Miksi kummilapsen vanhemmat toivoo lapsilleen lahjoja kummeilta. ostakoot itse ne
ja kummi tuokoon mitä haluaa. yksikin mamma kehui miten oli siltä kummilta pyytänyt yhtä ja toiselta toista. Itse en kyllä kehtais, ja oli laittanu sit pitkän listan myös jos ei määrättyä löydy. kaikki oli jotain muoviroinaa, joka maksaa monta kymppiä. (zhuzhupetsien ratoja, littlest petshopin taloja tms. ja jotain tyhjänpäivästä paskaa) Itse en raski maksaa mistää muovisesta höpöhöpöstä kymmeniä euroja. mielummin vaikka villasukat tms. enkä ees huolis kotiin mitään isoja muovihäkkyröitä nurkkiin, eikä onneksi lapsikaan halua.
Kommentit (25)
lapsen iän mukaisilla asioilla toki; teineille erityyppisiä lahjoja kuin taaperoille. Tänään juuri kysyin teini-ikäiseltä kummipojaltani mitä hän mahdollisesti voisi toivoa: ei se ole mikään kauppa/puutelista!
Olen jo 40-täyttänyt ja edelleen saan kummitädiltäni merkkipäivinäni lahjan!
lapsen iän mukaisilla asioilla toki; teineille erityyppisiä lahjoja kuin taaperoille. Tänään juuri kysyin teini-ikäiseltä kummipojaltani mitä hän mahdollisesti voisi toivoa: ei se ole mikään kauppa/puutelista!
Olen jo 40-täyttänyt ja edelleen saan kummitädiltäni merkkipäivinäni lahjan!
mutta mielestäni kummin kyllä kuuluisi muistaa kummilapsen syntymäpäivä ja ainakin onnitella. Joulu on vähän eri juttu. Itse kyllä ostan kummilapsilleni lahjat jouluna ja syntymäpäivänä kunnes pääsevät ripille.
Juuri sellaiset lahjat mitä toivovat, oli se sitten muovista krääsää tai ei. Ja vanhemmat toivoo (niin kuin toivon että sanelevat että on helpompi hankkia) niin sitten lahja on se.
Meidän lapsille kummit saavat itse päättää mitä haluavat ostaa, tykkään kyllä vihjata mitä on tulossa jostain tai mitä lapset on toivoneet.
Muuten on sitten kaksi kassakonetta ja kolme tukkirekkaa ja sekos vasta on hauskaa ja järkevää...?
Olen myös sanonut että mitään ei tarvitse antaa jos ei halua/raaski/keksi.
Ja kyllä, meillä leluvuori on mahtava, mutta 5 vuotta eteen päin ja saa rukoilla että lapset leikkisivät. Leikki-aika menee niin nopeasti että kyllä sen muovikrääsän kestää.
Joka joulu ollaan muistettu kummilapsia jollain 20 euron luokkaa olevalla lahjalla. Meidän lapsen kummit ovat kysyneet suoraan, että mitä pienelle voisi tuoda. En suutu, vaikka joku kummeista ei tuo, ei se ole kummin tarkoitus. Meidän perheessä kummiasia otetaan muutenkin niin, että yritämme itse olla se lähestyvä ja muistava osapuoli kummeihin kun lapsemme on vielä niin pieni. Ei aiheuteta kummeille paineita:)