Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin äitiyspakkaus tulee??

09.11.2005 |

Eli tuleeko se kun raskaus on kestänyt tietyn ajan? Vai miten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne Kelan paperit kannattaa laittaa heti eteenpäin! Toivottavasti tyänantaja ei hidastele...(Mulla palkanlaskija sanoi lähettävänsä ne sitten kun on täyttänyt " oman" osuutensa) :)

Vierailija
2/6 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pakkauksen saat kun raskaus on todella kestänyt ton 154 päivää. Tai tietysti riippuu teidän kelan kiireistä, mutta ton rajan jälkeen päätös sen saaamisesta tehään ja ainakin " postituslistalle" pääset, paketti tulee sitten kun ennättää. Mä sain neuvolasta hakupaperit niin myöhään, että heti postitin ja paketti tuli 2 viikon sisään.

Mutta siis: haetko samalla lappusella pakkausta ja äitiyspäivärahoja? Kun sanoit että palkkatoimisto aikoo laittaa omia merkintöjä... Eli haet 6kk tulojen mukaan päivärahaa? Mietin että kuinkas se onnistuu kun palkkatoimisto ei tiedä vielä pitkään aikaan, paljonko tuon 6kk aikana lopulta ansaitset. Onhan sitä kaikenlaisia lisiä, lomarahoja ja -korvauksia, voit joutua vielä saikulle jne. Eikös palkkatoimisto sen takia tee merkintänsä vasta kun työt on loppu ja äippäloma alkanut ja kaikki palkat on maksettu? Ite ainakin toimitin noi ekat paperit kelaan suoraan ja sain sen pakkauksen nopeasti, sitten jälkeenpäin vasta just ennen äippäloman alkua pyysin palkkatoimistoa toimittamaan palkkatiedot kelaan. Vai mikä tilanne sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin hain samalla lomakkeella sekä sitä avustusta (=pakkausta) ja äitiyspäivärahaa EDELLISTEN 6kk:n tulojen perusteella heti, kun sain neuvolasta paperit käteen. Päätöksetkin sain samana päivänä (n. 3 viikkoa sen jälkeen, kun palkanlaskija oli laittanut ne eteenpäin). Nyt vielä odottelen pakkausta - pitäisi tulla n. viikon päästä, kun kerran toimitus luvattiin 2 viikon sisällä.

Eli ei sen päivärahahakemuksen kanssa tarvitse mitään odotella - hakuhetkellä edeltävät 6kk ratkaisee.

SolAngel rv 28+9

Vierailija
4/6 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliset 6 kk:n tulot tulee olla välittömästi ennen äitiyslomaa olevalta ajalta. Odottelen siis reilusti vielä töiden loppua ja loman alkua, että saan viimeiset palkkatiedot hommattua. Ilmeisesti tässäkin vähän paikkakohtaisia eroja. Tää tuli Tampereelta.

Vierailija
5/6 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä ilmeisesti ottaa vielä yhteyttä Kelaan... Mitenköhän toi nyt sitten menee??

Vierailija
6/6 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija oli saanut laitettua kelalle aika äkkiä ne hakemuspaperini. Päätös pakkauksesta tuli n. 4 viikon kuluttua siitä, kun olin toimittanut paperit palkanlaskijalle. Otin pakkauksen rahana, ja rahat oli nostettavissa tililtä seuraavana päivänä, kun päätös tuli.

Äitiysrahapäätöstä ei ole kuulunut. Se tulee taas ilmeisesti sitten, kun äitiysloma on jo alkanut. Työnantajallani (HUS) on tapana laittaa palkkatiedot kelaan viime tipassa. Näin valistivat minua kelassa esikoisen aikaan.