Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnasta tietävät! Saanko tällä viikko-ohjelmalla timmin kropan?

Vierailija
28.11.2011 |

Olen vasta aloitellut liikunnan ja tarkoitus olisi pudottaa painoa ja kiinteytyä. En ole aiemmin oikein pitänyt liikunnasta mutta nyt on vähän kuin pakko, kun ei ole enää niin nuori että muuten pysyisi timminä.

Joten miltä kuulostaa:

2 kertaa viikossa käyn ratsastamassa noin 1,5-2 tunnin lenkin. Melko reipasta menoa.

2 kertaa viikossa kuntosalitreenit, keskityn enemmän ylävartaloon, koska ratsastaminen treenaa alakroppaa. Ja mun selkä ja hartiat on jatkuvasti jumissa.

Lisäksi joka arki-ilta Callannetics-jumppaa 20 min videona.

Luuletteko, et saan näin tuloksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä tule mitään muutosta näkymään, lisäisin salitreeniä 2 kerrasta 5 kertaan ja nuo ratsastukset on aika huonoja kunnon lisäämiseen, taluta vaikka sitä hevosta se 2h. niin tulosta näkyy jo ensi kesään mennessä.

Vierailija
2/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juomisistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla voit jaksaessasi tehdä lihaskuntosarjojen lisäksi myös aerobista harjoittelua esim. crosstrainerilla.

Kiinnitä myös huomiota ruokavalioon: karsi valkoiset jauhot ja sokeri minimiin ja lisää kasvisten sekä hedelmien määrää ruokailuissa. Muista juoda tarpeeksi vettä.

Vierailija
4/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla voit jaksaessasi tehdä lihaskuntosarjojen lisäksi myös aerobista harjoittelua esim. crosstrainerilla.

Kiinnitä myös huomiota ruokavalioon: karsi valkoiset jauhot ja sokeri minimiin ja lisää kasvisten sekä hedelmien määrää ruokailuissa. Muista juoda tarpeeksi vettä.

tuolla treenimäärällä ei varmasti tule mitään tulosta aikaiseksi.

Vierailija
5/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratsastin nuorempana ja se todellakin on liikuntaa! Monella on käsitys, et siinä vain istutaan hevosen päällä, mutta oikeasti se on keskivartalolle mitä parasta jumppaa. Onko tosiaan näin etten saa näkyviä tuloksia aikaan? Salitreeni kun on kovin tylsää jos pitäisi 5krt viikossa olla siellä.

Vierailija
6/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä treenisuunnitelma on ihan järkevä. Määrää ja lajeja voi lisäillä, jos siltä tuntuu, kunhan nyt alkuun pääsee. Liian tiukka aloitus voi tappaa innon jo alkumetreillä.

Vierailija
7/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liikun (lenkkeilen+teen lihaskuntotreeniä kotona) n. viitenä päivänä viikossa ja olen timmissä kunnossa. Jos täällä joku läskikammoinen kuntoilunarkkari ei oo mun kanssa samoilla linjoilla, niin ei sitten.

Vierailija
8/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä 4 kertaa viikossa liikuntaa on jo paljon? Ja siihen ne 20 minuuttiset päälle 5 päivänä viikossa. Plus arkiliikuntaa eli lähinnä kävelyä. Työ tapahtuu tietokoneella.

Kysyy ap silmät pyöreinä...

Vierailija
9/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kuitenkin vielä vauhdikasta kävelyä, hölkkäämistä tai salilla jotakin vastaavaa.

Ja muistaa pitää riittävästi lepopäiviä, vähintään 2 viikossa, että kroppa ehtii palautua.

Vierailija
10/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ruisleipää, juustoa ja kahvia, ja appelsiinimehua

lounaaksi joku hedelmä ja raejuustoa

päivällinen yleensä joku aasialaistyyppinen ruoka, jossa kookosmaitoon tehtynä vihanneksia, kanaa tai lihaa ja lisäksi riisiä/nuudeleita.

Iltapalaksi jugurttia ja ruisleipää. Ehkä vielä joku hedelmä.

Onko tää ruokavalio nyt ok?

Vierailija
11/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

salin voi korvata uimahallilla, se laihduttaa huimasti ja mikä parasta veden paine jotenkin kiinteyttää ihoa, lihakset voimistuu ilman painetta selkään ja niveliin.

Vierailija
12/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimassa paras liikunta

Vierailija
13/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:lla on motivaatio tuohon, niin kyllä. En juuri tiedä, mikä merkitys tuolla jokapäiväisellä Callaneticsilla on. Kuulostaa tehottomalta tehdä joka päivä 20 min, jotta jaksaisi koko viikon, pitäisi tehdä kevyt treeni, ja se - johtaako sitten oikeastaan mihinkään. Toisekseen kuulostaa leipäännyttävältä tehdä joka päivä samaa treeniä, vaikka se ei olisikaan kuin 20 min. 20min treeni tuskin on edes se kalorinkuluttaja, mitä ap hakee.

