Saako/saisiko 10v lapsenne
kulkea yksin harrastukseen illalla klo. 17-20 välisenä aikana?
Kulkisi kävellen ja linja-autolla.
Kommentit (9)
Minkä ikäisiä te muuten täällä av:lla ootte? Meinaan missä vaiheessa kaupunkilaislapsille on tullut tää "älä kulje yksin"-varoitus?
Mä olen kaupunkilaistenava, nähnyt ne -70-luvun itsensäpaljastelijat, katuhuorat jne..., enkä kaupunkilaistenavien äitinä ymmärrä miksei mun lapset saisi kulkea reviireillään ja nähdä sitä mitä siellä vastaan tulee!
On meillä poika kulkenut tuon ikäisenä (nyt 12) pyörällä kavereiden luokse, kotiintuloaika ollut viimeistään kahdeksalta. Mutta tämä on kyllä turvallista aluetta.. eri asia olisi jollain muulla alueella. Vaikka eihän sitä ikinä tiedä..
Eikä kuljekaan vaan viemme/haemme itse.
Eipä täällä tarvitse pelätä mitään, kun ei ole mitään epämääräistä porukkaa ja siksi tänne muutettiin.
Kaipa paljon riippuu missä asuu.
kulkee kerran viikossa yksin bussilla treeneihin n. 10km päähän. Loppumatka pitää kävellä. Muutaman kerran mentiin yhdessä, että varmasti sujuu matka hyvin yksinkin.
Toistaiseksi on myös silloin tällöin kulkenut toisiin treeneihin parin kilsan päähän pyörällä yksin, mut heti kun tulee pakkaset, pitää keksiä jotain muuta.
Eihän klo 20 ole edes myöhään, kaupatkin vielä auki...
kulkee kerran viikossa yksin bussilla treeneihin n. 10km päähän. Loppumatka pitää kävellä. Muutaman kerran mentiin yhdessä, että varmasti sujuu matka hyvin yksinkin.
Toistaiseksi on myös silloin tällöin kulkenut toisiin treeneihin parin kilsan päähän pyörällä yksin, mut heti kun tulee pakkaset, pitää keksiä jotain muuta.
Espoossa asumme.
Tosin täällä linja-autoliikenne on niin heikkoa, että olisi suuri sattuma, jos bussia pystyisi käyttämään harrastuksesta tullessa (iltaisin bussi menee tunnin välein km päähän meistä).
Todennäköisesti pääsääntöisesti veisimme ja hakisimme autolla ajan säästämiseksi. Pääsisi ajoissa iltapuuhiin ja nukkumaan. (Nytkin tulee harrastuksesta kotiin klo 19.45, joten nukkumaanmeno venyy usein reilusti yli 21:een.)
Itse asuin vuosia sitten vuokratalossa, jossa en lasta päästäisi edes roskakatoksella käymään illalla. Itsekin olin peloissani jos jousuin kävelemään kerrostalon pihan poikki pimeään aikaan (ja valoisallakin).
mut en anna 16 vuotiaankaan kulkea yksin pimeällä tietyissä paikoissa. Esim hervannassa kun harkat loppuu puol 8 niin haen aina.