Minkä ikäisen sisaruksen hoitoon jättäisit 1,5-vuotiaan ja kuinka pitkäksi aikaa?
Minä en ole uskaltanut vielä jättää 10-vuotiaan hoitoon kuin korkeintaan postilaatikolla käynnin ajaksi.
Kommentit (5)
Meillä ihan just 11v. tosi fiksu, lapsirakas ja osaa jo oikeasti auttaa vauvan ja pienen lapsen hoidossa, mutta en ole silti jättänyt enkä jättäisi edes 15min. Ulos ovat menneet odottamaan jos minä vielä puen.
11v:kin on vasta lapsi. Mitä jos jotain tapahtuu?Olen ajatellut, että ehkä kun isosisko 13v. ja pikkusisko 4v. niin voin jättää esim. kauppareissuksi.
Meillä isosisko tosin vasta 9 v. Joskus hän hoitaa pikkusiskoaan sillä aikaa kuin minä teen esim. kotihommia. Olen kuitenkin siis kotona, vaikka en välttämättä samassa huoneessa.
Nyt olen miettinyt, uskaltaisinko käväistä kaupassa (15 min) pienemmän ollessa päiväunilla.
10v isosisko on pikkuveljen 1,5v kanssa, kun käyn postin ja vien roskat (3-5 min.) tai käytän koiran nurkalla (5-7min.)
Muutoin toki leikkii pitempiäkin aikoja, mutta silloin olen itse kotona. En siis lähtisi esim. kauppaan niin, että isosisko jää kotiin veljeä vahtimaan.
10v ja 11v pojat hoitaa maks puoli tuntia.
12v ja 14v siskot vaikka koko iltapäivän.
14v saattaa laittaa ruokaakin samalla.
Välillä hoitavat yhdessä, välillä vain yksi jää pienen kanssa.
Kun pojat on hoitamassa olen muutaman minuutin automatkan päässä kotoa. Tyttöjen hoitaessa voin olla kauempana, mutta puhelimen päässä kuitenkin (en esim. uimahallissa)
Hyvin ovat pärjänneet.
tuon ikäistä siskoa kauppareissuni (n. 15 min) ajan. Kyseessä on kyllä harvinaisen järkevä, rauhallinen ja osaava kaveri. Ja nuorempikin on hyvin rauhallinen.
Meillä ihan just 11v. tosi fiksu, lapsirakas ja osaa jo oikeasti auttaa vauvan ja pienen lapsen hoidossa, mutta en ole silti jättänyt enkä jättäisi edes 15min. Ulos ovat menneet odottamaan jos minä vielä puen.
11v:kin on vasta lapsi. Mitä jos jotain tapahtuu?
Olen ajatellut, että ehkä kun isosisko 13v. ja pikkusisko 4v. niin voin jättää esim. kauppareissuksi.