Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakas asiakaspalvelun asiakas, ÄLÄ HUUDA MINULLE!

Vierailija
01.12.2011 |

Olen ollut töissä muutamissa asiantuntija asiakaspalveluissa. Siitä huolimatta, että huudat minulle ja uhkailet minua:

1. En tee isoja päätöksiä, enkä ole henkeen ja vereen yrityksen kanssa samoilla linjoilla. Vituttaa se minuakin ihan yhtä paljon, jos tehdään tyhmiä päätöksiä. Eniten vituttaa saada huutoa muiden päätöksistä. Olen ihminen, enkä ole sama asia kuin tämä yritys.

2. Jos uhkailet minua sillä, että aiot irtisanoa sopimuksesi ja huudat, että etkö muka ole tärkeä. Minua ei kiinnosta paskan vertaa, yksi asiakas sinne tai tänne – en aio nöyristellä tai sanoa, että kyllä olet tärkeä.

3. Jos vingut tai tilität, en todellakaan lähetä sinulle mitään lahjoja, hyvitystä tai alennusta. Jos olet asiallinen, voin vaikka lähettääkin. Minulla oikeastaan on täällä hyllyt täynnä kamaa, mitä saan jakaa väärinymmärretyille asiakkaille, mutta lähetän niitä fiilispohjalta.

4. Parhaat naurut saamme aina täällä, kun luemme tyhmimpiä meilejä tai kuuntelemme mahdottomimpia nillittäjiä. Osa meileistä menee jääkaapin oveen.

5. Tällä maksaa ruokalaskun ja osan asuntolainasta, muuten en voisi vähempää välittää kenestäkään teistä asiakkaista.

ÄLÄ SIIS RAIVOA, HUUDA TAI RÄHISE, niin asiasi hoituu 100 kertaa paremmin.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi vai työnantajaasi?

Aivan. Siksi ketään ei kiinnosta, mikä sua kiinnostaa. Hoitaisit vain sen työsi, mistä sulle palkkaakin maksetaan, etkä vaatis asiakkailtasi yhtä sun toista ja koko ajan lisää.

Käyttäydy asiallisesti niin suakin kohtaan käyttäydytään asiallisesti.

Vierailija
2/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, joilla on paska päivä, eivät pääse läpi linjoilta 20 minuuttiin ja on tapahtunut selvä virhe. Tottakai ne huutaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Siksi ketään ei kiinnosta, mikä sua kiinnostaa. Hoitaisit vain sen työsi, mistä sulle palkkaakin maksetaan, etkä vaatis asiakkailtasi yhtä sun toista ja koko ajan lisää.

Ap pyysi asiakkaita pysymään ASIALLISENA, ei "yhtä sun toista ja koko ajan lisää". Itsellänikin on kokemusta asiakaspalveluduunista ja allekirjoitan ihan joka sanan mitä aloituksessa oli (paitsi ettei minulla ikinä ollut mitään lahjoja läheteltäväksi). Asiakaspalvelu ei ole likakaivo, minne oman pahan mielensä voi kaataa.

Vierailija
4/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat puolet ilmaiseksi, sen jälkeen lähetän sinulle heijastimen, vuoden vessapaperit ja kahvipaketin, sekä lahjakortin Siwaan ;-)

puss

ap

Vierailija
5/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen otsasuoni siellä pullistelee, niin sitä hitaammaksi ja v*ttumaismmaksi käy minun "palveluni"

Minä nimittäin en myöskään ole ollenkaan oikea osoite niille huudoille, kuitenkin saan kuunnella niitä puolet työpäivästäni.

Vierailija
6/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat puolet ilmaiseksi, sen jälkeen lähetän sinulle heijastimen, vuoden vessapaperit ja kahvipaketin, sekä lahjakortin Siwaan ;-) puss ap

Kylläpä on näemmä kannattanut olla nätisti käyttäytyvä asiakas! Puss takas!

Vierailija
7/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pyysi asiakkaita pysymään ASIALLISENA, ei "yhtä sun toista ja koko ajan lisää". Itsellänikin on kokemusta asiakaspalveluduunista ja allekirjoitan ihan joka sanan mitä aloituksessa oli (paitsi ettei minulla ikinä ollut mitään lahjoja läheteltäväksi). Asiakaspalvelu ei ole likakaivo, minne oman pahan mielensä voi kaataa.

