Kierukka paikallaan, silti raskaana rv 12??
Tein positiivisen raskaustestin pari viikkoa sitten ja varasin lääkäriajan. Oletin, että kierukka on lähtenyt pois paikoiltaan, mutta ei ollutkaan! Nyt on menossa rv 12 jo. Kyseessä on Mirena-kierukka. Onko täällä ketään samassa tilanteessa ollutta? Minkä ihmeen ehkäisyn keksin tämän tenavan jälkeen,jos kierukkakaan ei auta?
Kommentit (9)
poisettu, eivät suostuneet terveyskeskuksessa sitä poistaa. Miksiköhän? Laittoivat lähetettä kättärille, poistavat kierukan siellä alkuviikosta.
ap
voi tulla keskenmeno, ehkäpä eivät luottaneet taitoihinsa terveyskeskuksessa. Mulla on kuparikierukka, lisäksi käytämme kondomia. En luota yhteen ehkäisymenetelmään, eikä näköjään kannatakaan..
onhan siinä poistossa kuitenkin keskenmenon riski. Mutta parempi vaihtoehto se poistaminen silti on kuin loppuraskaudeksi paikoilleen jättäminen.
suuri mahdollisuus keskenmenoon on? Ahdistaa, kun olen jo tottunut ajatukseen vauvasta...
ap
" Kierukka tulisi poistaa heti raskaus huomattua. Sikiön hyvinvointiin kierukka ei vaikuta. Poiston yhteydessä myös muna/alkio/sikiö voi poistua"
en tiedä osaako kukaan sanoa todennäköisyyksiä? Tuollaista sanottiin perhesuunnittelun sivuilla.
onhan se keskenmeno muutenkin aina mahdollinen kaikissa raskauksissa.
Näin mulle sanottiin.
Mutta käsittääkseni alkion pitää olla kiinni kierukassa, en tiedä miten jo noin iso sikiö vaikuttaa
itselläni 2 keskenmenoa takana. Kauhistuttaa ajatus, että tämäkin menisi kesken kierukan poiston seurauksena.
ap
Menikö?