Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa rakkaat ihmiset nyt minulle

Vierailija
01.12.2011 |

Mikä ihmisten moraalissa on oikein vikana? Ennen meillä oli sanonta että "kyllä ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ystävällisiä ja luotettavia" mutta enää ei enää näin ole. Ainakaan suurimmaksi osaksi. Onneksi muutama helmikin löytyy.

Yhtenä esimerkkinä käytän nyt huuto.net huutoja joita ei koskaan makseta.

Minä kun käytän huuto.nettiä laitan sinne yleensä lähtöhinnaksi 1 € enkä hintavarausta. Minusta on mukava kun joku tulee iloiseksi siitä että saanut pilkkahinnalla jotain arvokasta mitä haluaa.

Minulta on lähtenyt aika monta halpaa tuotetta pilkkahinnalla jotka olen ajatellut että uskallan lähettää ennenkuin maksu näkyy tilillä koska menee niin halvalla ja koska en usko että ostaja kehtaa jättää maksamatta niin halpaa settiä. Niin kyllä vain, kehtaa.

Joku varmaan kihelmöi siellä kotonaan että "hah, kylläpä oli idiootti kun lähetti ennenkuin maksoin." Riemuitsee varmaa samoin kuin lottovoitosta siitä 3 € jota ei tarvitsekaan maksaa.

Sama juttu on myös käsityöt joita teen monesti myyntiin. Kudon aikani kuluksi kaikennäköistä ja olen törmännyt tähän ihan henk. koht kasvotustenkin. Kudon 3 päivää villasukkia ja laiminlyön kotihommat että saisin ne valmiiksi. Myyn villasukat 10 € joista lankoja on puolet. Parhaassa tapauksessa vielä toimitan sukat ihan koti osoitteeseen perille ja maksu jätetään roikkumaan. Saatan kerran tai pari siitä muistuttaa mutta sitten jätän asian. Riemastuuko joku tästä todella?

Ei se pettymys tule niistä muutamasta eurosta koska tuota kukaan ei tee rahan takia. Se pettymys tulee ihmisten käytöksestä, miksi toisille ei omatunto sano mitään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuote menemään vasta, kun maksu näkyy tilillä? Eipähän tartteis pettyä ihmisiin.

Vierailija
2/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole törmännyt tollasiin huuto.netissä.. huonoa säkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meillä oli sanonta että "kyllä ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ystävällisiä ja luotettavia"

Missä päin Suomea tämä sanonta on ollut käytössä?

Vierailija
4/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinunkin aika laittaa tuote menemään vasta, kun maksu näkyy tilillä? Eipähän tartteis pettyä ihmisiin.

Olen kuitenkin maalta ja postiin on sen verran matkaa että itseni kannaltakin on kätevämpi viedä paketti postiin silloin kuin kaupunkiin on asiaa. Monesti ajattelen että nyt vien kun on muutenkin sinne asiaa että jättäkööt maksamatta jos jättää. Ja yllättävän monesti myös jättää. :/ Mutta en minä kalliille tuotteille näin tee.

Mutta ehkäpä. Voihan se olla toisille aivan kiusauksen paikkakin jos lähettää tuotteen ennen maksua.

Ostin käytetyn auton 5 vuotta sitten ja myyjä lupasi lähettää talvirenkaat perässä matkahuollon kautta. Olen nyt odotellut 5 vuotta eikä ole vieläkään tullut .) Ei sillä, en minä niitä odottanutkaan ja sain kyllä auton hyvään hintaan ilman niitä renkaitakin. Mutta yllättää kun ystävällinen ja mukavan oloinen ihminen lupaa eikä lähetä. Soitin silloin 2 kertaa perään ja molemmilla kerroilla sanoi että hän laittaa samantien menemään.

Itse en voi tällaista ymmärtää kun en ikimaailmassa kehtaisi noin tehdä edes, ja varsinkaan oudolle ihmiselle.

Ap

Vierailija
5/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toki luotettaviakin on paljon. T. toinen umpirehellinen ja velvollisuudentuntoinen

Vierailija
6/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toki luotettaviakin on paljon. T. toinen umpirehellinen ja velvollisuudentuntoinen

Tuo umpirehellisyys ja velvollisuudentunto. :)

Ap

Vierailija
7/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta unohtaa maksaa .60 e postikuluja. Joten minä lähetän sen kirjeen ilman postimerkkiä.

Hurjan moni luulee, että myyjät tarkistavat vain sen, että maksettu mutta eivät katso, mikä summa on tilille tullut.

Vierailija
8/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettu tuote mutta tavara ei tule.

Vierailija
9/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväuskoinen ei kyllä kannata olla silti. Mutta mun mieli on tasapainoisin ja olo onnellisin rehellisenä ja velvollisuudentuntoisena.

Vierailija
10/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuote menemään vasta, kun maksu näkyy tilillä? Eipähän tartteis pettyä ihmisiin.

Maksettu tuote mutta tavara ei tule.

Vierailija
11/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ylipäätään sellainen lokkiminen ihmisten suhteen.

Itse esim. ajelin viime kesänä 400km festareille omalla autollani. Kerroin että bensarahaa vastaan pääsee kyytiin, jolloin hintaa tulee n 10-15e/tyyppi kun junalippu edestakas olisi 100 e per henki. Olin joustava, vein ihmisiä näiden majapaikkojen ovelle asti, samoin toisessa päässä kotiin saakka.

Mikä on kiitos? Jotkut toki kiittivät vuolaasti ja maksoivat heti ja antoivat ekstraakin, mutta toiset sitten totesivat, että joo hei, muistuta mua sit, kun mä varmaan unohdan... ja tietysti unohtivatkin. Kerran pari tuollaisesta jaksaa muistuttaa, sitten annoin olla, ja totesin, että eipä tarvitse ensi kesänä ottaa kyytiin tiettyjä henkilöitä, mieluummin ajan vaikka tyhjällä autolla.

Ja kyse ei ole ap:n tapaan niistä huimista rahasummista, vaan oikeasti ihan perus käytöstavoista.

Vierailija
12/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun otsikko? Haloo?! Olen tuntamaton sinulle, en mikään "rakas ihminen". Vihaan ihmisiä jotka koittavat tuollain olla olevinaan niin ystävällisiä, niin hienoja ja rakastettavia. Pidä "rakkaat ystävä"-aivopierut omassa mahassasi vaan!

Vierailija
13/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun otsikko? Haloo?! Olen tuntamaton sinulle, en mikään "rakas ihminen". Vihaan ihmisiä jotka koittavat tuollain olla olevinaan niin ystävällisiä, niin hienoja ja rakastettavia. Pidä "rakkaat ystävä"-aivopierut omassa mahassasi vaan!

omat aivopierusi itselläsi vain. Jos on sinulla on niin paha olla ettet kestä tuollaista otsikkoa niin anna asian olla.

AP:lle, on vielä olemassa reiluja ja rehellisiäkin ihmisiä :)

Vierailija
14/14 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ylipäätään sellainen lokkiminen ihmisten suhteen.

Itse esim. ajelin viime kesänä 400km festareille omalla autollani. Kerroin että bensarahaa vastaan pääsee kyytiin, jolloin hintaa tulee n 10-15e/tyyppi kun junalippu edestakas olisi 100 e per henki. Olin joustava, vein ihmisiä näiden majapaikkojen ovelle asti, samoin toisessa päässä kotiin saakka.

Mikä on kiitos? Jotkut toki kiittivät vuolaasti ja maksoivat heti ja antoivat ekstraakin, mutta toiset sitten totesivat, että joo hei, muistuta mua sit, kun mä varmaan unohdan... ja tietysti unohtivatkin. Kerran pari tuollaisesta jaksaa muistuttaa, sitten annoin olla, ja totesin, että eipä tarvitse ensi kesänä ottaa kyytiin tiettyjä henkilöitä, mieluummin ajan vaikka tyhjällä autolla.

Ja kyse ei ole ap:n tapaan niistä huimista rahasummista, vaan oikeasti ihan perus käytöstavoista.

Ja tosiaan tuttujen kesken. Kun minulla oli suht pieni vauva kotona ja tuttuni tiesi etten juhannuksena ole lähdossä minnekään, puhelimeni soi jatkuvasti. Kyytiä oli moni vailla ja minä tietenkin ajattelin sen tienestin kannalta että samahan tuota on kuskiksi alkaa. Yllätys yllätys tuttavani kuvittelivat että hyvää hyvyyttäni halusin nousta yöllä heitä ilmaiseksi kuskaamaan omilla bensoilla ja että heidän juopunut seuransa oli niin palkitsevaa ettei kiitostakaan tarvinut sanoa.

Mutta minä olen kyllä tämän asian suhteen melko säälittävä enkä sanonut mitään, menin vain kotiin potkimaan roskiksia. :/