Esimerkiksi siitä, että tilaamaani ja maksamaani lehteä ei tule, maksamani puhelimen latausaikaa ei saa ladattua puhelimeen vaikka kaikki ne numerosarjat on oikein tai vaikka siitä, että jugurtista löytyi muovinpalasia. Mulle on ne asiakaspalvelijat ruvenneet säännönmukaisesti vittuilemaan ja yrittäneet kääntää sitä niinpäin ,että vika on mun syytäni. Mun pitäis jostain syystä tietää ja ymmärtää, että heillä kestää viikkotolkulla saada osoitetiedot lehdenkantajille ja on siis ihan ok, että mä en saa lehteä, josta olen maksanut, kun heidän toimintansa nyt vaan ON aina yhtä hidasta. Mun pitäis vaan jaksaa yrittää päivätolkulla ladata vuorokauden väliein sitä prepaid-lipuketta liittymääni, vaikka mun tarvis pystyä soittamaan sillä puhelimella tänään ja vaikka maksan siitä kokoajan samaan aikaan myös kuukausimaksua - ois vaan pitänyt ottaa tämä soneran ongelma huomioon, ennen kuin on myöhäistä. Ja tietenkin mä olen sekoittanut ne muovit jugurttiin ihan itse.

Kyllä mulla mielestäni on oikeus ilmaista paha mieleni näistä asioista ihan juuri sille kyseisen palvelun tuottamatta jättäneelle, mutta maksun siitä perineelle firmalle. Eli sen firman asiakaspalvelijalle. Ja EN TODELLAKAAN PIDÄ ASIALLISENA ASIAKASPALVELUNA SITÄ ETTÄ ASIAKASPALVELUJA ALKAA SYYTTÄÄ NÄISTÄ VIOISTA MINUA!

Vierailija
8/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein vaan siitä ei ole mitään hyötyä. Sitten joutuu korottamaan ääntään ja valittamaan ponnekkaammin.

En tee sitä mielelläni, mutta en suostu poljettavaksi.

Vierailija
9/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakaan tähän mennessä ei ole ikinä tullut tarvetta huutaa, ikää on 40+. Parille puhelinmyyjälle olen kyllä joutunut pari kertaa sanomaan vähän jo ilkeämmin, kun eivät lopeta sitä jankkaamistaan.

Vierailija
10/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein vaan siitä ei ole mitään hyötyä. Sitten joutuu korottamaan ääntään ja valittamaan ponnekkaammin.

En tee sitä mielelläni, mutta en suostu poljettavaksi.

Autamme mielellämme asiakkaita, jotka pysyvät asiallisina. Ilkeille tehdään kepposia tai asiakaspalvelija ei auta lainkaan.

Huutamalla ei saa mitään. Palvelu ei siis parane tai asiaasi oteta vakavammin.

ap

Vierailija
11/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korotan ääntäni tarvittaessa koska yrirität puhua päälle, jota en siedä. Minä olen asiakas ja minulla on puheenvuoro, sinä odotat. Ohjaa minut soittamaan pomollesi ensi kerralla, niin korotan ääntäni hänelle, kiitos.

Vierailija
12/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntija-asiakaspalvelu. Siis yhdyssana.

Sinä olet asiakaspalvelija. Ei ole sinun tehtäväsi alkaa komennella asiakasta. Sinun tehtäväsi on palvella. Se sana on siis asiakasPALVELU.

Mitä jos menisit jollekin asiakaspalvelun alkeiskurssille? Siinä matkalla, kun vaihdat alaa, jolle et selvästikään sovellu.

Vierailija
13/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiakaspalvelija tosiaan ole mikään likakaivo, jota kohtaan voi käyttäytyä miten vaan. Ei puhelimessa, eikä muutenkaan. Itse olen asiakaspalvelualalla ja joskus olen asiakkaalle sanonut suoraan puhelimessa, että keskustellaan asiasta, kun olette rauhoittunut. Joskus jopa soittavat ja pyytävät anteeksi riehumistaan.

Vierailija
14/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korotan ääntäni tarvittaessa koska yrirität puhua päälle, jota en siedä. Minä olen asiakas ja minulla on puheenvuoro, sinä odotat. Ohjaa minut soittamaan pomollesi ensi kerralla, niin korotan ääntäni hänelle, kiitos.

Sitä pomoani ei kiinnosta edes sitä vähää kuin minua. Joka kerta jos on IHAN IHAN PAKKO soittaa asiakkaalle, eli virhe on riittävän suuri, se valittaa siitä päivän, näyttää kieltään ja tekee hassuja ilmeitä kun huudat sille ja sillä on oikeus tehdä sun elämästäsi vielä vittumaisempaa. Sen jälkeen saat toimittaa jos sun sitä paperia, lomaketta ja muuta paperityötä todistajien nimmareilla.

Me olemme vain töissä ja pomolla on vähän isompia ongelmia kuin sinun henk.koht. valituksesi.

ap

Vierailija
15/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aina jaksa odottaa, että asiakas pääsisi asiaan, kun näkee, että linjoilla odottaa 10 soittajaa, vessaankin pitäisi päästä, puhumattakaan siitä että lapselle pitäisi soittaa ja kysyä miten koulussa meni.

Vierailija
16/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huudeta, eikä räyhätä, eikä vittuilla. Kyllä se aina sieltä päästä lähtee.

Jos itse on empaattinen ja ammattitaitoinen, ei asiakkaalla ole mitään syytä rähjätä.

Ap:sta paistaa ammattitaidottomuus KAUAS.

t. 30 vuotta asiakaspalvelussa

Vierailija
17/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten toimitan ne nauhat pomoille. Palautteena on yleensä asiakaspalvelijan irtisanominen.

Hyvä asiakaspalvelija kuuntelee, on myötätuntoinen, pyrkii löytämään ratkaisun ja hyväksyy sen, että edustamansa yritys ei ole täydellinen ja siitä saakin hermostua.

Vierailija
18/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pomoani ei kiinnosta edes sitä vähää kuin minua. Joka kerta jos on IHAN IHAN PAKKO soittaa asiakkaalle, eli virhe on riittävän suuri, se valittaa siitä päivän, näyttää kieltään ja tekee hassuja ilmeitä kun huudat sille ja sillä on oikeus tehdä sun elämästäsi vielä vittumaisempaa. Sen jälkeen saat toimittaa jos sun sitä paperia, lomaketta ja muuta paperityötä todistajien nimmareilla.

Me olemme vain töissä ja pomolla on vähän isompia ongelmia kuin sinun henk.koht. valituksesi.

ap

vlitukseni yleensä johtuu teidän tekemistä virheistä, joten lienee teidän asia se silloin korvata. Ja miksi mua kiinnostaisi mitä se sun pomosi tekee siellä, ihan kuule se ja sama. Kunhan tekee työnsä siinä ohella ja samaa suosittelen sullekin, siitä sä palkan saat.

Mitenköhän sun pomosi nyt tekisi elämästäni vittumaisempaa, hmm... Onko sinulla hieman liikaa luuloja itsestäsi?

Ja mulla on muuten sellanen puhumisen taito, että mä saan sen sun pomosi kiinnostumaan.

Vierailija
19/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin eräässä ns. asiantuntemusta vaativassa asiakaspalveluyksikössä, jota kontaktoitiin puhelimitse tai s-postilla.

Suuri osa yhteydenotoista johtui asiakaspalvelijan (eli jonkun työkaverin) järjestelmään tekemästä mokasta. Osa soittajista otti yhteyttä ties monettako kertaa samasta asiasta, jota vaan ei saatu korjatuksi. Joissain tapauksissa samaa ongelmaa sorkki viisikin ihmistä, eikä valmista tullut.

Karuinta oli se, että vaikka kyseessä oli vähän kinkkisempi ala monenlaisine "tuotteineen", ei työnantaja (toimialan toiseksi suurin toimija, muuten) panostanut koulutukseen. Rekrytointi oli erikoinen toimitus: vahvoilla olivat nuoret (työ)kokemattomat naiset.

Suurin osa ent. työkavereistani oli mun mielestäni tyhmiä. Niitä ei kiinnostanut ottaa selvää itse substanssialasta tai ylipäätään syy-seuraussuhteista.

Tämän asiakaspalvelupestin jälkeen olen suhtautunut suurella varauksella kaikkiin "call centereihin" (puhelin/netti/sähkö/kaasu/vakuutus/pankki/whatever yhtiöt). Tiedän, että puheluun vastaaja on ihan yhtä kahveella kuin itsekin olen. Tiedän, että se on pystymetsästä repäisty tyyppi, tod.näk. externaali, joka voidaan koska tahansa potkaista pihalle. Siksi se ei ole laisinkaan sitoutunut työhönsä, eikä välitä työnsä laadusta.

Vierailija
20/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että teen asiantuntijatyötä vuokrafirman listoilla 3 viikon koulutuksen jälkeen!? Ei sitten niin mitään hajua suurimmasta osasta asioita. Mutta soitappa minne tahansa teleoperaattorille, sähköfirmaan, reskontraan yms. tilanne on ihan sama. Opiskelijoita matalalla palkalla tilapäistöihin....

Juuri siksi tai siitä huolimatta. ÄLÄ HUUDA MINULLE, koska se ei ole henk. koht. oma syyni, että tilanne on tämä! Kuten myös monessa muussa paikassa, josta tulee sinulle lasku ;-)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme