Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

piste yösyömiselle

Vierailija
29.11.2011 |

Meidän neidiltä, kohta 8kk, olisi tarkoitus nyt vkoloppuna lopettaa yösyöttäminen.

Meillä meni jo pari viikkoa ilman yöllä syöntiä, annettiin vaan vettä ja tyttö jatkoi tyytyväisenä unta. Mutta sitten iski eka flunssa, ja alkoi taas tuo maidon kiskominen yöllä.

Neuvolan täti joskus sanoi että yli 8kk:n ikäsillä alkaa jäädä muistijälki kaikesta, että olisi hyvä päästä yösyömisestä, joka on tapa, eroon ennen sitä.

Nyt olen joka ilta ajatellut, että ensi yönä en anna muuta kuin vettä, mutta... Se lohduton itku saa minut kuitenkin hakemaan maitopullon.

Haluaisin kuulla vinkkejä siitä miten te muut vanhemmat olette onnistuneet asiassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aavistaa äitinsä haaveet, ja toissayönä söi vasta puol neljä. Ja viime yö meni kokonaan vedellä, jes :)

Vierailija
2/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen istunut lapsen sängyn vierellä ja kun herää, en ota pois sängystä vaan peittelen ja toivottelen hyvää yötä ja laulanut tuutulaulua kunnes nukahtaa uudestaan. Muutama yö siinä meni.

Toisen lapsen kohdalla tehtiin niin että lähdin kaverin kanssa Ruotsin-risteilylle ja mies hoito vieroituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh miten kylmää touhua. "Lapselle jää muistijälki kaikesta" ja silleen, ei sille sit jää muistijälkeä siitä että sillä on hätä ja ilmaisee sen ainoalla tietämällään tavalla eli itkemällä omalle äidilleen, joka "kovettaa itsensä" ja kylmästä KOULUTTAA lasta kun jotain koiraa olemaan "tottelevainen". Lapsi ei ymmärrä miksi kaikki rutiinit muuttuu, miksei saakaan maitoa yöllä, pahimmassa tapauksessa ei saa edes läheisyyttä tai lohdutusta siltä ihmiseltä jonka pitäis olla se maailman tärkein ja rakastavin ja pitää aina huolta lapsesta.

Paitsi yöllä, koska yöllä on ok huudattaa ja kouluttaa lasta.

Että miten se muistijälki ei sit jää pelosta ja kauhusta kun ei ymmärrä miksi maailma yhtäkkiä muuttuu TÄYSIN toisenlaiseksi kun se on AINA lapsen mielestä ollut..

Jos päädytte tollaseen niin olkaa herranjumala sit edes sen lapsen lähellä ja sen kansssa ja lohduttakaa sitä sen hädässä!

Vierailija
4/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh miten kylmää touhua. "Lapselle jää muistijälki kaikesta" ja silleen, ei sille sit jää muistijälkeä siitä että sillä on hätä ja ilmaisee sen ainoalla tietämällään tavalla eli itkemällä omalle äidilleen, joka "kovettaa itsensä" ja kylmästä KOULUTTAA lasta kun jotain koiraa olemaan "tottelevainen". Lapsi ei ymmärrä miksi kaikki rutiinit muuttuu, miksei saakaan maitoa yöllä, pahimmassa tapauksessa ei saa edes läheisyyttä tai lohdutusta siltä ihmiseltä jonka pitäis olla se maailman tärkein ja rakastavin ja pitää aina huolta lapsesta.

Paitsi yöllä, koska yöllä on ok huudattaa ja kouluttaa lasta.

Että miten se muistijälki ei sit jää pelosta ja kauhusta kun ei ymmärrä miksi maailma yhtäkkiä muuttuu TÄYSIN toisenlaiseksi kun se on AINA lapsen mielestä ollut..

Jos päädytte tollaseen niin olkaa herranjumala sit edes sen lapsen lähellä ja sen kansssa ja lohduttakaa sitä sen hädässä!

Onko joku puhunut tässä lapsen yksin jättämisestä? Yösyöminen ei ole sitä paitsi lapsellekaan hyväksi pitemmän päälle, siis vuosikausia.

