miten nopeasti juoksu rupeaa laihduttamaan?
ja kuin monta kertaa viikossa pitää juosta? Jos ihan aloittelija vasta. 10kg pitää saada pois. Konsteja en oikein tiedä.
Haluan litteän vatsan, minulla taipumusta vyötärölihavuuteen
Kommentit (51)
nyt syön 2 lämmintä ateriaa päivässä, ihan normikokoa ja yritän syödä puolet kasviksia,aamulla näkkärin tai tänään kuppi jugurttia, illalla näkkäriä tai hedelmää.
ap
Ja jos juoksen 3 x 10km viikossa, syntyy energiavajausta siis 2100-2400kcal viikossa. Yksi kilo rasvaa on 7000kcal. Eli laihtumisvauhti on noin kilo kolmessa viikossa. Olettaen siis että ruokavalio pysyy samana.
kilo 3/viikossa liian hidas tahti. Miten saisi laihdutettua 1kg/viikossa, ilman karppausta?
ap
Mulla juoksu pudotti n. 4 kg heti alussa, mutta sen jälkeen ei, koska juoksu kuluttaa niin on pakko syödä aika paljon. Nälässä en suostu olemaan. Juoksu ei mielestäni hirveemmin laihduta.
Olen ollut nyt vhh-dieetillä 1,5 viikkoa ja painoa pudonnut 2,5 kg. Urheilla voi mielinmäärin tässä lisäksi, ja syödäkin vaik mitä, paitsi ei hiilareita. Tää toimii paremmin kuin juoksu.
Ja mä siis juoksen viikossa n. 30 km.
Mulla juoksu pudotti n. 4 kg heti alussa, mutta sen jälkeen ei, koska juoksu kuluttaa niin on pakko syödä aika paljon. Nälässä en suostu olemaan. Juoksu ei mielestäni hirveemmin laihduta. Olen ollut nyt vhh-dieetillä 1,5 viikkoa ja painoa pudonnut 2,5 kg. Urheilla voi mielinmäärin tässä lisäksi, ja syödäkin vaik mitä, paitsi ei hiilareita. Tää toimii paremmin kuin juoksu. Ja mä siis juoksen viikossa n. 30 km.
Tuli liian kalliiksi tuo karppaaminen kun piti lapsille tehdä eri ruokia kuin itselle. Lihaan meni paljon rahaa ja kasviksiin. Ei ollut halpaa. Eikä aina jaksanut kylmiä salaatteja syödä.
ap
Mulla juoksu pudotti n. 4 kg heti alussa, mutta sen jälkeen ei, koska juoksu kuluttaa niin on pakko syödä aika paljon. Nälässä en suostu olemaan. Juoksu ei mielestäni hirveemmin laihduta. Olen ollut nyt vhh-dieetillä 1,5 viikkoa ja painoa pudonnut 2,5 kg. Urheilla voi mielinmäärin tässä lisäksi, ja syödäkin vaik mitä, paitsi ei hiilareita. Tää toimii paremmin kuin juoksu. Ja mä siis juoksen viikossa n. 30 km.
Tuli liian kalliiksi tuo karppaaminen kun piti lapsille tehdä eri ruokia kuin itselle. Lihaan meni paljon rahaa ja kasviksiin. Ei ollut halpaa. Eikä aina jaksanut kylmiä salaatteja syödä. ap
Voi syödä kananmunia, raejuustoa, rahkaa proteiinin lähteenä, keittää linssikeittoa joka on erittäin proteiinirikasta ja edullista jne.
syömiset kurissa.
On tosi raskasta lähteä lenkille jos on tullut syötyä edellisenä päivänä raskaasti.
mieti painonvartijoiden ohjeita.sokeri ja vehnät pois!Aloita uiminen ,se kiinteyttää todella nopeesti.Katso että saat kasviksia väh 600 g/PV.
Hanki lihasta,lihasmassa kuluttaa rasvaa kehosta,vaikka nukkuisit,mahtuu myös pienempään tilaan kuin lössö läski vaikka painaa huomattavasti enemmän.Älä siis tuijota vaakalukua,vaan senttejä,peilistä näät kun menet kasaan =) tsemppiä!!!
viittä kilometriä hyvää tahtia. Kiloja ei ole punonnut yhtään, mutta pakkaus on tiivistynyt mukavasti=) Housuista sen huomaa parhaiten - ei kiristä enää! Ja vyötärökin on kaventunut.
Halvaksi syömiseksi voin suositella esim. tonnikalaa, makrillia jne. muita vastaavia purkkiruokia.
Jäävuorisalaatti ei paljoa maksa - laita puolikas salaatti, lisäksi jotain lihaa, raejuustoa ja avot, sinulla on maukas ruoka käsissäsi!
Ja kaurapuurohan on juoksijan tehopakkaus, jonka jälkeen jaksaa juosta.
viittä kilometriä hyvää tahtia. Kiloja ei ole punonnut yhtään, mutta pakkaus on tiivistynyt mukavasti=) Housuista sen huomaa parhaiten - ei kiristä enää! Ja vyötärökin on kaventunut. Halvaksi syömiseksi voin suositella esim. tonnikalaa, makrillia jne. muita vastaavia purkkiruokia. Jäävuorisalaatti ei paljoa maksa - laita puolikas salaatti, lisäksi jotain lihaa, raejuustoa ja avot, sinulla on maukas ruoka käsissäsi! Ja kaurapuurohan on juoksijan tehopakkaus, jonka jälkeen jaksaa juosta.
Mutta aattele tuo salaatti joka päivä tai joka toinen päivä ja myös iltaruoka. Ja sitten lapsille illaksi eri ruoka. Siitä sitä hintaa tulee. Lisäksi joudun raejuustot ym. rahakat ostamaan laktoosittomina mikä kallista.
ap
Jos haluaa laihtua kilon viikossa sen eteen täytyy tehdä työtä. Itselläni on tuo tahti päällä eikä se aina helppoa ole. Liikun 5 kertaa viikossa, yksi lihaskunto (voimaa) sekä neljä cardioo. Viime viikolla sykemittarin mukaan liikuin n2800 kallein verran, aikaa meni 5h45 min. Tämän lisäksi kaikki arki/hyötyliikunta mm. pyöräiily. Syön n 1100-1100 kalorin verran päivässä, en karppaa mutta hiilarit jää alle sataan.. Paljon proteiinia.
Kannattaisi ottaa lihaskuntoa mukaan se estää lihaksista laihtumista. Ei salaatin valmistellaan mene kuin 5 min, toisen ruuan voi helposti korvata sillä. Jos halua tuloksia on asian eteen tehtävä töitä, käytettävä aikaa sekä mahdollisesti rahaa..
n 600 kcal, juoksen 3 kertaa viikossa. liikun muutenkin ja paino on jopa pudonnut, vaikka ylimääristä ei ole.
Päästään ydinkysymykseen että rikkaat voi vaan laihduttaa. Salikortti olisi ainakin sen 60euroa/kk, ja siihen kalliit proteeinisafkat päälle ja muut vitamiinit ja epat.
Pienet lapsethan ei voi salaatteja syödä joten heille eri ruoka. Huh. En tiedä miten laihduttaa, tällä hetkellä teen 6h töitä ja palkka pieni ja myös miehen palkka menee työmatkoihin. Pitää varmaan erota ja ottaa suuripalkkaisempi mies jos huolii tälläistä läskiä jolla 15kg liikaa. Pituus siis 170cm ja paino jysähtänyt 75kg. Karppaamalla sain 5viikossa noin 4-5kg mutta jämähti siihen. Eli alle 70kg en näkäjään aa painoa. Lisäksi karpatessa minulla oli nälkä.
ap
Mitä ihmettä? Kyllä salaatti on ihan normaalia ruokaa ja sitä saa alkaa tarjota yksivuotiaasta asti. Meillä ainakin on tarjottu.
Minulla on samantyyppinen tilanne kuin sulla, kymmenen kiloa olisi tarkoitus karistaa. Puolet on jo lähtenyt suunnilleen puolen kilon viikkovauhtia: liikuntaa olen lisännyt reippaasti, rajoittanut herkuttelun yhteen päivään viikossa ja lisännyt proteiinia ja kasviksia. Ei tarvitse kärsiä nälkää ja voi syödä ihan samaa ruokaa kuin muukin perhe, usein töissä valitsen sitten keitto- tai salaattilounaan.
