Onko teille käynyt niin, että kaveri lopettaa yhteydenpidon... (vuodatusta)
...niin, ettette tiedä miksi hän niin teki. Ja jos joskus saitte tietoonne, millaisia syyt ovat olleet?
Minulla tämä tilanne. En yhtään tiedä, miksi hän ei halua olla yhteydessä. Viestittelen ja soittelen hänelle noin 1krt viikossa tai kahdessa. Puheluihin hän ei vastaa ja viesteihin vain satunnaisesti. Aivan kuin haluaisi kuitenkin esittää, että pitää yhteyttä mutta tekee sen niin minimaalisesti kuin on "pakko". Olemme olleet ystäviä jo vuosia, tutustuimme yläasteella ja siitä lähtien tiiviissä yhteydessä.
Alkoi seurustella viime keväänä, myös hänen miehensä kanssa on ollut hyvät välit. Nyt he ovat muuttaneet yhteen miehen kanssa parisen kuukautta sitten.
Tämä tilanne alkoi noin kuukausi sitten. Kaiken huippu oli, kun pyysimme nyt kaveria kanssamme risteilylle (ystäväni sai ilmaisen joululahjakortin laivayhtiöltä) ja ajattelimme neljästään lähteä (kaveriporukka, kaikki siis tunnemme toisemme hyvin jo yläasteelta). Tämä yksi tapaus nyt sitten sanoi, ettei voi tulla koska rahatilanne on niin tiukka. Tätä selitystä en usko, koska hän on ollut ennen hyvinkin varakas (ihan hyvässä työssä, ei lapsia, vain yksi hamsteri huollettavana). Kaiken lisäksi itse risteilyhän on ilmainen, ainoat kulut menisivät ruokaan (buffet, mitä se maksaa, 30 euroa?) ja juomiin (viinapullo tax freestä, parikymppiä). Kortti on voimassa joulukuun ja tammikuun, joten aikaa kerätä näitä muutamaa kymppiä kyllä olisi ollut, jos ei heti niitä irtoaisi. Asumme kaikki myöskin Helsingissä (tai sen liepeillä), joten terminaalimatkoihinkaan ei juuri menisi rahaa.
Olemme kaikki hiukan alle 3-kymppisiä. Toisaalta tähän ikään mennessä pitäisi jo osata keskustella ja kysyä kaverilta, mutta ei jotenkin huvita. Kummallista on tuo hänen tekosyiden keksiminen ja vähäiset yhteydet meihin. (Muista ystävistään, sellaisista joita minä en tunne, en osaa sanoa). Ja huomioon on vielä otettava, että tyyppi oli todella menevä ennen, nyt en tiedä mikä on tullut.
Mutta, jos jollain on ehdotuksia tähän tilanteeseen, saa kertoa. Ja kertokaa myös omia kokemuksianne kavereiden vähenevästä yhteydenpidosta ilman (?) syytä.
Kommentit (24)
Jos kaverilla on nyt mies, niin voi olla, ettei häntä vaan huvita lähteä koko viikonlopuksi laivalle kattomaan sitä örvellystä.
Jos mulle tarjottais ilmaista ruotsinlaivareissua tytöjen kanssa, niin en ole varma, huvittaisiko lähteä. KAvereita näkisin mielelläni, mutta ehdottaisin varamaan, että mennään mieluummin vaikka meidän mökille ja saunotaan ja syödään hyvin ja istutaan iltaa. Laivareissuista ei jaksa enää innostua.
... Tämä yksi tapaus nyt sitten sanoi, ettei voi tulla koska rahatilanne on niin tiukka. Tätä selitystä en usko, koska hän on ollut ennen hyvinkin varakas (ihan hyvässä työssä, ei lapsia, vain yksi hamsteri huollettavana). .
lol
Mies on yhtäkkiä koko elämä, eikä vanhat kaverit kiinnosta.
Sitten taas itketään vanhojen kavereiden perään jos suhteessa menee huonosti tai se katkeaa.
Oliko kaveri pitkään sinkkuna ennen tuota nykyistä seurustelusuhdetta?
mutta jos olisin ap, selvittäisin asian suoraan kysymällä.