G:Sok.rasitustestin paastosokeriraja teidän kunnassa?
Tässä on tullu ilmi että raja-arvot vaihtelevat ympäri suomen...meillä paastosokerin raja on 4.8. Mulla oli 5.1 toistamiseen ja jäin kiinni.Tulee vaan mieleen että olisinko " jäänyt kiinni" jossain toisessa kaupungissa/kunnassa?
Kiukuttaa vaan maksaa aina se 22e kun joutuu käymään kontrollissa...
Kommentit (13)
on myöskin tuo 4,8, mut ä-polille en joutunut kontrolliin kun heillä raja noussut 5,2! Mulla oli myöskin 5,1 paasto-arvo. Vielä kaksi vuotta sitten jouduin ä-polin kotrolliin 5,0 paasto-arvolla.
Nyt jouduin vain tekeen 6pv kotimittauksia ja ne oli ok:)
Rölli-peikko ja tylpykät 32+4
Jos oikein muistan, niin mulla oli 5,2 ja olis pitänyt olla 5,1.
Seuraavan kerran kontrollissa taisi olla 4,7, joka sitten olikin ok.
Täällä siihen ei liittynyt lääkäriä eikä äitiyspolia, joten oli ihan ilmaista kuten myös ravitsemussuunnittelijan tapaaminen.
on tuo 4.8, mutta olen kyllä kuullut, että monissa paikoissa on taas tuo 5.1 raja käytössä. Korkeampi raja oli Lahdessakin kolmisen vuotta sitten...
rajana on tuo korkeampi, 5,1 ja jäin kiinni arvolla 5,2. Saas nähdä mitä neuvolantäti tuumaa asiasta kun ensi maananaina pääsen käymään. Itse asiaa tutkineena täytynee ilmeisesti aloittaa ruokavalion muutos. Tylsää.. suklaa niin ihanaa... ja vielä konvehtiaika tulossa!!
caron rv 30+5
ja kuulemma ottavat jo tuolla 4.8-4.9 arvoilla jo erityistarkkailuun.
Kouvolassa ilmeisesti 4,7 koska jäin sillä arvolla kiinni ekassa raskaudessa, eli vähän reilu vuosi sitten.
Nyt tokalla kertaa olen itse mittaillut kotimittarilla ja tultiin diabeteshoitajan kanssa tulokseen että mulla onkin liian matalat verensokeriarvot ja liian runsas insuliini eritys... Parempi näin päin, mutta ei kiva kun ekaksi on kuoliaaksi peloteltu kaikella mahdollisella (tai itse kai olen itseäni pelotellut....)
Täällä Rovaniemellä raja on 4,5. Sanoivat, että koko maan tiukin raja. Jäin kiinni heti kun arvot 4,7-5,1 välillä ja vauvan kasvukin on käyrien yläpuolella joten nyt piikittelen insuliinia tiukan ruokavalion ohella.
rv 29+5
Oheisessa oppaassa ainakin on tuo raja 4,5-14,8 riippuen mistä verestä tehty.
http://www.stakes.fi/verkkojulk/pdf/op34.pdf
sivu 20