Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetän mutta en jaksa syödä kunnolla

Vierailija
29.11.2011 |

Vauva on hyvä jos nukahtaa klo 12 yöllä, sitten herää syömään kolmelta, kuudelta jne. ja minä saan liian vähän unta :( Makoilen sitten sängyssä niin pitkään että jaksan nousta, yleensä klo 11 syön aamupalaa. Olis nälkä jo kahdeksalta mutta en jaksa nousta sängystä. Joskus oon noussut syömään ja mennyt nukkumaan, mut siinä on riskinä että vauva herää eikä enää nukahda itekseen. Sitten syön lounaan ja iltaruoan, ja vielä iltapalaakin, mutta klo 22-10 eli puolet päivästä olen syömättä kun yritän nukkua ja koitan että vauvakin saisi yöllä unta. Yöllä vauva nukahtaa syöttöjen jälkeen aika hyvin, vähän kitisee ilmavaivojaan. Itse nukun korvatulpilla että en kuule kitinää ja saan itse vähän syvempää unta. Herään kyllä aina nälän kitinään kellon tarkkuudella.

Onko muilla ollut samoja ongelmia? Mietin että en jaksa nälän tunnetta, mutta pakko torkkua kahdeksan jälkeen niin pitkään kuin voin koska vauva on hiljaa, vaikka mulla onkin nälkä. Jos päivällä yritän torkkua se ei tunnu yhtä rentouttavalta ja oon sikaväsynyt enkä jaksa hoitaa vauvaa niin hyvin.

Ei oo kai paino laskenu kun pyrin syömään päivällä tarpeeks kaloreita, mutta rasittaa tuo 12 tuntia mitkä oon syömättä.. Maito on riittänyt mut henkisen jaksamisen kanssa on vähän niin ja näin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkinäpussi yöpöydälle.

Vierailija
2/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvikkeet lisäksi käyttöön. Pääset stressistä, eikä se lastasikaan tapa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvikkeet lisäksi käyttöön. Pääset stressistä, eikä se lastasikaan tapa :)

Vierailija
4/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä jos äidin stressi lapsen ravinnosta vähenee, niin saa itsekin energiaa pitää huolta itsestään. Lapsi on kylläisenä tyytyväisempi ja helppohoitoisempi.

Vierailija
5/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan syönyt :D Kun sitten aamulla kun heräili. muutenkin söin mitä söin,paitsi niitä kiellettyjä ja imetys onnistui Monen kuukauden ajan! Keho tuottaa ja vie just vaikka äitistä että vauva saa,yks mitä kannattaa kokeilla on syödä paljon päivän aikana jogurttia, henkilökohtasesti uskon itseeni vaikuttaneen maidontuotantoon positiivisesti

Vierailija
6/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä jos äidin stressi lapsen ravinnosta vähenee, niin saa itsekin energiaa pitää huolta itsestään. Lapsi on kylläisenä tyytyväisempi ja helppohoitoisempi.

mutta toisaalta monelle vauvalle ei lehmänmaidosta tehdyt korvikkeet sovi. Ja kun äiti ei imetä, yöheräilyssä auttava hormonitoiminta lakkaa ja olo on huomattavasti väsyneempi.

Vierailija
7/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä syöt varmasti päivällä ihan tarpeeksi. Jos jotain haluat asialle tehdä niin yritä syödä vähän enemmän rasvaa, iltapalalla tuhtia rasvaista juustoa, turkkilaista jugurttia tms. Niin nälkä pysyy pidempään poissa. Ja tosiaan yöpöydälle voit ottaa jotain suuhunpantavaa. Mutta en usko että tuo aamun syömättömyys haittaa tippaakaan.

Vierailija
8/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varoivainen mitä opettaa vauvalla. Jos jatkuvasti mennään vauvan ehdoilla, hiivitään nurkissa, niin milloinkas se lapsi oppii rytmiin. Vauva koppaan tai sänkyyn núkkumaan ja äiti aamupalalle, kyllä ne vauvat nukkuu pienessä melussakin kun siihen oppivat. Aamu kannattaa opetella aloittamaan kello seitsämän, eikä kello kymmenen. Jos haluat hieman omaa aikaa esim nukkumiseen niin pumppaa maitoa pulloon ja anna iltaruokinta vaikkapa isän tehtäväksi.

Vierailija
9/9 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vauvan ehdoilla vain, nyt kun hän on vielä noin pieni. Mikä ikinä on sinulle helpointa eikä vauvalta pois, tee niin.

Imetys on paljon vähemmän herkkä äidin syömisten vaihteluille kuin mitä luullaan. Nälänhädän keskelläkin imetetyt vauvat ovat ne ainoat joilla ei ole kovin suurta hätää, äidin elimistö pystyy sen maidon tekemään vaikka äiti jo riutuu.

Tietysti yksilöllisiä poikkeuksiakin on, mutta jos sinä et laihdu holtittomasti etkä voi huonosti (nälän tunnetta lukuunottamatta) tuolla rytmillä, niin etteköhän te pärjää. Rauha!