Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettajaksi Snellman- korkeakoulusta?

Vierailija
02.12.2011 |

Olen ajatellut pyrkiä sinne hoitovapaan jälkeen, jos saamme Hesasta edullisen asunnon.

Olen pyrkinnyt 3 kertaa Jyväskylän OKL:een, mutta on kai mahdoton sinne päästä.

Luin jostain tuosta Snellmann- korkeakoulusta, ja ajattelin yrittää sinne että pääsisin unelma- ammattiini. Onko jollain kokemuksia ko koulusta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakokeessa juteltiin mukavia :D olenkin kuullut täällä voivan lähes ostaa itselleen koulutuksen, enkä kyllä ollenkaan ihmettele että steinerkoulujen tason kerrotaan laskeneen huimasti viime vuosina. Kai nyt jos opettajat valmistuvat mukavia jutellen ja ostavat itselleen tutkinnon :D On kuulemani mukaan kokonaan kadonnut steinerkouluista todellinen opettajien itsekasvatus ja pedagogiikan henkinen ulottuvuus , mennyt hippeilyksi suurimmassa osissa kouluista. Toki jossain kouluissa, vissiin ainakin Espoossa on ryhtiliikkeen aikaansaamiseksi palkattu koulua johtamaan joku kunnon byrokraatti, mutta siinä samassa on vedetty koko pedagogiikan alkuperäinen idea viemäristä alas.

Vierailija
22/29 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hae OKL:ään Helsinkiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajille ei ole töitä. Huono idea.

Vierailija
24/29 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma opiskelijat ovat viime aikoina olleet pettyneitä opetuksen tasoon. On ylittänyt heidän huuhaansietokynnyksensä, vaikka itsekin ovat steinerkoulutaustaisia.

Vierailija
25/29 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko harva opiskelija on itse Steinerkoulun käynyt. Ehkä vain neljäsosa opiskelijoista. Vain oma arvio, ei faktaa

Vierailija
26/29 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajille ei ole töitä. Huono idea.

Ja ne jotka saavat töitä, uuvutetaan nykyään aika nopeasti sairausalomalle, jossei homekoulut jo riittä sairastuttamaan tarpeeksi. 

Vierailija
27/29 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin siellä , valmistuin viisi vuotta sitten. En ainakaan itse voi suositella henkilökohtaisesti.. Siellä tosiaan samat ongelmat kuin steinerkoulujen sisällä yleensäkin: kaikkea virallista kartetaan ja luullaan että koulut voi vaan laskea herran hellään huomaan ja se siitä.

Jos opettajaksi haluatte, menkää yliopistoon!

Jos antroposofia kiinnostaa, opiskeljaa itse.

Vierailija
28/29 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi lastani Steiner-kouluun. Huumeiden käyttäjiä on opiskellut snellussa. Parempaa opetusta saa muualla ja ilman lukukausimaksuja.

Vierailija
29/29 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snellu on tosiaan tunnettu päihdemyönteisyydestään ja "mukavia jutellen ja sopivasti maksaen luokanopettajaksi"- tyylistään. Peräänkuuluttavat inhimillisyyttä, korkeaa henkistä moraalia ja itsekasvatusta. Samaan aikaan opintopisteitä vedetään hatusta ja koko hommaa pyörittää kunnon "hyvä veli"- verkosto. Opettajat ovat joko olleet tai ovat naimisissa keskenään, eikä heidän suhteistaan kaihdeta puhua julkisesti ja oppilaiden kuullen. Tätä ei suinkaan pidetä mauttomana, vaan läheisyyttä ja yhteisöllisyyttä lisäävänä. Piiri pieni pyörii, eikä kukaan uskalla kritisoida selvästi korruptoitunutta systeemiä, vaan toimintaa pidetään vain vähän hassuna ja originellina. 🤢

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan