Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukone tiltissä, ei pumppaa vettä pois

Vierailija
21.11.2011 |

Voinko välttyä ostamasta uutta pesukonetta, kun kone ei tyhjennä vettä ja jää junnaamaan ohjelmassa huuhtelukohtaan? Miten voisin korjata koneen?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä kone nukkasihdin kautta ja yritä tutkia sitä kautta onko jäänyt sukka tms poistoputkeen? Meillä tämä tapatunut pari kertaa, Boshin kone. 

Vierailija
42/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bosch pyykinpesukone. Vaihdoin poistopumpun itse, nyt kone taas toimii kuin uusi. 

Varaosa maksoi 40e, halpa korjaus. Perus käsityökaluilla onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koneen poistoputkesta löytyi naula. Sen poistamisen jälkeen kone toimii jälleen!

Meillä oli joskus niin paljon nauloja, että olisi niillä vähintään koirankopin rakentanut. Nukkasihti on sen kapineen nimi, joka ainakin vanhoissa koneissa oli pumpun suojana. Rakennustarvikkeet tarttuivat jo siihen eivätkä rikkoneen pumppua. 

Useimmissa koneissa se löytyy aivan alhaalla edessä olevan luukun takaa.

Vierailija
44/48 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bosch pyykinpesukone. Vaihdoin poistopumpun itse, nyt kone taas toimii kuin uusi. 

Miksi 15 vuotta sitten aloitetussa ketjussa kerroit tämän? Maksettu mainos?

Vierailija
45/48 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpussa voi olla omenankara, hakaneula, pullonkorkki tai sukka.  Kaikista on kokemusta.  kone itsessään ei ole ollut rikki.

Vierailija
46/48 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi tämä LG koneen kanssa. Mies haki uuden poistovesipumpun kaupasta 30€, vaihtoi sen ja taas toimi. 

Vierailija
47/48 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jut samanlaisessa tilanteessa uusittiin poistopumppu. Uusi pumppu+ 2 käyntiä ( eka vianmäärittely, toinen korjaus) maksoi 270 egee.

Vierailija
48/48 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 15 vuotta sitten aloitetussa ketjussa kerroit tämän? Maksettu mainos?

Ihan vain ystävällisenä vinkkinä kerroin muille. Ja edelleen aihe näyttää kiinnostavan muitakin. Juuri tuoreessa viestissä kerrottiin että huoltomiehen tekemänä sama korjaus maksoi 270e. Hyvä säästö minulle kun itse korjasin! Sekö sua harmittaa? Vai mikä pipoasi kiristää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi