Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaippailijat: mitä pesuainetta käytätte?

Vierailija
29.11.2011 |

Toinen lapsi syntyy pian, ja pitää vähän päivittää kestovaippatietämystä. Muistan vajaan neljän vuoden takaa esikoisen ajalta, että jotain rajoituksia oli pyykinpesuaineelle (zeoliiniton, saippumaton ja mitä niitä nyt oli). Tällä hetkellä käytetään Lumme-pesuainetta, mutta passaako se vaippapyykkiin?

Niin ja kiva ois kuulla myös, mitä olette pitäneet parhaana kestovaipparatkaisuna aivan vastasyntyneelle ja muutaman kuukauden ikäisille?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ecover zeroa, joka on hajusteeton. Erehdyin muuten joskus ostamaan Lummetta, ja se oli karsean voimakkaan hajuista! Kai sitä saa hajustamattomanakin, mutta ainakaan noilla haisevilla en pesisi. Huuhteluaineena käytän etikkaa ja valkaisuun ruokasoodaa (koneeseen 1-2 rkl).

Mä käytän vauvalla (nyt 2 kk) harsoja ja Ruskovillan villahousuja. Suosittelen noita, harsot voi pestä kuumassakin, kuivavat nopeasti ja ne saa istumaan vastasyntyneelläkin, jolla on kapeat jalat. Lisäimuja oon tehnyt itse froteepyyhkeistä (semmoisia suorakaiteita, jotka taitellaan kahtia), lisäksi mulla on kuivaliinoja sekä vaipan ulkopuolelle laitettavia neulottuja villaimuja.

Harson taitteluohjeita voi katsoa esim. onneaon-sivulta. Meillä käytössä vauvakolmio. Imse vimsen harsot olen havainnut parhaiksi.

Vierailija
2/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

villahousut pesen Ecoverin delicate-aineella, lanoliitukseen käytän Sonetin villanhoitoainetta. Sappisaippualla lähtee tahrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näitä ohjeita kaipailinkin. Lumme-pesuaineesta meillä on varmaankin sitten hajustamaton käytössä, mun ei mielestäni haise, kun hajua en minäkään pyykissä kestä yhtään.

Harso+villahousuyhdistelmää olen minäkin miettinyt. Harmittaa vain, jos tulee kovin paksu paketti... Taitaa nimittäin olla ihan pikkuinen vauva tulossa.

Vierailija
4/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienelle harsot ja pul-kuoret, yöksi uni-Nalleja

Vierailija
5/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taskuvaipat allegro-pesuaineella. Joskus myös serto käytössä.

Vierailija
6/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjä lisää, että meillä oli takuvaipat käytössä koko vaippaiän, bumgenious koko vaippaiän ja sitten eri kokoisia fuzzy bunzeja. Voin suositella molempia: käteviä, helppoja ei ohivuotoja. Kuoria sisävaippojen kera oli alussa pari, mutta koin ne hankaliksi.

Meillä tosin lapsi nelikiloinen syntyessään, joten näin saattoi tehdä.

Vierailija
7/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus saa joka marketista. Sillä pestään koko perheen pyykit kestovaippoja myöten.

Meillä on tykätty kuori- ja sisävaipoista. Taskuvaipat, taiteltavat harsot, villapöksyt tms. "vaivalloiset" ovat jääneet laatikon pohjalle. Käteen osuvat ne vaipat, jotka eniten muistuttavat kertakäyttö-teippivaippoja. :) Ihan ykkösiä ovat olleet ImseVimset, Popolinit jne. pomminvarmat kamppeet. Materiaaleista bambu on ollut positiivinen yllätys, muutama bambuinen sisävaippa on ollut ahkerassa käytössä.

Vierailija
8/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kaikille vastanneille! Ihan kädet syyhyää, että taas pääsee pikkuvauvaa vaipattamaan ja hoitamaan muutenkin. Muistan esikoisen ajalta tuon, mitä joku sanoi, että mahdollisimman paljon kertisvaippoja muistuttavat kestot tarttuivat useimmin käteen. Ehkä yritän harsojen lisäksi hankkia joitakin sisävaippoja. Taskuvaippoja alettiin esikoisen aikana käyttää varmaan joskus puolen vuoden ikäisenä, ja ne sitten syrjäyttivät kaikki muut, mutta vastasyntyneellä uskoisin taskuvaippojen vielä falskaavan.

Erisania tosiaan taitaa saada kaikista lähikaupoista, eli siinä mielessä helppo pesuaine.

Ap

Vierailija
9/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikkuisella käytin pyykkipesuaineena vaatteilla ja vaipoille Erisan jauhetta. Kun se paketti loppui, siirryttiin siihen pulveriin, mitä muutenkin käytän eli Bio Luvil professionaliin.

Pääasia on että saippuaa olisi alle 5% ja ei lainkaan zeoliittia, jotta vaipat ei tukkiudu. Harsoilla kai ei ole niin väliä millä niitä pyykkää.

Vastasyntyneellä meillä oli harsoja, kuorena villahousut tai imse vimse -kuori. Isommalla sitten Bumgenius -taskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän