Mies oli pessyt petivaatteet 40 asteessa
vaikka sille nimenomaan sanoin, että pitää pestä 60 asteessa.
Vittu että vituttaa, pitää uudelleen pistää kone päälle.
Kommentit (56)
Eiköhän se siitä opi.
Minä pesen useimmiten 40 asteessa, sillä meillä ei tule hirveästi pyykkkiä nykyään. Kaksi aikuista vain.
Puuvilla vaatii 60 asteen lämpötilan. Ja pölypunkit kuolevat myös siinä (jos niitä nyt on, tästä liikkuu erilaista tietoa)
Yksi 40 asteen pesu ei minua haittaisi, sen takia en pesisi lakanoita uudestaan. Vaihtaisin ehkä nopeammin toisiin.
Mitä ne on ne pyykinpesuainemainokset, joissa sanotaan pyykin puhdistuvat kylmässä vedessä?
HIKI LÄHTEE 60 ASTEESSA.
SPERMA ??? ASTEESSA?
Nukutteko vaatteet päällä kuten eräs mies? Hänellä on tosi likaset lakanat, jos niitä käyttää. Mutta silloin ei ole väliä, jos ne eivät ole niin satapuhtaat kun kerran taas nukkuu vaatteet päällä.
NUKUTTEKO SIIS IHAN ALASTI LAKANOISSANNE? Jos nukutte yöasuissa niin onks sillä väliä jos ne eivät ole ihan sterilisoitu.
Ennen lakanat oli valkoiset ja ne pestiin 90 asteessa. 90 ASTEEN OHJELMAT ON VIELÄKIN PESUKONEISSA, MUTTA LÄMMITTÄÄKÖ KONEET VEDEN TODELLA 90 ASTEESEEN????
lähtee ihan fairylla, raakana vaan siihen tahralle, ni lähtee. Mä oon viimeks saanu lakanat vereen, ku sekstailtiin miehen kans ja oletin jo vuodon olevan ohi, toka kerta tuottikin mielenkiintoisen yllätyksen.. anoppilan asuntoautoon... kertapesu 40asteessa ei kyllä pilaa yksiäkään lakanoita, vaikkei niitä pesis uudelleen 60asteessa.
En tiedä, kai ne lämmittää. Itse pesen sillä ohjelmalla, just pölypunkkien ym. takia.
yllätys yllätys tykkää kuumasta. Sen kuidut nyt vaan puhdistuu paremmin, mitä lämpimämpää vesi on. Lisäksi ihmiset pesee ihan kamalan likaisissa koneissa pyykkiä, sillä pesukone pysyy huomattavasti puhtaampana putkistaan, kun välillä pesee 60-90 asteessa.
Ja miettikääs mikä kikka siinä on, että pyykkiä voi pestä pesuaineella myös alhaisissa lämpötiloissa puhtaaksi? No siinä, että ympätään sinne pesuaineeseen lisää kemikaaleja. Sitten ihmetellään kun kone on täynnä sakkaa, joka koostuu pesuaineesta ja paljon myös ihmisen ihon epiteelistä ja rasvasta.
Jos ihmiset pesisivät vähemmällä pesuaineella ja kuumemmassa vedessä enemmän pyykkiä, niin pesukoneet kestäisivät kauemmin ja myös esim. lakanat ja pyyhkeet. Mutta peskää toki alhaisissa lämpötiloissa ja sitten itsekää kun kone haisee pahalle ja menee rikki parissa vuodessa. Kuuma vesi on pesukonekorjaajan painajainen. Näin sanoi mulle yksi korjaaja.
Tuskin ne petivaatteet niiiiin likaiset on, että kauheasti haittaa, vaikka kerran pesikin 40C:ssa. Hoida itse pyykit, niin ei tarvitse valittaa.
40 asteessa siis OMG. Eihän niissä voi nukkua!
Muista jäkättää miehelle tästä asiasta ainakin vittu kuukausi, AP! Ja pildee et anna ennenkuin helmikuussa!
Siis aivan hirveetä tuollanen, että neljässä kympissä menny äijä pesemään. Saatana.. Ota ero ja sit poltat ne lakanat.
Yrittääkö se ruoja myös laittaa ruokaa ja siivota? Taatusti keittää teevedenkin ihan pieleen puhumattakaan imuroinnista, osaako se edes käynnistää teidän dysonia? Kaikkea sitä joutuukin vaimoihminen kestämään...
