Harmittaa mies!
Valittaa että minä aina häntä komentelen ja hoputan eikä saa tehdä asioita omaa tahtia.
Tänä aamuna sitten sain nukkua pitkään ja mies nousi lapsen kanssa 8 jälkeen. Siitä hyväntuulisena päätin että tänään en komentele ja hoputa vaikka aamupesut ja puurot oli huolehtimatta.
Lopputulos oli se että puuro jäi kokonaan syömättä, lapsi söi lounaan 12 maissa, aamupesut tein minä herättyäni ja ulkoilemaan ei menty. Lapsi nyt päikkäreillä.
Tuntuu että kivirekeä kiskoisi perässä kun koittaa saada arjen rullaamaan patalaiskan miehen kanssa joka ei suostu ottamaan vastuuta mistään :(
Kommentit (9)
Jos haluaa toisen osallistuvan, pitää hyväksyä hänen tapansa eikä olettaa toisen tekevän sinun tavallasi.
Jos haluaa toisen osallistuvan, pitää hyväksyä hänen tapansa eikä olettaa toisen tekevän sinun tavallasi.
MUTTA kyllä tässä tapauksessa aamupala olisi lapselle pitänyt antaa, perustarpeista huolehtiminen on kuitenkin tärkeää.
neljän äiti
jos lapsi ei sitä kaivannut ja pärjäsi ihan ok, niin ei yhden aamupalan väliin jääminenkään maailmaa kaada.
3
meillä on ollut pakko tehdä selkeätä työnjakoa että saisi miehen tekemään jotain. Hänen vastuullaan on lasten iltapesut. Hänen tapansa hoitaa asia on jättää peseminen tekemättä.
ongelma tässä ei ole se että mies tekisi asiat omalla tavallaan vaan se että niitä ei tehdä ollenkaan.
Eikä lapsi varmaan kärsi jos kerran jää puuro väliin ja yhden aamun katsoo telkkaria eikä ulkoile mutta kun se on meillä aina tällaista jos minä en sano mitä tehdään ja milloin tehdään.
Yrittänyt olen antaa miehelle vastuuta ja tehdä asiat omaa tahtiaan mutta lopputulos kun on aina sama :(
Ja ei, en suostu sihen että tekisin sitten itse kaiken "omalla tavallani", kyllä miehenkin pitää osallistua lapsen perustarpeista huolehtimiseen.
Lapsi alkoi kiukuttelemaan nälkäänsä 11 maissa, silloin totesin miehelle että ei varmaan enää puuroa kannata laittaa vaan voisi syödä lounaan suoraan.
Kyllä minustakin voi välillä ottaa vähän rennommin mutta ei silti jättää aterioita väliin.
Se tässä vähän hirvittää että mies on jäämässä lapsen kanssa kotiin kun menen takaisin töihin. Sen takia koitan saada miestä ottamaan vastuuta ja huomaamaan mitä pitäisi tehdä milloinkin ilman että olen vieressä naputtamassa mutta kun ei niin ei :(
Ei se pitemmän päälle ole lapselle hyväksi että päivät katsellaan telkkua ja isän pleikkarin pelaamista ja syödään kun hoksitaan.
perus palstamamma on kanssa niin laiska että tuo kuulostaa ihan hyvältä
Ei näköjään neuvoja tosiaan irronnut :(
Kai se täytyy sitten koittaa vaan hyväksyä et lapsi päivän nälissään märässä vaipassa kun itse oon töissä. Onneksi lastenohjelmiakin voi tallettaa boksille :)
Kun se on miehen tapa hoitaa asiat..
Lapsi tuskin kärsi tästä aamusta.