Päiväkodissa työskentelevät, Tunnistatko lapsen käyttäymisesta miten lasta kastavetetaan kotona?
Kommentit (10)
Uhkailu, kiristys, lahjonta. Jälkiruuan kieltäminen. Pimeässä kaapissa istuttaminen. Pakkonukuttaminen. Sormille "nappailu". Selän kääntäminen, kun lapset purevat, lyövät, porkivat toisiaan.
Jos äidit toimisivat kotona kuin päiväkodin väki töissä, olisi lastensuojelulla triplasti töitä nykyiseen verrattuna.
Ei ainakaan lapsen ryhmän hoitajat tee niin. Ei ole pakkonukutuksia eikä todellakaan nappailla sormille.
Jos saisin kuulla semmoista menisin ja "nappailisin" takaisin hoitajia.
En tunnista, kyllä lasten omat luonteenpiirteet ja temperamentti näkyvät voimakkaampana kuin kodin kasvatuksen vaikutus. Tai mistä minä sen tiedän, harvoin vanhemmat avautuvat meille päiväkodin työntekijöille kasvatusperiaatteistaan joten emmehän me niitä niin tiedäkään. Paitsi poikkeuksena sellaiset vanhemmat jotka erityisesti ovat lasta kuuntelevan, ns vapaan kasvatuksen linjoilla, he haluavat usein jutella näistä myös päiväkodissa ja ovat huolissaan miten lapsen kanssa osataan täällä olla ;)
Sen verran voi kyllä nähdä, että juuri näistä perheistä tulee usein aika keskustelevia lapsia, jotka osaavat ja haluavat kertoa tunteistaan ja ajatuksistaan aikuiselle, ja perustelevat jo ihan pienenä miksi joku on epäreilua. Sellainen on meille ammattikasvattajille mukavaa ja antoisaa. Mutta ei se tarkoita että tämä lapsi olisi muuten jollain tavalla erilainen käyttäytymiseltään kuin muut lapset. Voi olla villi tai rauhallinen, tottelevainen tai omapäinen, ihan kuin kuka vain.
lto
Uhkailu, kiristys, lahjonta. Jälkiruuan kieltäminen. Pimeässä kaapissa istuttaminen. Pakkonukuttaminen. Sormille "nappailu". Selän kääntäminen, kun lapset purevat, lyövät, porkivat toisiaan.
Jos äidit toimisivat kotona kuin päiväkodin väki töissä, olisi lastensuojelulla triplasti töitä nykyiseen verrattuna.
päiväkodissa toimitaan noin, mikset ota yhteyttä päivähoidon ohjaajiin? Itse olen tehnyt nuorempana vuosikausia sijaisuuksia kymmenissä päiväkodeissa, enkä ole koskaan törmännyt vastaavaan.
Uhkailu, kiristys, lahjonta. Jälkiruuan kieltäminen. Pimeässä kaapissa istuttaminen. Pakkonukuttaminen. Sormille "nappailu". Selän kääntäminen, kun lapset purevat, lyövät, porkivat toisiaan. Jos äidit toimisivat kotona kuin päiväkodin väki töissä, olisi lastensuojelulla triplasti töitä nykyiseen verrattuna.
päiväkodissa toimitaan noin, mikset ota yhteyttä päivähoidon ohjaajiin? Itse olen tehnyt nuorempana vuosikausia sijaisuuksia kymmenissä päiväkodeissa, enkä ole koskaan törmännyt vastaavaan.
Päiväkotiin kun lapsi meni niin lapseni tuli ylivilkkaaksi ja luonne muuttui paljon vaativammaksi.
Mikä johtaa siihen? Eikö lapsi saa tarpeeksi huomioo? Kyselen siis ylipäätänsä en vain hoitajilta.
Uhkailu, kiristys, lahjonta. Jälkiruuan kieltäminen. Pimeässä kaapissa istuttaminen. Pakkonukuttaminen. Sormille "nappailu". Selän kääntäminen, kun lapset purevat, lyövät, porkivat toisiaan. Jos äidit toimisivat kotona kuin päiväkodin väki töissä, olisi lastensuojelulla triplasti töitä nykyiseen verrattuna.
Mistä luit, että en ole ottanut yhteyttä?
tekstistäsi tulee sellainen kuva, että jatkuu edelleen.
Sen verran voi kyllä nähdä, että juuri näistä perheistä tulee usein aika keskustelevia lapsia, jotka osaavat ja haluavat kertoa tunteistaan ja ajatuksistaan aikuiselle, ja perustelevat jo ihan pienenä miksi joku on epäreilua. Sellainen on meille ammattikasvattajille mukavaa ja antoisaa. Mutta ei se tarkoita että tämä lapsi olisi muuten jollain tavalla erilainen käyttäytymiseltään kuin muut lapset. Voi olla villi tai rauhallinen, tottelevainen tai omapäinen, ihan kuin kuka vain. lto
guruksi niin Itotkin ovat tyytyväisiä:)
Mistä luit, että en ole ottanut yhteyttä?
tekstistäsi tulee sellainen kuva, että jatkuu edelleen.
Pidetään palaveri ja todetaan, että on hoitajapula ja sijaisia ja "nämä meidän periaatteet, että lapset sopivat keskenään" vaikka pienintä olisi hakattu sählymailalla. Kun siellä päiväkodin kasvatusmenetelmissä ei ole mitään vikaa, vaikka kaikki tuo on käytössä!
kasvatetaan