Kolmekymppinen aikuisen miehen ja parikymppisen opiskelijatytön suhde...
Tapasin pari viikkoa sitten mieheni työkaverin tyttöystävineen. Mies on kolmekymppinen, hyvin toimeentuleva ekonomi ja tämä tytönhupakko on parikymppinen yliopisto-opiskelija. He asuvat yhdessä, miehen rahoilla tietenkin. Tyttö ei viihdy eikä menesty opinnoissaan, mutta mies haluaisi kovasti että hän valmistuisi maisteriksi koska se on arvostetumpaa kuin vaihtaa sille alalle joka tyttöä oikeasti kiinnostaa. Tyttö pystyi keskustelemaan vain luennoilla nukkumisesta, ryyppäämisestä ja meikeistä. Kirjaimellisesti. Me muut puhuimme yrityksen johtamisesta, viineistä, talonrakentamisesta ja matkustelusta.
Kuilu näiden kahden ihmisen maailman välissä oli uskomattoman syvä. Koko hommasta paistoi niin läpi se, että pikkutyttö nauttii varakkaan vanhemman miehen mukanaantuomista eduista ja moneen kertaan mainitsi kuinka hänen ystävänsä ovat hänelle kateellisia isosta asunnosta ja korkesta elintasosta. Mutta mitä ihmettä se mies tästä suhteesta saa? Eikö olisi mukavempi elää ikäisensä aikuisen työssäkäyvän ja itsenäisen naisen kanssa tasavertaisena kumppanina?
Kommentit (60)
Itse olen huomannut, että fiksu ihminen osaa puhua kaikesta. Olen pitänyt itseäni aina hyvin laaja-alaisena tyyppinä ja taidan kyllä ollakin sitä. Juttua riittää kaikkien kanssa. Puhun kyllä niistä matkoista ja henkilöstöhallinnosta tarvittaessa. Mutta toisaalta voin jutella jonkun ihmisen ryyppyreissuista tai nettideittailuista kuten BB:n uusimmista käänteistä, jos olen sattunut seuraamaan. Kaikki menee ja siksi ystäväpiirini onkin hyvin heterogeeninen. Ystäviä löytyy 62-vuotiaasta gynestä 24-vuotiaaseen työttömään yksinhuoltajaan, joka hakee suuntaa elämässään. Ehkä oma ammatti opettajana on opettanut erilaisuuden hyväksymistä? Opetan lukioikäisiä ja minusta sen ikäiset on mukavia. Ovathan nuo nuoria ja epäkypsiä monilta osin, mutta toisaalta sen hömpötyksen lomassa tulee paljon kypsiä ajatuksia ja juttuja. Mukavaa niiden kanssa olisi kaikki tunnit jutella, jos ei tarvisi asiaakin käydä.
sillä ei edes ole merkitystä, mistä juttelee, vaan miten juttelee. Ehkä ap:n kaverin mielestä tyttö on kotioloissa hulvattoman hauska.
mies on vallanhaluinen manipulaattori.
Parempituloisena hänellä on suhteessa taloudellinen valta. Miestä kiinnostaa naisen ammatillinen arvostus, se maisterius, eli mitä muut naisesta ajattelevat ja mitä lisäarvoa maisteri-tyttis hänelle itselleen voi tuoda. Naisen omat toiveet alanvaihdosta ja työstä jota hän todella haluaisi tehdä eivät kiinnosta miestä. Mies käyttää naista siis hyväkseen.
Tuollaiselle miehelle kokematon nuori nainen on tietysti varmempi kohde kuin kolmikymppinen ekonomi, joka kykenee puhumaan talonrakentamisesta (mitä kiinnostavaa siinä on verrattuna meikkeihin?).
