Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni saa kummilta lahjaksi Vuohen afrikkaan!

Vierailija
27.11.2011 |

Lahjoittakoon hyväntekeväisyyteen niin paljon kuin tahtoo, mutta 4 vuotiaalle ei kannata väittää, että se on hänelle tarkoitettu lahja.

Ottaisi edes kummilapsen, jonka elämää voivat seurata monta vuotta

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oppii ettei afrikkalainen osaa itse mitään.

Vierailija
42/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskin sinne mitään vuohta ilmestyy. Rahat häviävät muihin kuluihin.

Voisiko joku selittää minulle, miksi Afrikan maiden tilanne säilyy huonona vuosikymmenestä vuosikymmeneen. Mitään kehitystä ei tapahdu vaikka sinne ollaan syydetty biljoonia ja biljoonia.

Heti kun joku vastaa tähän luotettavasti lupaan lahjoittaa rahaa Afrikkaan suuntautuviin keräyksiin.

Niin kauan kun luotettavaa vastausta ei tule, lahjoitan 200-300 euroa vuodessa muihin kohteisiin. En Afrikkaan enää, sillä se on pohjaton kaivo. Maanosa johon edelleen mennään kertomaan, että ulosteet ja virtsat pitäisi pitää erillään viljelysmaista.

Eläinkin osaa paskoa kauas siitä alueesta jossa elää, lisääntyy ja syö.

Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummeja on neljä, tätejä ja setiä miljoona. Vakavasti harkitsen vuohta tai en anna lahjaa ollenkaan. Tällainen pienituloinen ei voi mitenkään antaa aineellisesssa mielessä lapselle sellaista, mitä hänellä ei jo olisi.

Vierailija
44/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistavasta lahjaideasta! Oma anoppini on persu, rasisti ja eläintenvihaaja, hänelle annan vuohen Afrikkaan.

Viime jouluna annoin hänelle... ups, en mitään.

Nelivuotiaalle aika tyly lahja, mutta aikuinen varmasti osaa arvostaa tuota, varsinkin ihana anoppini. ;)

Vierailija
45/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kävin vanhainkodilla auttamassa ulkoilussa

2. olen käynyt kerran kuussa ystäväpalvelun kautta juttelemassa halvaantuneen naisen kanssa

3. olen lahjoittanut rahaa moniin hyväntekeväisyyskohteisiin.

En vain ole näistä huudellut. Toisaalta lähimmäispalvelu ei ole niin trendikästä kuin vuohi neekerille.

Toivoisin, että mieluummin ottaisitte yhteyttä spr.n lähimmaispalveluun ja auttaisitte niitä yksinäisiä ja vanhuksia, joita on lähellä. Jos haluatte rahaa käyttää tähän lahjaan niin lahjoittakaa se vaikka sille köyhälle naapurin yksinhuoltajaäidille.

Niin ja ne kummilapseni saavat ihan oikeasti itseleipomiani pipareita ja kutomani villasukat. Olen sen verran vähävarainen itsekin, että en voi ostaa kalliita lahjoja. Ja tyytyväisiä on lapset olleet näihinkin lahjoihin.

Vierailija
46/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan anna vapaaehtoisesti euroakaan maahan, jossa raiskataan vauvoja mukamas aidsin hoitona. Oikeasti niin tyhmää kahdella jalalla kävelevää ei olekaan, joka uskoisi tosissaan raiskauksen parantavaan voimaan. Kunhan nyt saa tekosyyn repiä viattoman.

Vierailija
47/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oppii ettei afrikkalainen osaa itse mitään.

kun tuon mantereen kehitystä on seurannut niin näinhän se on!

Egyptiläiset ovat oma lukunsa mutta muuten neekerit ovat saaneet aikaan... ei mitään.

Etelä-Afrikka on länsimaa mutta se onkin valkoisten pyörittämä.

Neekerit eivät ole saaneet aikaan yhtikäs mitään. Orjia se porukka on hankkinut tutkimusten mukaan Euroopasta enemmän kuin mitä on Amerikkaan viety jotta sekään ei nyt käy tekosyyksi.

Vierailija
48/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan anna vapaaehtoisesti euroakaan maahan, jossa raiskataan vauvoja mukamas aidsin hoitona. Oikeasti niin tyhmää kahdella jalalla kävelevää ei olekaan, joka uskoisi tosissaan raiskauksen parantavaan voimaan. Kunhan nyt saa tekosyyn repiä viattoman.

http://oppimateriaalit.internetix.fi/fi/avoimet/3yhteiskunta/globaalit/…

Lukisit joskus jotain. Montako maata on Afrikassa ja missä maissa tuota tapahtuu?

Vierailija
49/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teollisuusmaiden ja kehitysmaiden välinen taloudellinen kuilu on viimeisen 40 vuoden ajan kasvanut tasaisesti. Alla oleva taulukko kertoo, kuinka maailman köyhimpien ja rikkaimpien välinen tuloero on vuosien saatossa tullut entistä räikeämmäksi."

Hassua tässä on että siirtomaa-aika pääosin loppui 40-50 vuotta sitten ja siihen asti monilla mailla meni suht hyvin. Pakostakin kuilu kasvaa kun toisilla menee huonosti. Toisten menestys toisaalta mahdollistaa myös kehitysavun ja esim. lääkkeiden kehittämisen joista sitten saa Afrikkakin osansa.