Kuulostaa realistiselta aloitukselta, johon aloittaja voisi olla motivoitunut. Ratsastus+salillakäynti on ihan riittävä aloitus. Mitä lisäisin? Aerobista liikuntaa: korvaa joskus yksi salikerta pyöräilyllä, hölkällä, reippaalla kävelyllä, hikijumpalla, tanssilla. Ei ala kyllästyttää homma. Pidä huoli siitä, että kolme kertaa viikossa vähintään treeni on sellaista, että hengästyt ja hikoilet, kuntosi ei voi muuten kehittyä. Ota ennemmin tavoitteeksi se, että kuntosi kasvaa, silloin voit tehdä sellaista treeniä, että jaksat kuluttaa niitä kaloreita ja hyödyttää sitä laihtumistakin. Tuon liikkumisen merkitys on kuitenkin enemmän se, että se rytmittää tekemisiäsi ja tuo hyvää oloa, kuin varsinainen laihtuminen. Laihdut jos syöt oikein.

Vierailija
14/19 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä ja loistava liikunta syviä lihaksia ajatellen.

Vierailija
15/19 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nollasta aloittaa, niin tuloksia tulee ihan varmasti. :)

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
16/19 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Callanetics on hyvä ja loistava liikunta syviä lihaksia ajatellen.

Sitä en epäile.

Kuitenkin tekisin ennemmin niin, että jos sitä lihaskuntoa haluaa, niin ne kaksi kuntosalitreeniä täysillä, lihasten väsymiseen asti. Sitten vaikka kolmas "lihastreenikerta" viikossa Callaneticsiä. Mieluummin siis laatu kuin määrä. Jos ne kaksi kuntosalitreeniä tekee kunnolla, silloin ei pitäisi jäädä enää voimia tehdä Callaneticsiä joka päivä. Jos jää, on treenin teho kyseenalainen. Ap:han nyt kuitenkin vielä toivoi jotain kehitystä?

Vierailija
17/19 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus sinänsä on erittäin hyvää syvien lihasten liikuntaa, jos homman tekee oikein.

Mutta ap:n kuvaus 1.5-2 h LENKISTÄ saa ajattelemaan, että kyse on maastossa ratsastamisesta. Kyllähän sekin kuluttaa kaloreita jonkinverran (mutta ei suuremmin, jos lähinnä ravailee joillain teillä ja helpoilla poluilla), mutta ei yhtään samalla tavalla treenaaa kuin esim. kouluratsastus.

Muuten normaalin arjen keskellä 2 kertaa tehokasta punttisalia + muuta liikuntaa on todella hyvä ja tuotta tavikselle ihan hyvin tulosta. Ei silä fitness-kisoihin mennä, mutta ehdottomasti positiivista niin kropan kuin kunnonkin kannalta.

Vierailija
18/19 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä 4 kertaa viikossa liikuntaa on jo paljon? Ja siihen ne 20 minuuttiset päälle 5 päivänä viikossa. Plus arkiliikuntaa eli lähinnä kävelyä. Työ tapahtuu tietokoneella.

Kysyy ap silmät pyöreinä...

no kaikki on suhteellista tietysti ja se, mikä sun maailmassa olisi paljon, ei mulle olisi sitä. Mun mielestä "paljon" on 5 kertaa viikossa treenaava, joka treenaa myös raskaampia treenejä siten, että joka kerta hengästyy ja hikoilee noissa treeneissä. Esim. kaksi lihaskuntoa, kolme aerobista tai toisinpäin.

Pelkkä liikuntakertojen määrä ei mielestäni tee kenestäkään vielä "paljon" treenaavaa, koska kaksi tuntia koiran kanssa kävelyä, jossa pysähdellään koko ajan on terveellistä liikuntaa mutta kuntoa kohottavaa se ei ole. Tai kevyt jooga tai kevyt jumppa. Ne ovat kyllä liikuntaa harrastavalle erittäin tärkeitä ja suositeltavia palauttavana liikuntana ja kehonhuoltona ja hyvän mielen liikuntana mutta ne eivät voi olla kuntoa kehittävän treenauksen ydin.

Vierailija
19/19 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ratsastelet maastossa, ei kunto niinkään kasva, mutta jos veivaat kouluohjelmaa kentällä ja teet lisäksi tallitöitä, harjaat hevosta jne, niin kyllähän siinä lihakset joutuu hommiin.

Ruokavaliota muuttaisin enemmän aamupäiväpainotteiseksi, eli kunnon lounas ja illasta kevyempää. Jos vedät illalla sokerista jogurttia ja leipää, ei hyvä. Ennemmin hiilarit aamulla ja illalla vain vähän hiilareita, jos ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä