Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkoululaisella Wilmassa tunnin poissaolo

Vierailija
01.12.2011 |

Omien sanojensa mukaan oli oppilaskunnan kokouksessa, mutta oppitunnin pitäjä merkinnyt poissaolon. Pitääkö soittaa oppilaskunnan opettajaedustajalle ja kysyä, oliko teini siellä vai uskoa teiniä, joka omien sanojensa mukaan ilmoitti englanninopettajalle lähtevänsä kokoukseen. Ei kai ne merkitse poissaoloa, jos on kouluasioiden vuoksi poissa tunnilta? Eli siinä mielessä teini valehtelisi ja olisikin lintsannut tunnin, kun se on poissaoloksi merkitty. Valehtelisi kyllä aika sujuvasti, kun osaa kerto kokouksen kulun, läsnäolijat, asialistan jne.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on opettaja ja meidän lapsia on sekä ylä- että alaKOULUSSA (vaikka minäkin puhun aina yläasteesta ja ala-asteesta). Nykyään niitä nimitetään noin, ihan valtakunnallisesti.

Me ei asuta lähelläkään Helsinkiä.

Yläaste ja ala-aste, ei se siitä muutu vaikka miten yritätte keskenänne sitä spekuloida :D

Mistäs olet noin varman tiedon saanut?

Varsinkin, kun se on väärä. Elät 90-lukua?

Kyllä elin 1990 luvulla ja elän myös nyt, mistä niin oletat että sivistys sanoissa palattaisiin taaksepäin, ainoastaan ja vain käytetään yläkoulu/alakoulu sanaa epävirallisesti jos ylä-aste ja ala-aste on samassa pihassa eli samaa koulua.

Vierailija
22/24 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sä kyllä huvittava :)Mun mies on opettaja ja meidän lapsia on sekä ylä- että alaKOULUSSA (vaikka minäkin puhun aina yläasteesta ja ala-asteesta). Nykyään niitä nimitetään noin, ihan valtakunnallisesti.

Yläaste ja ala-aste, ei se siitä muutu vaikka miten yritätte keskenänne sitä spekuloida :D

Kyllä elin 1990 luvulla ja elän myös nyt, mistä niin oletat että sivistys sanoissa palattaisiin taaksepäin, ainoastaan ja vain käytetään yläkoulu/alakoulu sanaa epävirallisesti jos ylä-aste ja ala-aste on samassa pihassa eli samaa koulua.

Käy lukemassa wikipediasta, STM sivuilta ihan mistä vaan voi saada oikeaa tietoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sä kyllä huvittava :)Mun mies on opettaja ja meidän lapsia on sekä ylä- että alaKOULUSSA (vaikka minäkin puhun aina yläasteesta ja ala-asteesta). Nykyään niitä nimitetään noin, ihan valtakunnallisesti.

Käy lukemassa wikipediasta, STM sivuilta ihan mistä vaan voi saada oikeaa tietoa :)

Taidat olla illan taitavin provoaja. Onneksi olkoon!

t. toinen ope, joka kyllä tietää missä opettaa, ja se on yläkoulu

Vierailija
24/24 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali ope ei laita luvatonta poissaoloa, jos oppilas on oppilaskunnan kokouksessa... fakta on nyt vain niin.

Meilläkin erä ope laittaa JATKUVASTI hammaslääkäripoissolot LUVATTOMAKSI poissoloksi, vaikka olen ilmoittanut etukäteen asiasta. Hermostuin asiaan ja otin yhteyden rehtoriin, kiusanteko loppu siihen.

Toisen lapsen liikunnan ope laittoi koko ajan liikunnasta poissaolon luvattomaksi, vaikka tytöllä oli kepit ja kipsi ja lääkärintodistus toimitettu koululle ja rehtori itse sanonut ettei tarvi tulla turhaan kouluun aamulla (kun liikuntaa oli aamusta). Ja taas vain ilmoitus rehtorille auttoi..

Eli jotku opet nyt ovat vain kusipäitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän