Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni haluaa viedä lapsemme julkiseen tilaisuuteen, itse vielä epäröin

Vierailija
28.11.2011 |

Mieheni on esillä julkisuudessa ja nyt ennen joulua olisi tilaisuus, johon haluaisi ottaa lapset mukaan. Tähän asti olemme molemmat olleet sitä mieltä, ettei minun tai lapsien ole mitään syytä esiintyä julkisuudessa, koska A) minä en ole halunnut julkisuuteen ja B) miehenikin haluaa pitää yksityiselämänsä mahdollisimman paljon pois lehdistä ja netistä.

Tähän tilaisuuteen kuitenkin haluaisi ottaa lapset mukaan näkemään paikan päälle mitä isä siellä tekee. Paikalla on kuitenkin ihan varmasti kaikki Suomen mediat ja kameroilta ei voi välttyä.

Vaikka toisaalta kun miettii, niin mitä haittaa muutamasta kuvasta ja videosta on, mutta itse en halua omia lapsiani vielä tuossa iässä seiskojen ja muiden lehtien sivuille tai nettiin (esim av-palstan) kommentoitavaksi, kun lapset eivät vielä ole tarpeeksi vanhoja tekemään itse sitä päätöstä, haluavatko tätä vai eivät.

Tuntuu oudolta kysyä asiaa täältä, koska en ole ennen tänne kirjoittanut tälläisten asioiden vuoksi, enkä tiedä onko palstan neuvot useinkaan varteenotettavia. Ei pahalla siskot, itsekin minä täällä palstailen joten en ole mikään sanomaan. ;)

Mutta haluaisin siis jotain ulkopuolisten mielipiteitä, että olenko turhan nipo, pitäisikö päästää lapset mukaan tuohon tilaisuuteen ja olla välittämättä jos jotain kuvia alkaa mediassa näkyä. Eihän ne kuitenkaan kauaa missään pyöri ja parin päivän päästä kaikki jo unohtavat koko jutun. Eikö niin?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Olen itse entinen lapsitähti ja -malli, enkä tykännyt julkisuudesta lainkaan. Vihasin bussipysäkeillä tuijottavia tätejä ja setiä, sekä minua kiusoiteltiin koulussa.

Sitten vasta kuin lapset osaavat tehdä päätöksen itse. Toki suomessa on hirveä määrä julkkiksia ja lapsia, joten tuskin kauhean kauaa kukaan jaksaa olla kiinnostunut, mutta mä en haluaisi.

Mulla on pari tv:stä tuttua toimittajaa fb-ystävinä ja olen ihmeissäni, että heillä on molemmilla satoja fb-kavereita ja he levittelevät lasten kuvia ja tietoja avoimesti. Minua pelottaisi lasten turvallisuus, vaikken mikään neurootikko olekaan. Perusturvallisuus vaan mielestäni menee aina kaiken edelle.

Vierailija
22/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä hirvietä kommentteja, joita tuosta seuraa esim tällä palstalla??? Kun vielä oikein tyrkytät meille tänne sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta syystä kuin et sinäkään halua. Siitä päätöksestä teidänkin kannattaa pitää kiinni. Etenkin kun lapsenne vaikuttavat olevan sen verran pieniä, etteivät osaa itse kertoa julkisuuden halustaan.

Pään vaivana onkin nyt se, että milloin lapsi aidosti tietää haluavansa tilaisuuteen, jossa päätyy myös julkisuuteen enemmän tai vähemmän. 15-vuotiaana? 17? Ymmärtääkö 20-vuotiaskaan välttämättä vielä mitä kameroiden eteen astuminen tarkoittaa oikeasti?

Ja onhan tämä tilaisuus nyt aika huomaamaton, joten ei tarkoita, että he siellä ollessaan joutuisivat loputtomaan kamera-ahdisteluun yms. Eihän tässä sentään missään jenkkilässä oll. ;D Mutta periaateasiat vain alkaa pyöriä päässä.

