Lapseni saa kummilta lahjaksi Vuohen afrikkaan!
Lahjoittakoon hyväntekeväisyyteen niin paljon kuin tahtoo, mutta 4 vuotiaalle ei kannata väittää, että se on hänelle tarkoitettu lahja.
Ottaisi edes kummilapsen, jonka elämää voivat seurata monta vuotta
Kommentit (89)
Ihana lahja. Hän hienosti opettaa luottamusta ihmiseen antamalla rahaa vuohikauppiaille toiselle puolelle maapalloa. Lennätin on mahtava keksintö.
Gepardi-hattuiset, plösömahaiset n3kkeriukot saa niillä rahoilla lisää ammuksia AK-47:hinsa. Joilla sitten lahtaavat koko kylän tasaiseksi.
Viimeistä vuohta myöten..
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsellani on myös tuollainen mukahyväkummi - totaalinen vikatikkivalinta. Lapseni sanoo vihaavansa paskaa kummiaan.
Siis huonojen lahjojen takia? Kummiuden ideahan ei ole lahjojen antaminen, eikä se ole mitenkään pakollista.
Jos antaa lahjoja, ne ovat lahjanantajan päätettävissä.
Joillain kieltämättä on surkea lahjamaku eikä käsitystä saajan mieltymyksistä, mutta se ei sentään ole mikään peruste vihaan. Pikku harmi vain, ja huumoriakin siitä voi repiä.
Keskittykää rakentamaan hyvää kummisuhdetta muilla tavoin. Se on myös lapsen vanhempien vastuulla, eikä pelkästään kummin.
Jos oma lapseni puhuisi tuohon sävyyn muista ihmisistä, olisi mielestäni jo vakavan keskustelun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka eihän kummin tehtävä ole lahjoja ostaa välttämättä ollenkaan, mutta jos ostaa, niin ostaisi lasta ajatellen. Ei tosiaankaan 4-vuotias ymmärrä tai arvosta tuollaista.
Suomalaisten kateus on loputonta. Se on ihan yhdentekevää, mitä 4-vuotias ajattelee tästä asiasta. Jokainen saa osta sellaisia lahjoja kuin haluaa (lahja on nimenomaan lahja antajaltaan, eikä jokin ennalta määrätty asia). Itse en ole ostanut lapsilleni enää vuosikausiin mitään lahjoja jouluna, koska he saavat niitä niin paljon muutenkin, vaan laittanut rahaa hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsellani on myös tuollainen mukahyväkummi - totaalinen vikatikkivalinta. Lapseni sanoo vihaavansa paskaa kummiaan.
Minä vihaan paskamaisen lapsesi idiotismia.
Vuohi afrikkaan on epäeettisin lahja mitä voi keksiä. Eläinten olot afrikassa ovat rinnastettavissa eläinrääkkäykseen.
Lahjoittakaa mieluummin vaikka pala sademetsää mutta älkää ikinä mitään eläviä eläimiä huonoihin oloihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihana lahja. Hän hienosti opettaa luottamusta ihmiseen antamalla rahaa vuohikauppiaille toiselle puolelle maapalloa. Lennätin on mahtava keksintö.
Ei ole ihana lahja vuohen kannalta. Lapsille olisi hyvä myös opettaa eläinten hyvinvoinnista ja olla hankkimatta tällaisia eläviä eläimiä koskevia lahjoituksia.
Osta hänelle vuohipehmolelu ja selitä, että kummisi osti tällaisen hänen puolestaan ihan oikean hädässä oleville. Kiukuttelun sijaan tue lapsesi kummin ajatusta ja samalla opetat lapsellesi jotain tärkeää.
Itse ostan toisenlaisena lahjana suden afrikkaan, heti kun se on mahdollista. Koska mitä niillä lampailla siellä tekee, jos niitä ei kukaan syö?