Ap, kirjoitat naisesta ikävään sävyyn. Tykätä ei tarvitse ja ihmetellä voi, mutta miksi olet noin ylimielinen? Olet itsekin ollut parikymppinen opskelijatyttö.
haluan vain sanoa sen, että viineistä puhuminen on OIKEASTI kyllä todella naurettavan kuuloista :) "joo, tämmönen kivan tanniininen ja pirskahteleva, viipyilevä jälkimaku" Siis jos on kyse jostain "normaalista" tuttavaporukan illanvietosta.
hyvinkin onnistua. Ikäero on ainakin ihan ok. Aivan toimivalta kuulostaa.
kyllä sulla on nyt asiat huonosti,vanha akka olet.Varmasti aika lössähtänyt niinkuin suurin osa 3-kymppisistä viininjuojista...taitaa harmittaa kun oma parisuhtees on perseestä??
t.timmi ja kaunis yrittäjämamma -72vm
...hyvää seksiä, huoletonta yhdessäoloa yhteisen harrastuksen parissa tms. Miestä varmaan hivelee nuoren, nätin ja fiksun (sentään yliopistossa opiskelee) naisen puolisona olo. Ja naiselle tuo "vanhempi" mies tuo vakautta ja turvaa kaiken muun mukavan lisäksi.
Illanvietostanne ja sen keskustlunaiheista jokainen voi olla omaa mieltä, mutta käväisi mielessä, että jospa tällä naisystävällä teidän "wannabefiksut" jutut alkoivat tuntumaan korneilta/teennäisiltä ja siksi "protestimielellä" heitti omat juttunsa ihan överityhmiksi.
Ap:n aloituksesta nimittäin kuultaa läpi alentava asenne ja itsensä kohottamisen tarve. Tätä asennetta tapaa juuri näissä esikeski-ikäisissä, huvittavan tekohienoissa taviksissaa, joiden sisällä asuu kapeakatseinen juntahtava tollukka.
Olin kesken opintojeni, mies hyväpalkkaisessa duunissa. Olin seurustellut ennen miestä kyllä, pisin suhde 3v. sitä ennen. Kun tapasimme, rakastuimme molemmat ja tiesin heti, että tätä se on :-) Palat vain loksahtivat kohdalleen ja tuntui, kuin olisimme tunteneet koko ikämme.
Tottakait ikäeromme näkyi siten, omanikäiseni bailasivat ja miehen kavereilla oli jo lapsia usealla. Eivät he silti mitään seniilejä vielä olleet. Me vietimme aikaa molempien kanssa. Alussa moni hyvin ennakkoluuloisesti kehitteli mitä ihmeellisimpiä teorioita meidän yhdessäolosta. Just tuo miehelle nuorta lihaa/naiselle luksuselämää-juttuja. Varsinkin vähän kaukaisemmat tutut.
Nyt on takana 13 yhteistä vuotta ja edelleen ollaan onnellisia yhdessä. Lapsia on 3 ja 4. tulossa. Älkää tuomitko liian nopeaan.
vaimoilta! Meillä on 9 vuotta ikäeroa ja kyllähän sen huomaa että miehen kavereiden rupsahtaneet 37 v vaimot on kateellisia mulle kun olen saanut samat "edut" kuin he, eli miehen tuloilla rahoitetut asunnot, autot jne.
Mä muuten usein oikein provosoin illanvietoissa ja alan puhumaan meikeistä ja bb:stä jotta nää kurpat sais kauhistella miten sivistymättömille teini mä olen :) vaikka oikeasti meidän kiinnostuksen kohteet miehen kanssa ovat täysin yksi yhteen, eli musiikki, politiikka, elokuvat, urheilu jne..
Kyllä niitä on akateemisia ja/tai nelikymppisiäkin, jotka osaa puhua vain ryyppäämisestä ja/tai meikeistä.
Joten en ymmärrä miten ikä tähän liittyy?
...kuka OIKEASTI keskustelee VIINEISTÄ?! Kolmekymppinen olen minäkin, mutta että viineistä pitäisi puhua...booooooriiiiiing!
"voisiko olla mustalaistausta joka yhdistää. Tavarat kulkee mukana muovipusseissa;LOL"
Meinasi turskahtaa aamuteet näytölle :D
Sopivaa jatkoa näille täällä välillä tupsahteleville mustalaisjutuille.
ihmisen puheenaiheita määrittelee paljon myös vastapuoli. Ehkä hän puhuu noista asioista koska ajattelee, että sinun kanssasi niistä on helppo keskustella, tai ne ovat ainoat asiat jotka teitä voivat yhdistää. Simppeliä.
Valitettavasti kuulsi kateus läpi tekstistä, koska siinä mainittiin erikseen miehen rahoilla eläminen ja käytettiin sanaa tytönhupakko. Mieti nyt tarkkaan miksi tilanne millään tavalla huolestuttaa sinua. Eiköhän mies osaa itse valita seuransa, varsinkin kun on ihan älykäs ja koulutettu mies, jolla on varmasti enemmänkin valinnanvaraa kuin yksi "nuori, ahne ja tyhmä tytönhupakko".
En ole rahan takia hänen kanssaan, vaan meillä menee kaikki yksiin, h-taju, musiikkimaku ja harrastukset.
Viihdymme toistemme seurassa todella hyvin ja täydennämme toisiamme.
Ja käyn ihan OK palkkaisessa työssä ja omat hankitoni teen omilla rahoillani.
En ole rahan takia hänen kanssaan, vaan meillä menee kaikki yksiin, h-taju, musiikkimaku ja harrastukset.
Jos miehesi olisi kerjäläinen tai romaanikerjäläinen niin luulempa vaan että se raha vaikutti ratkaisuusi paljon. Turha selittää ettet ole rahan takia ukkosi kanssa.
Maailma on täynnä rahattomia miehiä joilla menee huumorintaju yksiin kanssasi ja musiikkimaku ja harrastukset ja varmasti viihtyisitte yhdessä.
Tuo raha on vain se oikea syy. Turha puhua kaliumkarbonaattia. Ihan rehellisyyden nimissä piti todeta tällainen.
T: 11cm mies
Jos miehesi olisi kerjäläinen tai romaanikerjäläinen niin luulempa vaan että se raha vaikutti ratkaisuusi paljon. Turha selittää ettet ole rahan takia ukkosi kanssa.Maailma on täynnä rahattomia miehiä joilla menee huumorintaju yksiin kanssasi ja musiikkimaku ja harrastukset ja varmasti viihtyisitte yhdessä.
Tuo raha on vain se oikea syy. Turha puhua kaliumkarbonaattia. Ihan rehellisyyden nimissä piti todeta tällainen.
T: 11cm mies
Ainahan on joku juttu mikä vetoaa. Raha useimmiten. Status. Olemus. Karisma. Iso penis. Keskustelutaito. SE juttu voi olla mitä milloinkin.
T: normivaginainen nainen
Eiköhän tuo muutamassa vuodessa selviä, saavatko mies ja nainen toisiltaan mitä haluavat.
Eikös tuo nyt ole maailman vanhin kuvio, miksi mies ja nainen ovat kimpassa. Mies saa (toivottavasti) hyvän ja kiihkeän kumppanin ja laadukasta pesää, nainen saa pesänrakennusapua, statusta ja toivottavasti hyvän kumppanin ja nautinnollista seksiä.
Ja normaalilta tyttöseltä tuo vaikuttaa. Opiskellessa käydään luennoilla, niiden ulkopuolella ryypätään. Ap varmaan suunnitteli taloprojektia päälle 20 v naikkosena? Ja ap vaan menee katsomaan stockan meikkiosastao, oho, siellä on valtavat valikoimat meikkejä myös lähes keski-ikäisille rouville.
miehen kanssa pelkästäään seksin vuoksi, minkä muun takia oltais yhdessä? Ei tää loputtomiin kestä kuitenkaan, pidän hauskaa ku vielä voin :D
Totta toinen puoli.
Ainahan on joku juttu mikä vetoaa. Raha useimmiten. Status. Olemus. Karisma. Iso penis. Keskustelutaito. SE juttu voi olla mitä milloinkin.
T: normivaginainen nainen
Pienestä kiinni. Kaikki menee nappiin, mutta ei ole rahaa.
Kyllä normaalille ihmiselle se ihminen itsessään on kelvattava. Muuten 11cm ei liity millään tavalla alapääasioihin, se on sinun likainen mielikuvituksesi tuotosta se.
nelikymppinen enkä tod.suostu haaskaamaan aikaani keskustelemalla kenenkään kanssa VIINEISTÄ.=D
Oikeestiko luulet olevasi parempi ihminen???