Ehkä minä relaan ja päästän lapset sinne isänsä kanssa, jos siitä seuraa jotain negatiivista niin sitten pidän seuraavat 30 vuotta heitä piilossa kotona! ;)

Ap

Vierailija
24/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä päättää... mutta miksipä et itse menisi mukana, miksi siskon on aina pitänyt tuurata sua?

Vierailija
25/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä hirvietä kommentteja, joita tuosta seuraa esim tällä palstalla??? Kun vielä oikein tyrkytät meille tänne sitä?

Siis miten tyrkytän? En ole kertonut kuka lasten isä on, tai mikä se tilaisuus on. Ei edes ole mikään isoa huomiota herättävä tilaisuus, joten tuskin teistä edes kukaan tajuaa kenestä on kyse, vaikka kuvat jossain näkisittekin, joko yksin miehestäni tai lastensa kanssa. Jos sieltä edes kuvia julkaistaan heistä, eihän sekään ihan varmaa ole, vaikkakin todennäköistä..

Ja siellä tilaisuudessa on kyllä muitakin julkisuuden henkilöitä lastensa kanssa.

Ap

Vierailija
26/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä päättää... mutta miksipä et itse menisi mukana, miksi siskon on aina pitänyt tuurata sua?

No kyllä me tehdään yhdessä tämä päätös ja olen jo kallistumassa siihen, että lapset voivat mennä. Jossain vaiheessa he kuitenkin haluavat mennä tapahtumiin isänsä kanssa, niin kokeilevat nyt.

Ja ei, siskoni ei ole tuurannut minua ennen, mutta juuri tähän tilaisuuteen en pääse, joten tämän kerran voisivat mennä siskoni kanssa, hän jo tarjoutui ottamaan lapset mukaan, kun on itsekin menossa. Normaalisti olen mennyt lasten kanssa itse.

Mutta kiitos asiallisille vastaajille, ihmeen kauan menikin ennen kuin tänne joku tuli tälläistä typerää tekstiä kirjoittamaan. :)

Ap

Vierailija
27/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän muutenkin on julkkis niin kyllähän me varmasti tiedetään jo. vai onko sittenkin joku nobody jonka kuvittelet olevan isokin tähti?onko näyttelijä, laulaja, poliitikko?

Vierailija
28/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että kirjoittaja ajattelee aivan eritavalla kuin sinä? Vai siksi, että et saanut sitä, mitä halusit? Koeta sp muistaa, että erilaisuus on kuitenkin ihan hyvä asia, vaikka ei omalle kohdalle aina niin sopivaa.

Vierailija
29/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä miehesi kantaa, mutta ehkä hänen työtään voisi selittää lapsille jollain muulla tavoin kuin julkisuuden kautta.

Julkisuus kun tuntuu olevan nykyisin niin raakaa, ja kun kerran on antanut pirulle pikkusormen niin...

Jatkakaa samalla linjalla kuin tähänkin asti!

Vierailija
30/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joku viihdetaiteilija, jos Seiskaan päätyy

Vierailija
31/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että kirjoittaja ajattelee aivan eritavalla kuin sinä? Vai siksi, että et saanut sitä, mitä halusit? Koeta sp muistaa, että erilaisuus on kuitenkin ihan hyvä asia, vaikka ei omalle kohdalle aina niin sopivaa.

olettaa että mies tekee päätöksen. Ja ap ei kiejoittanut että lapset olisi aina mennyt siskon kanssa.

ei ap

Vierailija
32/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että on ihan ymmärrettävää miksen täällä palstalla mieheni nimeä paljasta.