Ihmettelen tuota tavoitettasi laihtua kilo viikossa, jos tiputettavaa ei kuitenkaan ole kymmeniä kiloja. Mikset tyytyisi hitaampaan, mutta toivottavasti pysyvämpään tahtiin?
Juoksu on mahtava laji, mutta ei sitä pelkän laihdutuksen nimissä kukaan jaksa niin paljoa, että tavoitteesi täyttyisi. Jos olet laktoosivammainen kuten minäkin, ei sinun ole mikään pakko syödä kalliita laktoosittomia rahkoja ja raejuustoja, osta vaikka soijajogurttia ja lisää sinne esimerkiksi proteiinijauhetta. Salaattiin voi laittaa myös vaikka linssejä, tofua tai fetaa.
Ei kuntosalijäsenyys oo mikään laihtumisen tai treenaamisen edellytys! Lihaskuntotreeniä voi tehdä vaikka kotona, lisäksi on vaikka naisvoimistelijoiden jumppia ja muita. Hae kirjastosta Kirsi Valastin ja Anna Takalan Naisen treenikirja, sieltä saat perusasiat kohdalleen! Siinä on myös kotitreeniohjeita.
Minulla on samantyyppinen tilanne kuin sulla, kymmenen kiloa olisi tarkoitus karistaa. Puolet on jo lähtenyt suunnilleen puolen kilon viikkovauhtia: liikuntaa olen lisännyt reippaasti, rajoittanut herkuttelun yhteen päivään viikossa ja lisännyt proteiinia ja kasviksia. Ei tarvitse kärsiä nälkää ja voi syödä ihan samaa ruokaa kuin muukin perhe, usein töissä valitsen sitten keitto- tai salaattilounaan. Ihmettelen tuota tavoitettasi laihtua kilo viikossa, jos tiputettavaa ei kuitenkaan ole kymmeniä kiloja. Mikset tyytyisi hitaampaan, mutta toivottavasti pysyvämpään tahtiin? Juoksu on mahtava laji, mutta ei sitä pelkän laihdutuksen nimissä kukaan jaksa niin paljoa, että tavoitteesi täyttyisi. Jos olet laktoosivammainen kuten minäkin, ei sinun ole mikään pakko syödä kalliita laktoosittomia rahkoja ja raejuustoja, osta vaikka soijajogurttia ja lisää sinne esimerkiksi proteiinijauhetta. Salaattiin voi laittaa myös vaikka linssejä, tofua tai fetaa.
Mutta onhan soijajugurttikin kallista tai proteiinijauhe. Fetasalaatti onkin hyvää. Tofusta en pidä enkä linssejä ole syönyt. Voiko laihduttaja käyttää salaatissa tonnikalaa öljyssä vai paukkuuko kalorit? Esim. tonnikalaa vedessä en vaan saa alas. samoin pelkkä rahka marjoilla on liian tujua ja hapanta.
ap
vain sillä että rupesin kulkemaan työmatkat polkupyörällä (8 - 9km suunta) ja syömään vain nälkääni. Eli söin vain silloin kun oli nälkä ja vain sen verran että nälkä lähti. Ja jätin päivittäisen viinerin/kermamunkin tms syömättä.
Toisen kerran laihduin 10 kg 2 - 3 kk:ssa (en muista tarkkaan) juoksemalla. n. 5 km lenkkejä kolme kertaa vk. Tähän vaikutti se, etten voinut syödä mitä sattuu jos tiesin lähteväni in päivänä lenkille. Mäen kuulu niihin ihmisiin joille juokseminen aiheuttaa valtavan ruokahalun.
Malttia, askel kerrallaan. Pelkkä juoksu ei riitä. Monipuolinen ja RIITTÄVÄ ravinto, riittävästi unta ja vettä.
Vatsalihaksia voi treenata kotona, kuten myös askelkyykkyjä yms... Puhumattakaan hyötyliikunnasta, kävellen tai pyörällä töihin, kauppaan jne...
Laihduttaminen ei kannata, pitää laittaa koko elämä remonttiin, pysyvästi. Liian nopeasti ja ankarasti laihdutetut kilot tulee tupalana takaisin.
Juoksu ei laihduta jos et ensin pudota syömistä kulutusta vastaavalle tasolle.