Suomen Verotus... Ärsyttääkö Muita?
Alkaa mennä nuppi sekasin näistä SUOMEN VEROISTA. Tänään tuli mätkyjä 1 500 EUROA. Siis mitä h*******?! Paljonko muille tuli??
Taidan kohta muuttaa toiseen maahan perheen kanssa. Kaikesta otetaan veroa niin hitosti. Ei mun palkoilla pärjää täällä sitten millään.
http://verottaja.tk Kattokaa nyt, tämähän menee ihan naurettavaksi koko touhu. Vaatteissa karmea vero, autoissa karmea vero, asunnoissa karmea vero ja kaiken lisäksi RUOKA ON IHAN ÄLYTTÖMÄN KALLISTA TÄÄLLÄ.
VOIS SANOA HYVÄSTI SUOMI PISTE
Kommentit (34)
mutta esim. alv:tä maksatte kyllä huomattavasti Suomea vähemmän.
...vaikka mätkyjä tulikin vähän (noin 90 e), sillä kyllä mä loppupeleissä kuitenkin mieluusti ylläpidän maksamillani veroilla näitä aikasen monia julkisia palveluja, joita käytän itse ja joita käyttävät muutkin.
Enemmän ärsyttää kaltaisesi nillittäjätyypit, jotka eivät ole ottaneet meikäläisessä (varsin tasokkaassa ja yhtäläisessä niin köyhälle kuin rikkaallekin, eli verovaroin ylläpidetyssä) peruskoulutuksessa opikseen edes sen vertaa, että tietäisivät, ettei suomen kielessä otsikoissa kirjoiteta isolla alkukirjaimella kuin alkukirjain ja mahdolliset erisnimet. Hyvin sovitkin ainakin siis otsikointisi perusteella vaikkapa englanninkielisiin maihin muuttamaan; osaatpahan ainakin siellä sitten kirjoittaa otsikkosi oikein aloittaessasi joka sanan versaalilla.
Minkäs verran ap sitten maksaa veroja? Minun veroprosenttini menee reilusti yli kolmenkymmenen, mutta maksan silti veroni iloisesti. Kahden lapsen vanhempana koen, että saan yhteiskunnalta ihan hyvin vastinetta veroeuroilleni. Tämä konkretisoitui varsin tuntuvasti, kun toinen lapseni syntyi 25-viikkoisena keskosena. Meidän ei tarvinnut maksaa senttiäkään 100 000 euron hoitokuluista.
Toinen tärkeä syy iloiseen veronmaksamiseen on tietysti yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden tukeminen. Katson olleeni hyvin onnekas: olen tiennyt hyvin nuorena, mille alalle haluan kouluttautua. Olen ollut sen verran lahjakas, että olen saanut hankittua tavoittelemani koulutuksen, joka on vielä taannut ihan kohtuullisen kuukausipalkan. Jollakin toisella on sitten ollut huonompi tuuri - ja yleensä täysin ilman omaa syytään. Tätä epäsuhtaa on sitten tarpeen oikaista verotuksella.
Ap, kannattaa käydä tutustumassa veroviraston nettisivuilta löytyviin veroprosenttilaskureihin. Niillä pystyy kätevästi laskemaan jo hyvissä ajoin, maksaako veroja liikaa vai liian vähän verotuskauden aikana. Omaa veroprosenttia on sitten helppo tarvittaessa nostaa tai laskea, niin ei tarvitse järkyttyä mätkyistä.
No Jenkkien kiinteistöveroista en tiedä
mutta esim. alv:tä maksatte kyllä huomattavasti Suomea vähemmän.
kannattaisi liiaksi tuijotella USAn lukuihin, ainakaan noin valikoivasti.
Ensinnäkin USA:n kohdalla suuruuden ekonomia toimii täydellisen hyvin. Suuri oma talousalue tuottaa ja säästää yhteiskunnalle paljon varoja, samoin kuin Yhdysvaltojen omat tai niiden käytössä olevat luonnonvarat.
Tätä ei voi mitenkään verrata siihen omavaraisuuteen mikä meillä tällä olemattoman kokoisella pläntillä ja mitättömällä kansalla on. Me tuotamme ja jalostamme huomattavan vähän, mikä vaikuttaa suoraan kansantuotteeseen.
Tästäkin edusta huolimatta Yhdysvallat ovat painaneet talouttaan kuralle ja myyneet itsensä käytännössä kiinalaisille hurjaakin hurjemman velkaantumisvauhdin myötä.
Jenkit eivät vaan ole havahtuneet ajoissa siihen, että nykyinen alhainen veronkantojärjestelmä ei vaan toimi. Sen puutteita on jo kauan katettu velkarahalla.
Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen voimakkaan eriarvoiseen yhteiskuntaan, jossa monilla ei ole mitään. Sivistysvaltiossa on häpeällistä, jos köyhimmistä ei pidetä huolta.
Yhdysvalloissa se ei ole kansantaloudellisesti muuta kuin etu, sillä siellä riittää kapasiteettia ja työvoimaa. Jos toiset joutuvatkin siltojen alle, yliopistoihin riittää silti koulutettavia ja pääomaa.
Suomen pienestä kansasta taas pitäisi löytää ne helmet jo ennen kuin ne joutuvat siltojen alle ja kouluttaa niistä tekijöitä maamme tulevaisuuden hyväksi. Tämä taas ei onnistu, joten kaikista pitäisi pitää huolta ja antaa eväitä pärjätä.
Ehkä vähän huonosti puettu sanoiksi tähän aikaan yöstä. Toivottavasti joku tajuaa, mitä tällä ajettiin takaa.
on että Suomi on hyvä maa! Verotus on todella hyvä asia mielestäni, koska kukaan ei kuole täällä ainakaan nälkään. Ja kaikilla on mielestäni asiat suht hyvin, jos verrataan vaikkapa Nigeriaan. Kaikilla katto pään päällä ja masut täynnä ruokaa.
Jos emme investoi, kuluta yms. saamme paljon mätkyjä. Kun meidän ei tarvinnut investoida, saimme yli 6000 € mätkyt.
Arvaa mikä meidän ammattimme on?
Sen verran voin sanoa että velkaa on suurinpiirtein pakko olla jos haluamme palautuksi :) Ja ei muuten sekään riitä, vaan on pakko joka vuosi tuhlata lisää rahaa :)
Eli saimme taas kerran maksettavaksi aikamoiset mätkyt. Uusi vinkki, ja te kehtaatte väittää että tämän ammatin edustajat ovat rikkaita :)
Veropakolaiseksi ei ainakaan kannata muuttaa Ranskaan. Brutto- ja nettopalkan erotus suurempi kuin Suomessa.
Kolmesti viime vuonna piti prosenttia nostaa sitä mukaa kun tuloja seurasi ja näki noston tarpeelliseksi. Neljännellä kerralla eivät vaan enää suostuneet nostamaan.
Ei sitten tullut mieleen, että nostat itse omaa prosenttiasi, ts. pyydät työnantajaa pidättämään korkeamman prosentin?Ymmärtämättömyyden piikkiin menee tuokin.
Verokortteja on erilaisia, kaikkiin ei itse tosiaan voi muutoksia tehdä.
Verokortteja on erilaisia, kaikkiin ei itse tosiaan voi muutoksia tehdä.
Työnnät palkanmaksajalle millaisen verokortin tahansa, voit pyytää palkanmaksajaa aina ja iankaiken pidättämään enemmän kuin mitä verokortissa vähimmillään vaaditaan.
maksan nen nyt ilomielin, sillä olinhan edellisenä verovuonna hoitovapaalla ja silloin tuli joka sentti tarpeeseen.
ajattelen niin, että olen saanut hoitovapaalla töitä tehdessäni ilmaista lainaa 600 euroa jonka nyt maksan ilman korkoja, kahdessa erässä, takaisin.
No Jenkkien kiinteistöveroista en tiedä mutta esim. alv:tä maksatte kyllä huomattavasti Suomea vähemmän.
Voit aika helposti laskea, miten paljon enemmän sinun pitää ostaa vuodessa että pääset samoihin esim. 17000 dollarin vuotuisen kiinteistöveron kanssa.
Mutta esim. terveydenhuoltojärjestelmä saisi puolestani mennä.
Itse asiassa uskon, että hyvinvointivaltio vetelee viimeisiä henkäyksiään ja pian kaikki romahtaa. Itse siirtyisin mielelläni ns. amerikan malliin, maksaisin itse käyttämistäni palveluista sen sijaan että maksaisin vähän kaikesta.
mieli muuttuu, kun lapset pitäisi saada hyvään kouluun tai sairaudelle pitäisi saada kattavaa hoitoa.
mitä esimerkiksi pari viikkoa tehohoidossa maksaa? Kroonisten sairauksien hoito?
Tulovero on sakkorangaistus siitä, että olet tuottavaa työtä tekevä kansalainen.
Voitte olla ihan varmoja siitä, ettei jenkkien puolustusbudjettia lahjoitusvaroilla peitetä.