Vierailija
5/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi yöllä n 12kk ikäiseksi. Sitten se vaan loppui, alkoi siis vaan nukkua täysiä öitä ilman mitään huutoja ja vesipulloja. Ihan itsekseen. Minusta sun lapsi on liian pieni tuollaiseen. Luulen, että lapsi valitsee itse sen iän kun ei enää tarvitse pulloa. Armahda nyt vähän pientä lastasi...

Vierailija
6/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettu. Itkihän tuo, mutta ei siinä paljon vaihtoehtoja ole, pakko se yösyöminen on joskus lopettaa. Eikä siitä itkemisestä mitään traumoja jää, jos lapsella on joku lohtuna.

Vierailija
7/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kohdalla meni aika kivuttomasti. Olisko ollut about 10kk, kun yöimetys jäi pois. Toisenkin kohdalla odottelen nyt nämä pahimmat hampaidenpuhkeamis kiukut ja kivut ennen kuin alan ajamaan yösyöttöä alas. Mutta ihan tuttia suuhun ja vesihuikkaa on meillä käytetty.

Vierailija
8/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa päätin tuossa 11 kk, että nyt riittää esikoisella aikanaan (söi kerran yössä, mutta kauan) Olin tiukka ja kuuntelin huutoa, aika monta yötä. Sitten vähän helpotti ja alkoi taas se huuto. Kaveri saattoi huutaa 1.5h. Aloin sitten lepsumaan ja syötin yöllä. 1v2kk yritin uudestaan ja lopetus sujui varsin helposti. Myöhemmällä kahdella olen antanut suosiolla mennä tuonne myöhemmäksi ja ei ole huudeltu. Meillä on muksut syöneet sen kerran yössä. Ne jutut, kun lapsi on koko ajan tississä kiinni, on tietty erikseen. Niille on pakko tehdä jotain, että äiti jaksaa päivälläkin.

Vierailija
9/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös se, että et etukäteen sovi jotain tiettyä päivää, jolloin yösyömisen on loputtava. Voit vaikka odottaa ja katsoa, jos lapselle tulee luonnostaan sellainen hyvä yö, että ei heräillyt juuri ollenkaan, sitten jatkat siitä seuraavana yönä sen lopetuksen.

Tavallaan se lapsi on silloin valmis siihen.

Ei meillä tutin poisjättämisestäkään tehty mitään etukäteispäätöstä. Kun lapsi sitten yksi ilta sattui nukahtamaan itsekseen ilman tuttia, niin siitä se sitten lähti. Tutit pois, eikä tarvinnut mitään kiukutteluja kuunnella. :) Lapsi tuolloin vajaa 1,6 v.

Vierailija
10/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo, ei mulla ollut tarkotuskaan jättää lasta yksin ja antaa huutaa :) Ja neuvolan täti tarkoitti sitä, että jos lapsi tottuu siihen että aina saa maitoa kun yöllä herää, niin se ei ole lapsellekaan hyväksi, siis se yöllä syöminen ja katkonaiset unet. ja mitä kauemmin annetaan sitä maitoa, vaikkei olisi nälkäkään, niin sen vaikeempi on siitä pahasta tavasta päästä eroon. Joku kysyi, mikä erolla vedellä ja maidolla. No harva lapsi viittii nousta yöllä veden perään? Ja jos on on tuhdimpi muksu kyseessä, niin eiköhän se vesi ole silloinkin parempi vaihto-ehto.(kääk, älkää vaan luulko että mä yritän laihduttaa mun lasta :DD)

Niin kuin kerroin, että pari viikkoa meni tosi hyvin , vain 1-2 herätystä, ja kerran vettä. jos silloinkaan. Näin ollen muksu oli aurinkoinen aamulla, ja aamupuuron veti tyytyväisenä, eikä edes heti ollut nälkä kun heräsi. Eli se iltapuuro todellakin pitää yön yli nälkää..

Nyt nää yöt on mennyt päin mäntyä ja aamulla neiti kiukkunen kuin ampiainen eikä puuro maistu kun yö on tankattu.

Ihan olin vaan vinkkejä vailla miten kukakin on asian hoitanut.

no, ehkä neidillä on nyt sitten joku vaihde menossa..