Vaadinko mieheltä liikaa!?!
Palasin vähän aikaa sitten takaisin työelämään, oltuani melkein 9v kotona lasten kanssa. Kotona ollessani hoidin lähes kaikki kotityöt itse. Mielestäni asia oli silloin ok, nyt kun teen itsekkin pitkää päivää (työmatkat mukaan laskettuin paljon pidempää kuin mies) kaipaisin apua kotitöihin.
Toki mies edelleenkin viettää aikaa lasten kanssa viikonloppuisin niinkuin ennenkin, mikä on mahtavaa ja olen iloinen että pärjää yksinkin meidän katraan kanssa. Itselleni vain ei arkena jää aikaa siivoilla paljoa, kun palaan töistä välillä vasta lasten nukkumaanmeno aikaan. Viikonlopusta iso osa menee sitten siivotessa, pyykkiä pestessä ja tehdessä ruokia pakkaseen uutta viikkoa varten.
Kotityöt hoituisivat paljon nopeammin ja helpommin kun mies tekisi edes osan. Silloin meille jäisi viikonloppuisin paljon enemmän aikaa tehdä jotain koko perheellä, eikä niin että mies tekee lasten kanssa ja minä siivoan kotona. Viikonloppuisin tahtoisin viettää paljon aikaa lasten kanssa, kun se viikolla jää niin vähälle.
Mies ei ymmärrä miksi hänen nyt yhtäkkiä pitäisi osallistua kotitöihin, kun ei ennenkään. Olen selittänyt asian hänelle, mutta hänestä ongelma on vain minulla korvien välissä. Yritän viedä häneltä hänen ainoat lepotaukonsa (viikonloput siis), joiden voimalla kestää taas seuraavan viikon töissä. Hänen mielestään vaadin likaa, sen pitää riittää että hän lähtee lasten kanssa hoploppiin/puistoon/uimaan yms. että saan sillä aikaa rauhassa siivota.
Kommentit (22)
Kyllä alkaa tapahtua, kun saat kunnon raivarit. Tossa mitkään rakentavat keskustelut auta prkle!