Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaadinko mieheltä liikaa!?!

Vierailija
29.11.2011 |

Palasin vähän aikaa sitten takaisin työelämään, oltuani melkein 9v kotona lasten kanssa. Kotona ollessani hoidin lähes kaikki kotityöt itse. Mielestäni asia oli silloin ok, nyt kun teen itsekkin pitkää päivää (työmatkat mukaan laskettuin paljon pidempää kuin mies) kaipaisin apua kotitöihin.

Toki mies edelleenkin viettää aikaa lasten kanssa viikonloppuisin niinkuin ennenkin, mikä on mahtavaa ja olen iloinen että pärjää yksinkin meidän katraan kanssa. Itselleni vain ei arkena jää aikaa siivoilla paljoa, kun palaan töistä välillä vasta lasten nukkumaanmeno aikaan. Viikonlopusta iso osa menee sitten siivotessa, pyykkiä pestessä ja tehdessä ruokia pakkaseen uutta viikkoa varten.

Kotityöt hoituisivat paljon nopeammin ja helpommin kun mies tekisi edes osan. Silloin meille jäisi viikonloppuisin paljon enemmän aikaa tehdä jotain koko perheellä, eikä niin että mies tekee lasten kanssa ja minä siivoan kotona. Viikonloppuisin tahtoisin viettää paljon aikaa lasten kanssa, kun se viikolla jää niin vähälle.

Mies ei ymmärrä miksi hänen nyt yhtäkkiä pitäisi osallistua kotitöihin, kun ei ennenkään. Olen selittänyt asian hänelle, mutta hänestä ongelma on vain minulla korvien välissä. Yritän viedä häneltä hänen ainoat lepotaukonsa (viikonloput siis), joiden voimalla kestää taas seuraavan viikon töissä. Hänen mielestään vaadin likaa, sen pitää riittää että hän lähtee lasten kanssa hoploppiin/puistoon/uimaan yms. että saan sillä aikaa rauhassa siivota.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja meillä on välillä viime vuosina käynytkin. Vanhin lapsista on välillä pitkiäkin jaksoja sairaalassa ja kun minun aikaani on tarvittu siellä on tilattu siivooja kotiin. Ongelma on kuitenkin ollut se ettei olla täältä meidän pieneltä paikkakunnalta löydetty luotettavaa ja oikeasti hyvää siivoojaa. Maksaisin kyllä mielelläni omistani jos joku kävisi edes kerran parissa kuukaudessa siivoamassa meillä. Se kuitenkin harmittaa jos joutuu jälkeenpäin siivoojan jälkiä vielä korjailemaan.

Saman verran työtunteja tehdään miehen kanssa viikossa. Molemmilla asiakaspalvelutyö, eli siinäkin mielessä yhtä raskasta. Ainoa erotus on että minä käyn kauempana töissä ja ajelen aamuin illoin 45min-1h ruuhkista ja säästä riippuen töihin. Mies kun on omassa kylässä töissä niin säästyy pitkiltä työmatkoilta.

Tiedän että olen varmasti liian kiltti tässä asiassa. Pari kertaa olen jo päättänyt ottaa oikein tiukan linjan asiassa, mutta kun en tykkää huutaa ja riidellä, varsinkaan lasten kuullen niin annan periksi turhan helposti. Täytyy ehdottaa/vaatia tuota vuorojen vaihtoa ensi viikonlopuksi. Minä lähden lauantaina uimaan lasten kanssa ja mies jää siivoamaan. Jos ei ole siivonnut niin sitten ei ole, enkä aijo minäkään siivota. Jospa se herättäisi miehen.

Ja kun joku tuolla sanoi että kyllä kaikilla uraäideillä menee iso osa viikonlopusta siivoillessa ja pyykkiä pestessä... en ensinnäkään ajattele olevani uraäiti. Työssä käyn koska asuntolaina pitää maksaa, mieluiten olisin kotona ja pyörittäisin arkea lasten kanssa ja tekisin vapaahetois hommia. Yksinään minulla menee iso osa viikonlopusta siivotessa ja ruokaa laittaessa. Uskon että hommat hoituisivat yhdessä perhellä kuitenkin parissa kolmessa tunnissa, sen sijaan että minä niitä yksin teen monta tuntia lauantaina ja sunnuntaina kokkailen viikon pakasteruuat. Ja kokkailun teen ihan mielelläni, en halua lapsilleni einesruokaa syöttää (toki joskus meilläkin syödään nakkeja tai kalapuikkoja yms. mutta vain erikoistilanteissa) montaa kertaa viikossa. Se on siis kyllä ihan oma valinta ja tiedän että siitä voisin luopua. Se on kuitenkin usein myös hauskaa yhdessä tekemistä kouluikäisten kanssa.

Vierailija
22/22 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa tapahtua, kun saat kunnon raivarit. Tossa mitkään rakentavat keskustelut auta prkle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla