Mikä astiasto teillä on joulupöydässä?
Kommentit (50)
Jotain sekunda-luokkaa. Paitsi ettei tänä jouluna olla kotona.
Tarjoiluastiat on Teemaa, Neroa ja Omaa, lasit Kartiota ja Villeroy&Bochia, ruokailuvälineet Mangoa.
Jotain sekunda-luokkaa. Paitsi ettei tänä jouluna olla kotona.
perusvalkoisen lisäksi mulla on myös niitä jouluaiheisia... :) joten yllättäen ovat jouluna kattauksissa... nooh, moni varmaan oksentaisi näistä :D
Minulla on pari erilaista jouluastiastoa. Sokoselta ostettu muinoin molemmat.
Niiden lisänä kattauksessa punaista ja valkoista teemaa.
ja punaisia teeman tarjoiluastioita
"Mikä astiasto". Hmm. Minkähän sitä laittaisi?
No, ei vaan, me laitetaan varmaan mun mummilta perimä aika nätti lautassarja, koska niitä on tarpeeksi monta samanlaista (mitään muuta lautasta ei ole).
Aterimia ja laseja ei taidakaan olla tarpeeksi samanlaisia että voisi... hehe... miettiä mitkä valitsisi.
...kuin astiasto jota käytetään vain kerran tai kaksi vuodessa. Haloo ihmiset, eikö teillä ole mitään häpyä?! Ihanko oikeasti teidän mielestänne on viisasta ostaa sellaisia astiastoja, kun tiedämme, että maapallon luonnonvarat eivät riitä ylläpitämään tällaista kulutusjuhlaa?
Syöjiä on 15, mutta samaa sarjaa meillä on aina vain 12, joten täytyy soveltaa.
Ruokalautasina jenkeistä tuodut Gordon Ramsayt, viini- ja olutlaseina Nanny Stillin Grapponiat, aterimina jotkut Hackmannit.
jota tosin käytetään arkenakin. Sarja on kaunis, joten miksi turhaan kaapissa seisottamaan. Jouluna käyttöön pääsevät vähän harvinaisemmat tarjoiluastiat, arkena käytetään lähinnä vaan lautasia
Yli sata vuotta vanha perintöastiasto, joka kaivetaan esiin oikeastaan vain jouluisin.
http://www.burleigh.co.uk/burleigh-giftware-products.php?cl=95§ion_…
Syömme aina juhlapäivälliset tästä (alunperin englantilaisesta) Fasaanisarjan astiastosta! Astiasto on uusi, mutta perustuu alkuperäiseen kuosiin ja lähes samaan vuosisadan vaihteen tekomenetelmään. Netistä olen pikkuhiljaa kerännyt tarvittavan astiaston ja määrän. Ja kaikki ovat vielä konepestäviä! Lisäksi meillä myös hopeisia tarjoulukulhoja, ja -lautasia, sekä Memory-aterimet. Laseina on antiikkilasisto, joka huudettu huutokaupasta.
muutama lautanen, kulho ja muki sekä pari isompaa kulhoa. Käytössä on myös Pentikin Aino-sarjaa, sitä minulla on jo 12-hengen astiasto.
Punainen ja valkoinen Teema olisi myös kiva saada, mutta kun kaappiin ei enää mahdu.
Tosin meillä ei ole riittävästi mitään yhtä väriä että riittäisi koko porukalle, joten tulee kolmea eriväristä Taikaa.
Jälkiruoka-astiat ovat vielä auki kun en tiedä mitä tarjoan.
Ihan tosiaan vain joulua varten hankittu. Käytän jouluastiastoa joulukuussa aina uuteen vuoteen asti. Ihan samalla tavalla joulukoristeetkin ovat vain hetken.
ei ole ollut opiskelijabudjetilla varaa ostaa kaunista astiastoa. kaikki on eriparia