Millon mulla on seuraavan kerran OMAA AIKAA
Lapsi on nyt 1v ja sen perässä påitää juosta jatkuvasti. Tekee tuhoja, jos jättää sen vähäksikään aikaa yksin. Mies on töissä joka päivä 9 tuntia ja illat on yhteistä aikaa.
Siis, millonkahan mä saisin olla vaikka yhden päivän silleen, ettei tarviis ketään passata, hoitaa ja saisin olla IHAN YKSIN
Nimimerkillä,
väsynyt
Kommentit (24)
Aika naurettavaa, että joku yhden lapsen kanssa muka noin uupuu!
Aika naurettavaa, että joku yhden lapsen kanssa muka noin uupuu!
Aika naurettavaa, ettei aikuinen ihminen tajua, että uupuminen on subjektiivinen tunne.
no toi on oppimis asia..
sit ku on toinen lapsi niin huomaa mistä kaikesta ois voinu olla tyytyväinen sillon ku oli vaa yks.
ihan oikea tunne on jos on väsynyt jo yhden lapsen kanssa. siihen kasvetaan ja totutaan.
laita lapsi yheks päiväks mummolla ja käy shoppailee ja nuku hyvin yks yö.?
Kyllä sille on ihan määritelmä.
Se että ap on laiska tai keskenkasvuinen tai typerä tai lapsellinen ovat sitten eri asioita.
Eikä nekään ole tunteita...
tee kodista lapsiystävällinen eli pois kaikki minkä lapsi voi tuhota ja sulkimet ym kaappeihin ja laatikoihin jne. Siis sellaiseksi kämppä että voit vaikka lepuuttaa sohvalla silmät kiinni ja antaa kerrsan painella ympäri kämppää. ja komppaan edellisiä, hommaa hoitaja tai hoitopaikka ja mene töihin. Töissä saa olla rauhassa, siis vessassa ja kahvitauolla :) ja tosiaan, lapsen kanssa ei välttämättä saa sitä "omaa rauhaa" kuin joskus 4-5 vuoden päästä...tsemppiä :)
Kyllä sille on ihan määritelmä.
Se että ap on laiska tai keskenkasvuinen tai typerä tai lapsellinen ovat sitten eri asioita.
Eikä nekään ole tunteita...
Toivottavasti oot provo. Katsos kun lapsetkin ovat erilaisia. Itsellä on myös erittäin vilkas 1-vuotias, ja väitän, että mun päivät on raskaampia kuin sellaisella, jonka lapsi suostuu edes 5 min. istumaan rauhassa ja lukemaan esim. kirjaa.
Kaivanneeni omaa aikaa silloin kun esikoinen oli pieni. Toisen lapsen synnyttä en osannut enää omaa aikaa kaivata, vaan haaveilin kunnon yöunista.
Nyt kun lapsia on kolme osaan jo nauttia lasteni seurasta ilman oman ajan kaipuuta. Pikkuhiljaa sitä kehittyy tehokkammaksi ja oppii tekemään kivoja juttuja myös lasten kanssa.
Kun kai tajuat, että sinulla on lököisä elämä, jos et muuta tee kuin hoida yhtä lasta.
muista kun oli ylellisyyttä istua vessassa hetki rauhassa, nykyisin minulla on ihan oikeasti omaa aikaa vaikka muille jakaa. Lapset on muuttaneet kotoa, viimeinenkin syksyllä.
Ääneen ei kehtaa sanoa että minä nautin.
Edellistä, kyllä on niin ihanaa, kun ovat muuttaneet omilleen.
jokatoinen viikonloppu omaa aikaa ja kyllä tulee tarpeeseen. Mullakin on vilkas yksivuotias.
Koti on "sisustettu" niin, että mitään vaarallista paikkaa ei missään ole.
Omaa aikaa saan myös kun lapsi menee illalla nukkumaan. Päiväunien aikaan touhuan yleensä joitakin kotihommia mitkä ei tahdo onnistua ilman huutoa lapsen ollessa hereillä, esim. ruoan laitto.
Uupumus on asenne kysymys. Olin enemmän uupunut lapsen ensimmäisinä kuukausina vaikka isä oli vielä kuvioissa mukana. Hänen osallistumisensa vaan oli hirveän passiivista ja uuvutti minua lisää, kun joka asiaan piti pyytää erikseen osallistumaan. Uupumus lakkasi sitten, kun jäätiin 5kk kanssa ihan kaksin :)
Kun kai tajuat, että sinulla on lököisä elämä, jos et muuta tee kuin hoida yhtä lasta.
Onpas täällä katkeria mammoja. Tuskin se mun vika on, että oot tehnyt monta kakaraa.
mäkin kaipaan omaa aikaa enemmän.. meillä 3kk, 2v ja 7v. Aamusta klo.7-8 asti oon noiden kanssa (paitsi esikoinen koulussa), illalla mies tulee klo.16-17 ja on 2v kanssa ja minä voin olla vauvan kanssa.
Mut sitä omaa aikaa kun voin olla yksin on n. kerran kuussa kun menen elokuviin tai kaverille pariks tunniks iltasin.. tai 1 viikossa lenkille tunniksi.
miehen kanssa, eli vaikka joka päivä voit sitä saada. senku otat.
Niin laita kotisi paremmaksi lapselle. Lukot keittiön laatikoihin, kaappeihin. Haka vessan oveen. Kirjahyllyjen kirjat ylemmille hyllyille, huonekasvit pois ulottuvista, johdot/töpselit piiloon. Sitten ei tarvitse juosta. Sen kun hengaat ja huokailet vaikka sohvalla ja tarvittaessa annat lapselle ruokaa ja leikkiseuraa.
että ei se ole muiden vika, jos et se ainokaistasikaan kuriin!
tai sunnuntaina
a) lähdet kaupungille, syöt ravintolassa, shoppailet, käyt leffassa, istuskelet kahvilassa
tai (ehkä vielä parempi)
b) mies lähtee taaperon kanssa koko päiväksi vanhemmilleen/siskolleen/kaverilleen tai vie taaperon ainakin aamulla ulos leikkimään ja lounaan jälkeen lykkii päikkäreille rattaissa.
Eikö?
Ja taapero varmaan nukkuu päiväunet, jolloin sinulla on päivällä pieni hetki omaa aikaa. Älä tee silloin mitään kotitöitä vaan lepää.
Lapsi on nyt 1v ja sen perässä påitää juosta jatkuvasti. Tekee tuhoja, jos jättää sen vähäksikään aikaa yksin. Mies on töissä joka päivä 9 tuntia ja illat on yhteistä aikaa.
Siis, millonkahan mä saisin olla vaikka yhden päivän silleen, ettei tarviis ketään passata, hoitaa ja saisin olla IHAN YKSIN
Nimimerkillä,
väsynyt
aina joku lapsista hereillä.. seksiäkin vain pika pikaa keskellä yötä (sillon kun kukaan lapsista ei ole ängennyt meidän väliin)..
Nauti hetkistä. Mulla oli eka kerran jun lapsi oli 5v ja olin sukulaiseni hautajaisissa Pohjois-Suomessa.
mies tosiaan 7 päivää viikossa töissä? Viikonloppuisin minulla on joskus omaa aikaa shoppailla tai lenkkeillä; lapsi 2,5v.