Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ennaltaehkäistä raskausdiabetestä ja raskausmyrkytystä..?

09.11.2005 |

Pelkään ehkä liiankin kanssa että mulle jompikumpi tulee, siis vinkkejä mitä itse voi tehdä asian eteen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kysymys: onko joku erityinen syy, miksi pelkäät noita kahta saavasi, kuulutko esim johonkin riskiryhmään? mitään erityisempiä keinojahan ei oikeastaan kai ole, kuin syödä mahdollisimman terveellisesti, muistaa juoda runsaasti vettä raskausaikana, ja elää muutenkin terveellistä elämää, harrastaa liikuntaa ja ulkoilua oman voinnin puitteissa.

Itselläni oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys, olin tuolloin ainakin itse kovin stressaantunut kaikesta ja pelkäsin itse sitä, että vauva ei mahtuisi tulemaan tai tulisi muu syy sektioon, kun suvussa vähän ongelmia sillä saralla... Eli stressiäkin kannattaa yrittää välttää (tosin mulle sanottiin, että ei sitä stressaamallakaan sentään kuitenkaan itselleen noita vaivoja saa), ja ajatella, että asiat menee omalla painollaan ja raskauteenkin kuuluu monenmoista vaivaa ilman että se merkitsee sen kummempaa.. Omalla psyykelläänkin pystyy (puhun omasta kokemuksesta) vaikuttamaan fyysiseen olotilaan hirmu paljon, ja kannattaa siis vain yrittää ottaa päivä kerrallaan ja elää mahdollisimman " normaalia" ja täysipainoisesta elämästä raskaudesta nauttien ja sen rajoitukset huomioon ottaen.

Tsemppiä raskauteesi! :)

dem@ rv 41+5

Vierailija
2/4 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla on pari vuotta sitten todettu verenpainetauti ja suvussa on ollut raskausdiabetestä, siksi pelkoni. Ja lisäksi minulla on ylipainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele vielä neuvolasta noita juttuja, ylipainosta huolimatta harvalle käsittääkseni se raskausdiabetes tulee, on vaan vähän isompi riski se saada.. ja en sitten edes tiedä onko tuo taipumus sellainen, mikä kulkee suvuissa, ja vaikka olisikin, ei se tarkoita että se sinulle tulisi. Toki ymmärrän, että sitä aina kaikkea miettii jo muutenkin ja kaikki lisästressi aina pohdituttaa.. Mutta eiköhän hyvin mene kaikki, ja vaikka raskausdiabetes tulisikin, niin sekin pysyy hyvin kurissa yleensä ihan tarkemmalla ruokavaliolla. Siskollani nimittäin on raskausdiabetes, ja kun mittailee sokeriarvoja ja katsoo niitä syömisiä, niin pysyy hyvin tosiaan kurissa se.

Jakselehan.. :)

Vierailija
4/4 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausdiabetesruokavalio on ihan OK ohjenuora myös muille syömisiin, kts.

http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;610;4223;3…