Tuo teksti oli mielestäni typerä siksi, että kirjoittaja oletti meitä tuntematta mieheni tekevän päätöksen, mutta näin ei ole, koska lapset ovat yhteisiä niin yhdessä heidän asioistaan päätämme. En myöskään tarkoittanut, että siskoni tuuraisi minua aina, vaan että tällä kertaa lapset voisivat mennä siskon kanssa mutta eri aikaan kuin heidän isä, ja niin olemme aina toimineet. Siis että aina ollaan menty eri aikaan.

Lapset kyllä tietävät mitä isä tekee työkseen, ei sitä heille tarvitse enää selittää, mutta mies haluais että lapset myös tulevat hänen kanssaan tilaisuuteen ja ovat hänen kanssaan siellä, eikä niinkuin aiemmin, että lapset ovat minun kanssani ja tavallaan seuraavat sivusta isäänsä ja tapaavat hänet vain kulissien takana tilaisuuden aikana.

Jos sitä seiskaa selaa, niin varmaan huomaa että siellä on muitakin julkisuuden henkilöitä kuin vain viihdetaiteilijoita. Mutten edelleenkään ota kantaa siihen, minkä alan työtä mieheni tekee.

Ap

Vierailija
33/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison firman tj. Hän on toista kertaa naimisissa, ekasta avioliitosta 2 lasta, ikäeroa lapsilla on n 15 v. Silloin, n 20 v sitten lehden kunnioitus julkkiksen lasta oli toinen, vauvat ovat päässeet lehtiin ja joku vuosi tehtiin juttu koulun aloittajista. Siinä lapsilla ei ollut vaihtoehtoa, lehdistö oli heidät korvamerkannut ja sillä hyvä.

Nyt ystävällä ja hänen julkkismiehellä on 2 lasta ja he käyvät myös näissä tilaisuuksissa taka-alalla. Ystäväni on nähnyt mitä julkisuus on isosisaruksille tehnyt ja ei missään nimessä halua samaa. Lapset tosin ovat 5 ja 7 vuotiaat. Kyllä varsinkin vanhempi tietää mitkä ovat Linnan juhlat ja muut merkittävät mediatapahtumat.

Hän ei aio ikinä viedä lapsia julkisuuteen ennen kuin he itse asian haluavat ja olet siis vähintään 20 vuotiaita. Siihen mennessä voivat mennä rauhassa taka-alalla. Kyllähän heidän nimet taatusti on tiedossa, mutta lehdistö osaa olla lempeä, jos pidetään pimennossa, siellä heidät myös pidetään.

Kysy mitä lapsesi saa siitä että tulevat punaista mattoa pitkin ? Hetken huomion. Siinä kaikki. Ei kannata sen takia. Ota nyt kaikkiin ystäviin yhteyttä ja kysy eikö kukaan voisi lapsia ko tilaisuuteen viedä. Jos ei, sitten ei.

Lehdistö ei unohda. Tämä vanhempi lapsi on ollut rööki kädessä nojaamassa lyhtypylvääseen humalaisen näköisenä. Kun tilaisuus antaa mahdollisuuden, se käytetään.

Vierailija
34/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos juttu päätyy nettin (mikä ei kylläkään ole niin sanottua, ei tuon tyyppisiä juttuja läheskään aina julkaista netissä), se pysyy siellä käytännössä ikuisesti. Kuvat ja juttu nyt ainakin säilyvät lehtien arkistoissa ikuisesti.

Mutta onko siitä mitään todellista haittaa perheellenne? Vaikea kuvitella.

Jos kyseessä on sen tyyppinen tilaisuus kuin kuvittelen (heitetään nyt hatusta vaikkapa lastenelokuvan ensi-ilta ;) ) tiedossa on kivoja, hymyileviä kuvia isästä ja lapsista, ehkä pari kommenttia jouluvietosta. Ja todennäköisesti kuvista voi myös kieltäytyä. Mitään paparazzihommia tuollaisissa tilaisuuksissa ei tehdä, eikä revitä otsikoita ellei miehesi saavu paikalle räkäkännissä ja näytä kaikille persettä tai muuta vastaavaa. Juttu on enemmänkin palstantäytettä.