Herranjesta, heivaa äkkiä tuollainen akka ja hommaa kunnon mies joka ei akkojen hommiin koskisi pitkällä tikullakaan! Ah onnea ja autuutta kun välillä luuvitonen napsahtaa jos makkaraa ei ilmesty pöytään tarpeeksi rivakasti.
t. Oikean miehen onnellinen pikkuvaimo
itse pesein useinkin 40 asteessa, kun menee muuta pyykkiä samalla. joskus harvoin pesen 60 asteessa kun on pelkkiä lakanoita.
pidätte jos ne ei 40 pesussa puhdistu?? Tuskin ne sitten puhdistuu edes 60 asteessa, ei sekään ihmeitä tee. Paa samoin tein 90 asteeseen ja kloritea koneeseen.
yllätys yllätys tykkää kuumasta. Sen kuidut nyt vaan puhdistuu paremmin, mitä lämpimämpää vesi on. Lisäksi ihmiset pesee ihan kamalan likaisissa koneissa pyykkiä, sillä pesukone pysyy huomattavasti puhtaampana putkistaan, kun välillä pesee 60-90 asteessa.
Ja miettikääs mikä kikka siinä on, että pyykkiä voi pestä pesuaineella myös alhaisissa lämpötiloissa puhtaaksi? No siinä, että ympätään sinne pesuaineeseen lisää kemikaaleja. Sitten ihmetellään kun kone on täynnä sakkaa, joka koostuu pesuaineesta ja paljon myös ihmisen ihon epiteelistä ja rasvasta.
Jos ihmiset pesisivät vähemmällä pesuaineella ja kuumemmassa vedessä enemmän pyykkiä, niin pesukoneet kestäisivät kauemmin ja myös esim. lakanat ja pyyhkeet. Mutta peskää toki alhaisissa lämpötiloissa ja sitten itsekää kun kone haisee pahalle ja menee rikki parissa vuodessa. Kuuma vesi on pesukonekorjaajan painajainen. Näin sanoi mulle yksi korjaaja.
En tiedä, kai ne lämmittää. Itse pesen sillä ohjelmalla, just pölypunkkien ym. takia.
Ei Suomessa edes ole pölypunkkeja. Ei ne viihdy nykyaikaisissa asunnoissa.
http://www.kaleva.fi/uutiset/polypunkit-havisivat-suomalaisten-sangyist…
Ja jos olet, niin selitäpä tuo miehellesi ja saat loppuelämäsi pestä ne yksin.
Siis mitä väliä?
veriset lakanat pestään HETI aamulla viimeistään kun huomaat tahrat. Viileällä, ei kylmällä, vedellä huuhdotaan isommat veret pois. Heitetään koneeseen heti. Ei tod ole väliä onko 60 vai 40 astetta. Kyllä veri lähtee 40 asteessakin.
En itse esim jos vaatteeseen on tullut verta, pese sitä 60 asteessa siksi että saisin veren pois.
Kuinka usein vaihdatte lakanat jos koette tarpeelliseksi pestä ne aina 60 asteessa? Kuinka likaisia olette ?? Meillä ei oikeastaan ikinä ole likaisia lakanoita. Mutta silti pesen ne kahden viikon välein.
Pesen usein 40 asteessa, heitän kuivausrumpuun ja mankeloin.. Eipä ole likaiseksi ikinä jäänyt :D
veriset lakanat pestään HETI aamulla viimeistään kun huomaat tahrat. Viileällä, ei kylmällä, vedellä huuhdotaan isommat veret pois. Heitetään koneeseen heti. Ei tod ole väliä onko 60 vai 40 astetta. Kyllä veri lähtee 40 asteessakin.
En itse esim jos vaatteeseen on tullut verta, pese sitä 60 asteessa siksi että saisin veren pois.
Kuinka usein vaihdatte lakanat jos koette tarpeelliseksi pestä ne aina 60 asteessa? Kuinka likaisia olette ?? Meillä ei oikeastaan ikinä ole likaisia lakanoita. Mutta silti pesen ne kahden viikon välein.
Pesen usein 40 asteessa, heitän kuivausrumpuun ja mankeloin.. Eipä ole likaiseksi ikinä jäänyt :D
Oletko jokin mafioso? Mitä siellä tapahtuu?
...kiristää talvirenkaiden vanteet 110Nm kireyteen, mutta se saakeli laittoi vain 50Nm ja nyt se pyörät on sitten tuolla jossain motarin varrella ojassa. Perkule.
Ap: Mulla on tosi runsaat menkat ja ne vuotaa usein öisin läpi.
Ap hei, veri pestään pois kylmällä vedellä. Mitä kylmempi sen parempi. Mitä kuumempi sen huonompi lopputulos.
Muutenkin outo perustelu.