Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi 40+

Vierailija
30.11.2011 |

Lueskelin et hedelmöittymiseen enää 5% mahdollisuus. Sehän on tosi pieni, lähes olematon. Ja että 1/3 osa raskauksista päättyisi keskenmenoon. Tuntuu siis että raskautuminen lähes mahdotonta.

Mielellään kuulisin kokemuksia ja tietoa riskeistä.

Itse 41v ja ehkäisykapseli poistettiin juuri

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 4 raskautta

Vierailija
2/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen raskauduin 41v, kolmannesta kierrosta ja aivan ihana taapero meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 41-vuotiaana. Raskaaksi tulo kävi nopeasti, olin loistokunnossa koko raskausajan ja terve lapsi syntyi yliaikaisena nelikiloisena. On nyt vuoden ikäinen eikä ole sairaana ollut jos paria pientä flunssaa ei lasketa.

Vierailija
4/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 41v ja 3:lla kuulla raskaana. Nappasi heti ensimmäisestä kerrasta. Aiemmatkin lapset ovat tulleet pian yrityksen alettua, vasta 30n myöhemmällä puolella. Jos olet hyvässä kunnossa ja terve voi onnistua hyvinkin. Paljon onnea yritykseen!

Vierailija
5/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi tokalla kierrolla.

Toisaaltaa samoihin aikoihin kanssani oli raskaana 4 muutakin ikäistäni naista. Meistä kaksi synnytti - muilla keskenmeno.

Vierailija
6/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tietää noin 2 h sitten, että minua ei voida edes hoidoilla auttaa; ainoa vaihtoehto luovutettu munasolu.

Minulla fhs 19 (viime vuonna) ja amh 0,9. Vaihdevuodet ovat siis käynnistyneet.

Kuukautiskierto normaali 26-28 päivää.

Munasoluja voi kypsyä mutta niiden laadusta ei kukaan tiedä.

Toivon sinulle kuitenkin paljon onnea yritykseen!

Jos ei tärppää, hakeudu tutkimuksiin ajoissa.

Vierailija
7/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai 39v ensimmäisen ja viimeisen lapsen. Lapsella paha asperger ja tuttavalla syyllisyyden tunne. Valitettavasti riskit lisääntyy vanhemmiten.:/

Vierailija
8/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun kaikki tuntemani adhd/asperger lapset on syntyneet alle kolmekymppisille synnyttäjille.

Oma kuopukseni syntyi ollessani 43v, ja jotta avmammojen ei tarvitse mummoäidiksi sättiä, niin tiedoksi että kierukka petti. Ilmeisesti tais olla taivaan isän toive lähettää meille iltatähti. Ja tämä lapsi on kyllä kaikkein tervein meidän kolmesta lapsesta. Yhdellä vakava elinikäinen sairaus ja esikoinen muuten vaan aika herkkä sairastumaan. Tämä nuorimmainen ei ole tänä vuonna ollut kuin 2 päivää poissa päiväkodista, eikä mene sinne vihreä räkä poskella, kuten aika monet näköjään joutuu menemään.

Vierailija
9/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmasosa raskauksista tässä iässä päätyy keskenmenoon. Siihen on olemassa useita syitä: munasolujen laatu saattaa olla huono, kohdun seinämät eivät ole välttämättä tarpeeksi paksut tai verenvirtaus kohtuun ei ole tarpeeksi voimakasta, jotta raskaus voisi edetä normaalisti.

Riski eteisistukkaan (tila jossa istukka kiinnittyy liian alas kohtuun, ulottuu kohdun sisäsuun reunaan tai peittää kohdun sisäsuun) tai istukan ennenaikaiseen irtoamiseen lisääntyy. Lapsilla, jotka syntyvät nelikymppisille, on myös todennäköisemmin alhaisempi syntymäpaino.

Kromosomihäiriöiden riski nousee joka vuosi 40-ikävuoden jälkeen. Jos synnytät 40-vuotiaana riskisuhde downin sydroomaan on 1:106 ja muihin poikkeavuuksiin 1:66. 44-vuotiaana vastaavat riskisuhteet ovat jo 1:38 (down) ja 1:26 (muut).

Vierailija
10/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoja, oikeasti moni on yli 40v! Ystäväni sai viidennen lapsen 42 v, voi hyvin raskausajan ja lapsi syntyi laskettuna aikana, vaikka muut olivat syntyneet paljon etuajassa. Onnea, hyvin tulee menemään!

Vierailija
11/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaika meni loistavasti ja minä, 10 pisteen tyttö synnyin täsmälleen laskettuna päivänä. Olin lapsena superterve, en koskaan juuri kipeänä. Eikä edelleenkään mitään tavis flunssia pahempaa ole.

Sain onnen syntyä taloudellisesti ja henkisesti vakavaraiseen perheeseen, kiitos vanhemmillleni siitä.

Vierailija
12/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki muiden häiriöiden riski kasvaa äidin iän myötä. Kyseessä on todennäköisyydet. Toisilla menee kaikki hyvin, toisilla taas valutettavasti ei.

Ainakin minun kaikki tuntemani adhd/asperger lapset on syntyneet alle kolmekymppisille synnyttäjille.

Oma kuopukseni syntyi ollessani 43v, ja jotta avmammojen ei tarvitse mummoäidiksi sättiä, niin tiedoksi että kierukka petti. Ilmeisesti tais olla taivaan isän toive lähettää meille iltatähti. Ja tämä lapsi on kyllä kaikkein tervein meidän kolmesta lapsesta. Yhdellä vakava elinikäinen sairaus ja esikoinen muuten vaan aika herkkä sairastumaan. Tämä nuorimmainen ei ole tänä vuonna ollut kuin 2 päivää poissa päiväkodista, eikä mene sinne vihreä räkä poskella, kuten aika monet näköjään joutuu menemään.

Vierailija
13/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit jätin pois ja se oli sitten siinä.. Plussasin 1,5 kk päästä.

Mut en tosiaan ollut vielä 40 vuotias, et jos taika olikin siinä :D

Vierailija
14/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lapsensa 41- ja 43-vuotiaana suhteellisen helposti, tosin välissä oli muutama keskenmeno. Hän selvitti asiaa ennen ensimmäistä lasta, ja yli 40-vuotiaita synnyttäjiä on yllättävän paljon.

Downin syndrooman riski kasvaa selvästi tuossa iässä, 40-vuotiaalla se on 1% ja 45-vuotiaalla 4 %.

Vierailija
15/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten helposti yleensä olet aikaisemmin tullut raskaaksi antaa yleensä pientä osviittaa.

Vierailija
16/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat 40 v kun saivat mut kuopuksensa. Nyt, kun olen sairastellut mitä kummempia tauteja kun vanhemmat sisarukseni ovat terveitä, mietin, olenko joku jakojäännös. :/

Vierailija
17/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain nuorimmaisen 41 v ja ekan 31 v ja muutaman siinä välissä. ja aina tulin raskaaksi kertaheitolla, vielä 40-vuotiaanakin.

siitä vaan sitten testaamaan, kumpaan joukkoon kuulut, 95 vai 5 %.

Vierailija
18/19 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v sain nuorimman ja kertalaakista (kuten kaksi aiempaakin). Normaali raskaus, terve lapsi.

Kokeilemalla se vaan selviää. Eikä muuten jäänyt edes raskauskiloja, kroppa on sutjakka kuin parikymppisellä.

Vierailija
19/19 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä keskustelut on täynnä ekasta ja tokasta kierrosta raskautuneita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi