Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talon laajennuksen hinta, mitään hajua?!

Vierailija
28.11.2011 |

Meinataan laajentaa taloa reilulla oleilutilalla. Tavallaan siis oltais ostamassa pelkkiä ulkoseiniä jostain talopaketista. Mitä sellaisen hinta voi olla?

Esim tämä voisi olla sopivan kokoinen ja nayttää kivalta.

http://www.kastelli.fi/talot/talomallistot/salonki/Salonki+161

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintaa kuin muutenkin uudiskohteen rakentamisessa, km 1500-2000€/m2. Tuo riippuu siitä teettekö itse tai teetättekö.

- maatyöt maksaa, hankalammat kuin tyhjälle tontille tehtäessä

- luvat

- sokkeli ja antura

- sadevesijärjestelmä, salaojat

- runko, katto, ikkunat ja ovet

- sisätyöt

- sähköt

- liitostyöt vanhaan taloon

jne

Vierailija
2/26 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran meillä meni, kun teimme kaikki itse (paitsi sähkötyöt). Neliöitä tuli 30 lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko talo eikä pelkkää oleilutilaa...

Vierailija
4/26 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaimet käteen -periaatteella kaksi makuuhuonetta, lisäsiipi taloon. Tuli 30 neliötä ja hintaa 30 000 euroa. Summa sisältää pieniä muutostöitä muuallakin talossa, eli oikeasti hinta oli hieman alle 1000 euroa neliö.

Kuivaa lisätilaa rakennutettaessa ei päde samat neliöhinnat mitä täysin uuteen taloon, koska yleensä näihin lisähuoneisiin ei tule vessaa, ei suihkuja, eikä keittiötä, eli ovat täysin kuivia lisäneliöitä. NIiden rakentaminen tulee halvemmaksi.

Meillä tuo 30 000 euroa sisältää ihan kaiken perustuksista tapetteihin ja maaleihin, siis ihan kaikki.

Vierailija
5/26 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...saahan sitä haaveilla, eikös!

Mutta paljonkin voidaan tehdä itse, riippuu vähän siitä onko pakko. Eli siis saadaanko rahoitus niin, että koko summa voidaan kattaa lainalla.

Mut jos 30 m2 on tullut maksamaan 30 000, niin samalla logiikalla 150 m2 voisi kustantaa 150 000. Mä yritän nyt edes hiukkasen haarukoida hintaa.

ap.

Vierailija
6/26 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon 30 000 euroon lattialämmitys ja tosin sillä saatiin toisaalle taloon myös ilmalämpöpumppu. En tiedä Helsingin hinnoista, varmaan ovat korkeammat, mutta täällä maalla kyllä saa uutta valmiiksi rakennettua huonetilaa alle 1000 euroa neliö. Viime vuonna meille valmistui.

Ikkunat ovat ihan perusikkunat, on seinissä tapetit, lattialämmitys ja laminaattilattia.

Ei ole mistään talopaketista, vaan rakennuspiirtäjä on sen suunnitellut yhdessä meidän kanssa.

Vierailija
7/26 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Viime vuonna meille valmistui.

Ikkunat ovat ihan perusikkunat, on seinissä tapetit, lattialämmitys ja laminaattilattia.

Ei ole mistään talopaketista, vaan rakennuspiirtäjä on sen suunnitellut yhdessä meidän kanssa.

Maalla menkin. Mistä löysitte rakennuspiirtäjän? Pitikö kustannusarvio hyvin kutinsa? Ja kuinka hyvin laajennusosa liittyi vanhaan, miten siis ulkonäkö onnistui?

ap

Vierailija
8/26 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siis.

Juuri juttelin erään taloedustajan kanssa messuilla heidän myymistään laajennuspaketeista. Kysyin hintaa, niin vastasi sananmukaisesti näin: "ei kai sitä alle 2000 Euroa enää mitään neliötä rakenna..." Samaa sanoi pari tuttua rakennusmestaria. Se on realismia ja siitä ylöspäin.

Vierailija
9/26 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on maksanut n.1000e/m2, kaikki tehty itse paitsi sähkötyöt.

Meille tuli 4makuuhuonetta,eteinen,tuulikaappi ja olohuone, kaikkiin lattialämmitys.

Kaikki muu säilyi ennallaan, siis kaivot,putkitukset ym.

Muuten ollaan sitten rempattu kaikki,vessat,pesutilat,keittiö, uusittu koko kämppään lattiat,katot,laudotukset,kattopellit jne..

Mutta tosiaan uusiin osiin se tonni/neliö.

Vierailija
10/26 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuosi sitten aloittaman ketjun?

Vierailija
11/26 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerro miten meni? laajensitteko ja paljon makso?

Vierailija
12/26 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin pankissa neuvottelemassa laina-asioita jo alustavasti valmiiksi - ja ostettiin valmiiksi suurempi talo :D

ap.

Vierailija
13/26 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä hiukan pelkäsinkin... Ei taida Sitte laajennussuunnitelmat toteutua

Vierailija
14/26 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä hiukan pelkäsinkin... Ei taida Sitte laajennussuunnitelmat toteutua

Vierailija
15/26 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä jotain merkitystä on. Kokemuksia tällä nostolla hain. Aihe kiinnostaa.

Meillekin rakennusmestari sanoi että 2000-2200e tulisi laajennusneliöiden hinnaksi. Ja on kuulemma samanhintaista kuin uuden talon rakentaminen.

Tuntuu vain niin oudolta, kun laajennukseen ei ole tulossa kuin 2 huonetta, vaatehuone/-komero, vessa.

Sinä jolla laajennuksen hinnaksi tuli 1000e/neliö kauan laajennusprojektiin on mennyt aikaa (itse tehtynä) ja missäpäin Suomea?

Vierailija
16/26 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs hinnoissa nykypäivänä liikutaan? Meille mahdollisesti tulossa 2mh ja vaatehuone laajennusosaan. Vieläkö pystyy tonniin saamaan omalla työllä?

Vierailija
17/26 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs hinnoissa nykypäivänä liikutaan? Meille mahdollisesti tulossa 2mh ja vaatehuone laajennusosaan. Vieläkö pystyy tonniin saamaan omalla työllä?

Vierailija
18/26 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/26 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/26 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei pysty! Se on se 2000 Euroa/m2. Toki makkarit ja vaatehuone on ns. halpoja neliöitä, mutta toisaalta paperityöt, piirustukset, koneitten ja laitteiden saaminen paikalle ja sen semmoiset vie sen kyllä tuohon 2000 Euroon neliöltä. Esimerkiksi, jos teillä on kaivettavaa vaikka 30m2 ja kokonainen talo olisi 120m2, niin tottakai maansiirtourakoitsija ottaa enemmän kuin neljäsosan siitä pienemmän kaivuusta kuin ison, kun kerran joutuu luunsa ja koneensa paikalle tuomaan.