Vierailija
35/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voisi olla leffan ensi-ilta, jos normaalisti nämä lapset tapaavat isänsä vain kulisseissa...?

Vierailija
36/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voisi olla leffan ensi-ilta, jos normaalisti nämä lapset tapaavat isänsä vain kulisseissa...?

että eivät ole ennen olleet ensi-illassa, vaan jossain toisenlaisessa tilaisuudessa. Tai että ap tarkoitti kulisseilla metaforisesti vain taustalla, isästään erillään oloa.

Mutta ei tuota heittoa kannata niin vakavissaan ottaa, vedin sen todellakin vain hatusta koska tällä viikolla on Happy Feet 2:n ensi-ilta ja ap sanoi, että paikalle tulee muitakin julkimoita lapsineen. Lastenleffojen enskarit on juuri sellaisia tilaisuuksia. Voihan se olla yhtä hyvin myös joku tonttuparaati...

Vierailija
37/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea kaikkia kommentteja, mutta itse en edes muista julkkisten lapsia, paitsi ehkä jonkun Madonnan. Luen kyllä juoru- ja muotipalstoja, ja useinhan siellä näkyy lapsiakin vanhempiensa kanssa. Eipä niihin tule kiinnitettyä huomiota, enkä muista että kenestäkään olisin jälkikäteen mitään huomautellut. Enkä tunnistaisi yhtäkään jos tulisi kadulla vastaan.

Vierailija
38/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin harvan suomalaisen näyttelijän ( tms tv:stä tutun, kuten ap antaa yhdessä viestissään ymmärtää) lapset ketään nyt niin kauheasti kiinnostavat. Anteeksi vaan, mutta on vaikea ymmärtää miten he nyt niin kauheasti joutuisivat jostain Me Naiset-lehden "ensi-iltaan osallistuivat myös Matti Mönkkönen lapsineen"-kirjoituksesta kärsimään. Johan noita on joka lehdessä ollu ja yhtään lasta en jälkikäteen kadulla tunnistaisi, niin vauhdilla harpon moiset "uutiset" lehdessä ohi.

Ainoa mikä voisi herättää enemmän mielenkiintoa on se, jos lapsien ulkonäössä olisi jotain todella erikoista tai vammaisuutta. Silloinkin ainakin itse vaan hurraisin vanhempien rohkeudelle tuota erilaisuutta esiin!

Vierailija
39/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ap mietti missä iässä lapsi ymmärtää mitä julkisuudessa oleminen tarkoittaa, niin en usko sen olevan iästä kiinni. Ainakin, jos nyt puhutaan vaikka yli 10-vuotiaasta. Onhan esim. BB:ssäkin aina talon täydeltä eri-ikäisiä täysi-ikäisiä, jotka eivät ymmärrä mitä se on.

Sikäli on mielestäni ehkä terveellistäkin, että lapset pääsevät näkemään julkisuutta sieltä kulisseista ja maistamaan itsekin valokeilassa olemista tuollaisessa aika harmittomassa yhteydessä. Heillä on paljon paremmat lähtökohdat päättää, haluavatko samaa itselleen kuin tavisten tavislapsilla.

Kyllähän Suomessa suurin osa julkkiksista saa kuljeksia aika rauhassa ja valita itse suurimman osan julkisuudestaan. Jos ei aiheuta suurempaa skandaalia. Erojakaan ei aina ruodita, jos puoliso ei ole julkkis. Ainakin nykymedia kyllä kunnioittaa paljon. Ihmiset eivät ymmärräkään, mitä kaikkea lehtien toimituksissa tiedetään julkkiksista. Aika pieni osa sisään tulevista tiedoista julkaistaan.

Vierailija
40/40 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollette ole jotenkin yleisön seassa ja isi ei ota mitään kontaktia lapsiin.

Älä vie.