kylläkin komppasin ajatustasi, mutta juurikin sillä ajatuksella, että ihminen itsessään on toiselle kelvattava. SE juttu voi olla kuitenkin mikä vaan. :)

Ja totta munassa minulla on kuin onkin likainen mielikuvitus. Mistäs sellainen saataisiin kaikille? ;)

Vierailija
46/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen tekee sen harvemmin. Naiselle harvemmin kelpaa varaton parikymppinen opiskelijakolli. Ainoastaan seksiä varten kelpaa, mutta ei rakkauden merkityksessä, kuten ap:n tarinan vanhempi mies teki. Hän joko rakastaa tuota tyhjätassua tai sitten hyväksikäyttää tyttöä törkeästi.

Tai. Tyttö hyväksikäyttää miestä.

Rakkaus on varmasti aiheen perustajankin mielestä poissuljettu. Hänen tuttunsa on härski moraaliton hyväksikäyttäjä ja vielä sika, jota pitäisi rankaista teostaan. Kun illanviettokin meni piloille.

Vierailija
47/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, kaverini tosin vähän liiankin innokas kaikkeen perheen perustamiseen ja yhteen muuttamiseen ja käytännössä hän onkin livuttautunut miehen luokse kantamalla sinne hiljalleen puolet omista tavaroistaan :) Molemmat vaikuttaa tosi onnelliselta ja ovat olleet yhdessä jo pari vuotta. Mies on ekonomi ja nainen opiskelee korkeakoulussa vielä vuoden. Eihän ikä oikeastaan merkkaa mitään, tätä palstaa kun lukee niin kyllä niin lapsellisia ja katkeroituneita naisia riittää yli 30 ja 40-vuotiaissa, ettei ole mikään ihme jos miehet haluavat nuoremman naisen.

Vierailija
48/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 35-vuotias, akateemisesti koulutettu ja uralla menestynyt ihminen. Sivistynyt perheenäiti. Aloitin syksyllä toisen yliopistotutkinnon opiskelemisen 19-20 -vuotiaiden kanssa ja yksikään niistä tyttösistä ei vaan tekstaile ja puhu ryyppäämisestä. Toki, nuoria ovat ja käyvät kovasti viihteellä, mutta tosi raikkaita, avoimia ja heidän kanssa voi jutella melkein mistä vaan. Eivät ehkä ymmärrä (tai välitä tässä vaiheessa elämää) jotain talonkorjausjuttuja tai lasten tuomia ongelmia, mutta suurimmasta osasta asioita heidän kanssaan voi puhua ja juttua riittää. Hiukan ehkä vierastavat minua, mutta hyvin tullaan juttuun sen verran kuin tarvitsee. Ja vilpittömästi voin sanoa olevani iloinen, että olen saanut uusia "kavereita" myös itseäni nuoremmista.

Että ap, kaivaudus nyt sieltä poterostasi ja myönnä, mikä sua oikeasti mättää... Saanko arvata? Harmittaa, kun sillä tuttavapiirin mukavalla ja menestyvällä ekonomilla on pirtsakka nuorinainen. Itsekö olisit halunnut hänet pitää jotenkin hyppysissäsi vai pidätkö itseäsi tylsänä ja vanhana?

Niin, ja oikeastiko te muka johtamisasioista vapaa-ajallakin? Joskus toki töistäkin voi puhua, mutta kuulostaa aika puuduttavalta noi teidän rajatut puheenaiheet...

Ap vaikuttaa varovaiselta jäykistelijältä jolla on

kompleksi omasta luokkataustastaan. Onko ap aidosti kiinnostunut jazzista ja viineistä vai yrittää vain olla, koska haluaa korostaa omaa asemaansa? Metsään menee, ja todella kliseisellä tavalla... Glitter & tequilajutut vaikuttivat keksityiltä. Muutenkin aloitus oli tyypillistä av-provon tasoa.

Vierailija
49/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ikä oikeastaan merkkaa mitään, tätä palstaa kun lukee niin kyllä niin lapsellisia ja katkeroituneita naisia riittää yli 30 ja 40-vuotiaissa, ettei ole mikään ihme jos miehet haluavat nuoremman naisen.

Näinköhän itse tajusit mitä kirjoitit.

Vierailija
50/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ajavat heti pois kylästä. Seksin jälkeen.

Esimerkiksi ei voi mennä jääkaapille tai keittää edes kahveja. Pitäisi lähteä räntäsateeseen.

Yöksi ei voi jäädä missään nimessä, eikä voi tilata pizzaa naisen laskuun.

Ei voi jäädä maanantaiaamuna sänkyyn loikoilemaan ja odottelemaan koska nainen tulee töistä. Töllöäkään ei saa avata tai dvd-kokoelmiin ei saa kajota. Vanhempi nainen haluaa aina että menen pois. Annoin kaikkeni, annoin hyvää seksiä ja nyt hän haluaa minut pois, kadulle... :(

Puhelinnumeron kuitenkin antaa ja ottaa omani. Soittelee sitten, kun tarvitsee lisää (seksiä).

Rahaa ei vippaa. Ei mitään. Kylmiä ihmisiä suurin osa.

Otetaan esimerkkinä vanhempi mies ja opiskelijatar. Mies antaa jäädä yöksi ja seuraavaksi päiväksi, vaikka viikoksi. Hän myös antaa luvan jääkaapille ja antaa olla kuin kotonaan.

Miksi naiset ovat tässä suhteessa kitsaampia? Naisten kanssa ei saa koskaan aikaiseksi hyväksikäyttösuhdetta niin kitsaita ovat luonteeltaan. Voin kyllä kuvitella millainen hallintoneuvos heidän pytyllään saa käydä. Velkaantunut opiskelijapoika ei sillä pöntöllä istu. Antaisitte edes kakalla käydä ennen lähtöä!!!

Vierailija
51/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehditko nuoruutta vai mikä ihme mättää kommentointisi takana?

Ei kai se suhde nyt ihan ideaali ole, mutta so what, mitä se napaasi kaivaa? Kumpikin käyttää suhdetta hyväkseen: se mies saa nuoren ja nätin petikaverin ja tyttö saa taloudellista turvaa. Ei mitenkään ennenkuulumatonta. Tuskin se mieskään mitään loppuiän kestävää suhdetta ajaa takaa, tai mistäpä sitä tietää. Vaikka tyttö ei teidän jorinoistanne ollutkaan kiinnostunut, saattaa olla miehestä silti kiinnostunut!

Vierailija
52/60 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ole välttämättä katkera kitkerä vanha ämmä. Mietin vähän asiaa, ehkä hänestä vaan tyttö vaikuttaa kypsymättömältä ja ei-aikuiselta kolmikymppisen vastakappaleeksi. Ja aikuisuus ei tarkoita minusta pönöttämistä ja viineistä puhumista vaan tietynlaista vastuullista elämänasennetta.

Mutta kuten lausuttu jo tässä keskustelussa, aika näyttää..

Vierailija
53/60 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että kaikki eivät ole samanlaisia, tokihan tämä tyttö josta täällä keskustellaan saattaa olla juuri sitä pahemman puolen noin 15-vuotisen (tai nuoremman) tasolle jäänyttä osiota. Mutta muuten olen samaa mieltä kanssasi. Ja varsinkin juuri noista keskustelun aiheista, ketä sellainen oikeasti kiinnostaa ja kuka vapaa-ajallaan jaksaa sellaisista puhua...?

T: Kypsä lukiolaiseksi :D (haha enkö ollutkin hauska, yhtä lapsellinen olen kuin 4 vuotias serkkuni)

Vierailija
54/60 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailla kaunista tiukkaa kroppaa, tiukkaa pillua ja kiinteiät rintoja. Satsaa tulevaisuuteen selvästi eli on fiksu.

Vierailija
55/60 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tuollaisia suhteita ihmettelen. Pakkohan ikäeron on usein näkyä. Ei aina! Mutta usein.

Vierailija
56/60 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opiskelija ja meillä on koulussa sellainen 40 vuotias mies ihan opiskelemassa, johon olen palasvasti ihastunut. Mitä ihmeellistä tuossa on? Eiköhän yhdessä olla ja asuta, koska viihdytään keskenään. Minulla on lääkärisopiskelija-kaveri, joka asuu yhdessä juurikin 38 vuotiaan miehen kanssa, ovat asuneet jo monta vuotta ja kaverillani on ikää 24 v. Veikkaan, että menevät naimisiin.

Vierailija
57/60 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs ihmeellistä tuossa on. Monet miehet tykkää typeristä jutuista kunhan ne tulevat nuoren ja hyvännäköisen naikkosen suusta.

Ongelmat liittyvätkin ehkä siihen, että ko. tapaus ei valmistu ikinä ja vanhenee käsiin....

Ehtivät kuitenkin pari lasta väsäämään ennenkuin mies huomaa pitävänsä edelleen 20 naisista, eikä omasta kouluja käymättömästä emakostaan...näin se menee...

Vierailija
58/60 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttava-ja ystäväpiirissäni puhutaan remonteista ja viineistä jne...eikä ainakaan täällä Helsingissä kukaan jaksa miettiä noin pientä ikäeroa ( 10v ), täällä ollaan totuttu siihen, että ihmiset "aikuistuu" vasta sitten, kun itseä sattuu huvittamaan, mutta ymmärrän, että siellä teillä maaseudulla asia on aivan toinen.

( Oletan, että asutte maalla, koska noin nurkkakuntaisesti ei kapungissa ole tapana ajatella; ja Espoota ei lasketa:)

Näin nelikymppisen näkökulmasta 30v on todella nuori, ihan kakara vielä!

Vierailija
59/60 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kohta 30 enkä jaksaisi puhua viineistä, talon rakentamisesta enkä yrityksen johtamisesta (en tosin ryyppämisestä ja meikeistäkään). Sinänsä en tuota suhdetta ihmettele, koska minusta kolmekymppiset tai vanhemmatkaan miehet eivät ole loppujen lopuksi sen kypsempiä kuin parikymppisetkään, vaikka osaisivatkin keskustella obligaatioista ja pörssikursseista. Jos tytöllä oli hyvä kroppa ja se on nätti ja nauraa miehen vitseille, niin tämä yleensä riittää.

Tosi on. Ratkaisit tilanteen.

Vierailija
60/60 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut puhuimme yrityksen johtamisesta, viineistä, talonrakentamisesta ja matkustelusta.

🥱🥱🥱🥱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän