Hmm... mitä mieltä siitä, kun hoitopaikassa puetaan "talon vaatteita" koululaiselle?
Siis sellainen epävirallinen hoitopaikka, missä kolmosluokkalainen käy koulun jälkeen "hoidossa" muutaman tunnin. Nyt mulle selvisi, että lapselle on usein syyskeleillä puetettu "talon puolesta" sade-housut jalkaan (vaikka olen kyllä sanonut, että ulkovaatteet pitää vettä ja kuraantumista ei tarvitse varoa). Ja koska lapsi ei ole kovin pitkä, ne ovat niitä päiväkotilasten housuja eli korkeat henkselihousut.
Mun mielestä nuo nyt eivät ole enää tuonikäisen vaatteita, eikä kotona ole käyttänyt vuosiin, mutta tuntuu vaikealta mennä nyt kieltämäänkään, kun hyvää varmaankin tarkoittaa eli haluaa suojata meidän vaatteita! Lapsi itse ei ole sanonut mitään tästä käytännöstä. Käyvät kuitenkin puistossa ja muualla ihmisten ilmoilla, eli kai lasta nolottaa, jos kaverit näkee? Hoitopaikassa muut lapset on nuorempia.
Kommentit (13)
että voit sanoa sille, että sanoo hoidossa, että ei tarvitse kurahousuja, koska on jo iso eikä konttaile maassa, koska hänen vaatteensa pitävät vettä ja koska hän ei HALUA. ei kai epävirallinen hoitaja voi pakottaa lasta pukemaan hänelle turhia vaatteita, jotka eivät ole edes hänen omiaan. mutta häiritseeköhän tämä lähinnä sinua eikä lastasi?
Pienet on murheet!
no valitetaan sitten persuista ja kokoomuksesta ja kerjäläisistä ja pimeydestä ja miehen pettämisestä ja ja ja
että voit sanoa sille, että sanoo hoidossa, että ei tarvitse kurahousuja, koska on jo iso eikä konttaile maassa, koska hänen vaatteensa pitävät vettä ja koska hän ei HALUA. ei kai epävirallinen hoitaja voi pakottaa lasta pukemaan hänelle turhia vaatteita, jotka eivät ole edes hänen omiaan. mutta häiritseeköhän tämä lähinnä sinua eikä lastasi?
En usko ollenkaan, että hoitaja haluaisi pakottamalla pakottaa mitään. Arvelisin, että on ajatellut niin, että kaikille lapsille puetaan samantyyppiset vaatteet, kun yhdessä ulkoilevat.
Ja olisi nuo varmaan ihan paikallaan jos jollain tosi kurakelillä ulkoilee siinä pihalla, mutta tavallisella syyskelillä, kun ei edes sada, niin on se musta vähän ylipukemista käyttää tuollaisia jossain kävelymatkalla puistoon ja takaisin.
Eli olisikohan siis parasta niin, että unohdan koko asian ja vasta jos lapsi itse valittaa asiasta, niin otan puheeksi hoitajan kanssa? Miten itse tekisit vastaavassa tilanteessa?
on nyt syksyn aikana monena aamuna laittanut itse kouluun lähtiessään henkselikurahousut jalkaan. Lähtee siis itsekseen aamulla, ei ole kukaan täällä sanomassa että pue kurikset.
Kyllä ne on ennemmin aikuiset, joiden mielestä kurikset ei sovi koululaisille, kuin koululaiset itse. Jos ap sinunkaan lapsesi ei ole tuosta mitään sanonut, niin sille on varmasti ihan ok käyttää noita kuriksia. Mun lapsi jopa halusi uudet, kun edelliset kävi pieniksi.
Minun 6v joka eskarissa ja pyörii vielä jos jonkinlaisessa mutalammikossa saisi ensivuonna varmaan täydellisen hepulin kuriksista. On nyt jo täydellinen vastarannankiiski kaikkia kurakamoja kohtaan :(
Jos lapsi ei mitään asiasta sano niin en kyllä noteeraisi asiaa. Kyllä se puku kuitenkin aina parempana pysyy kun on suojattu kuriksilla. Tuskin saa elinikäistä traumaa..
No mun kolmasluokkalainen poika on nyt syksyn aikana monena aamuna laittanut itse kouluun lähtiessään henkselikurahousut jalkaan. Lähtee siis itsekseen aamulla, ei ole kukaan täällä sanomassa että pue kurikset.
No ei varmasti ole laittanut! Tämä oli varmasti provo. Ei kukaan 3.lk:lainen laita vapaaehtoisesti koulumatkalle henkselikurahousuja. Ei varmasti laita.
No mun kolmasluokkalainen poika on nyt syksyn aikana monena aamuna laittanut itse kouluun lähtiessään henkselikurahousut jalkaan. Lähtee siis itsekseen aamulla, ei ole kukaan täällä sanomassa että pue kurikset.
No ei varmasti ole laittanut! Tämä oli varmasti provo. Ei kukaan 3.lk:lainen laita vapaaehtoisesti koulumatkalle henkselikurahousuja. Ei varmasti laita.
Kerropa nyt meille, että mitä merkkiä ja mitä senttikokoa nämä poikasi housut on? Ja kuvaile muutenkin, että minkälaiset henkselit, minkälaiset puntit yms. Katsotaan, meneekö oikein! :)
Poikani on siis kolmannella (olisi neljännellä mutta tuplasi kakkosen) ja käyttää kuriksia sadesäällä. Käyttää kokoa 128cm, ihan perus Rukka-kurikset, se henkselimalli. Poikani "hengailee" ulkona usein viidesluokkalaisten naapurintyttöjen kanssa, ja kaikki kolme käyttävät kuriksia kun keli sitä vaatii.
Jos minulta kysyttäis, sanoisin, ettei enää tuossa iässä tarvitse, mutta mun mielipide johtuu liiasta AV-palstan lukemisesta. Lapsi itse tietää, miten pukeutua, sehän siellä pihalla aikaa viettää. Ja tosiaan, kouluunkin pukee ne kurikset silloin tällöin, eikä ole luokkansa ainoa. Asumme Espoossa, ehkä teillä muilla siellä maalla pitää esittää hienoa, eikä lapsi voi lastenvaatteita käyttää.
T: 8 (muistaakseni)
Poikani on siis kolmannella (olisi neljännellä mutta tuplasi kakkosen) ja käyttää kuriksia sadesäällä. Käyttää kokoa 128cm, ihan perus Rukka-kurikset, se henkselimalli.
Joo, neljäsluokkalaisen ikäiselle ihan varmaan mahtuu 128 kurikset (kun ne noin yleensäkin pitää olla vähän todellista isompaa kokoa).
Ja että tuon ikäinen vetää kiltisti henkselimallit päälleen, varmaan vielä pujottaa saappaiden alle kumilenkit paikoilleen?? Joo-o, hyvä vitsi.
omistaa ja käyttää ruskeita Aarikan henkselikuriksia ja niitä käytetään oranssin Ticketin "sade"takin kanssa.
Aarikan kuristen koko on 128cm mutta ovat valtavat kokoonsa nähden, poika on 130cm pitkä.
omistaa ja käyttää ruskeita Aarikan henkselikuriksia ja niitä käytetään oranssin Ticketin "sade"takin kanssa.
Aarikan kuristen koko on 128cm mutta ovat valtavat kokoonsa nähden, poika on 130cm pitkä.
Eikös Aarikka tee koruja? Korukurahousut? :O
kun pointtina lienee se, että heitetään kurikset kuivumaan ulkoilun jälkeen ja vuorellisia ulkohousuja ei voi suihkutella jne. Eli hommaa sellaiset ohuet "tuulipukutyyppiset" sadehousut, niitä ei kuriksiksi luule, mutta sopivat ulkoiluun. Tuskin siellä hoitopaikassa pahaa tarkoittavat, haluavat vain että lapsi voi vapaasti liikkua ja mellestää.