Tässä ihan vaan yksi esimerkki lapsiraiskauksista ja niiden syistä:

Nearly 60 children are raped every day in South Africa and while experts agree to disagree as to the causes, or whether the pervasive belief in the so-called "Virgin Cure" prevents/cures HIV/Aids is possibly responsible for this deeply disturbing phenomenon.

21,000 child rapes, and some 37,000 adult rapes, were reported in South Africa last year. According to the South African Police Service, only one in 35 are actually reported. The actual incidence of rape could well be in excess of a million per year.

Vierailija
50/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse mietti, mahtavatko osata arvostaa lahjaa. Mutta kun niillä lapsilla on jo kuulemma kaikkea - eikä hänellä varaa ostaa esim. niin kalliita merkkivaatteita, joita käyttävät. Niin keksi sitten tuon.

Antoi lisäksi pienet Schleich-leikkivuohet. Konkretisoi asiaa pikkulapselle.

Minusta idea ihan ok, monilla lapsilla tänäpäivänä kun krääsää riittää. En tiedä sitten, miten tuo ystävä suhtautuisi, jos nyt hänen lapsensa kummina ostaisin lapselle lahjaksi vuohen Afrikasta... Tosin valittaa, että heillä on jo kylliksi tavaraa.

Jos oma lapsi saisi vuohen, niin keskustelisin hyväntekeväisyydestä. Varmaan piirrettäisiin ja kirjoitettaisiin ja leikittäisiin tarinoita siitä vuohesta. Voitaisiin rakentaa yhdessä afrikkalaiskylä, jonne se vuohi saapuu ja mitäs sitten tapahtuu...

Ja kiittäisin lahjan antajaa loistavasta lahjasta: hyvän mielen lisäksi lapsi saisi lahjaksi uusia ajatuksia ja luovan leikin aiheen! Miksi lahjan pitäisi olla aina materiaa?

Varmaan muistaisi tuon vuohi-lahjan sittenkin, kun kaikki muovilelut on jo unohtuneet.

Vierailija
51/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään konkreettista vuohta! Se kannattaa muistaa.

World Vision hankkii ihan oikeasti jokaista lahjakaupasta ostettua vuohta kohti konkreettisen vuohen jollekin afrikkalaiselle.

KUA tulkitsee näitä vuohia vähän laajemmin, ja jossain tapauksessa se afrikkalainen saattaakin saada vuohen sijasta esim. kanoja tai kuokan ja siemeniä, jos se sopii paremmin paikalliseen kehitysprojektiin.

Tuttavani on töissä World Visionilla ja on ollut ihan oikeasti Afrikassa ostamassa näitä vuohia.

Vierailija
52/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kaikkea, tuollainen lahja voi olla paras mahdollinen turhan krääsän sijasta. Opiskelijalle ei mikään huippu, kun käytännönjutut olisivat tärkeämpiä. Lapselle voikin olla yllättävän kiva.

Siskolleni olen ostanut aapisia ja Peruun marsuja, hän itse on jotain tuollaista usein toivonut. Marsut olivat varsinkin hauskat, hänellä itsellään oli pienenä marsuja (tosin ei ruuaksi, kuten tässä ostetut).

Vierailija
53/89 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän siihen aikaa. Tärkeintä on kehtysmaissa tyttöjen mahdollisuus päästä kouluun. Tai naisen oppia lukemaan ja saada ammatti. Naisten sivistymisestä alkaa parempaan yhteiskuntaan johtava tie. Miehet ei muutu.

Vierailija
54/89 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän siihen aikaa. Tärkeintä on kehtysmaissa tyttöjen mahdollisuus päästä kouluun. Tai naisen oppia lukemaan ja saada ammatti. Naisten sivistymisestä alkaa parempaan yhteiskuntaan johtava tie. Miehet ei muutu.

Järkevintä olisikin, jos voisi toisenlaisena lahjana ostaa kirveitä ja puutarhasaksia, joilla nämä ukot sitten kuohittaisiin. Säästyisi edes vauvojen henki.

Vierailija
55/89 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa mammaa harmittaa kun ei voi maksattaa kallista lahjaa kummilla vaan pitää se itse ostaa.

Vierailija
56/89 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakohteista en tiedä, mutta lapsen tasolle on jäänyt aikuinen joka loukkaantuu siitä ettei heidän mussukalleen kanneta pinoa muovikrääsää nenän eteen. Kummilta tuo on viisas veto, nimenomaan arvokasvatusta, ja lapselle on elämässä paljon iloa siitä että hänellä on edes aavistus jostain muusta kuin itsekeskeisestä materiankulutuksesta. Varsinkin jos vanhemmat ovat jääneet arvoiltaan kiukuttelevan 3-vuotiaan tasolle. Lahjan antajasta tuollainen lahja kertoo että hän oikeasti ainakin yrittää välittää ja ajatella jotakin. MInusta pöyristyttävää kiittämättömyyttä ap. Sen ymmärrän jos itsellä on raha vähissä niin olisi toivonut lapselle sitä pakettia, muuten en.

Vierailija
57/89 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta yhdessä vanhempien kanssa. Mikä siihen sopisikaan paremmin kuin lahja hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
58/89 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta yhdessä vanhempien kanssa. Mikä siihen sopisikaan paremmin kuin lahja hyväntekeväisyyteen.

Taitaa aika monella olla se kummin perimmäinen tarkoitus hautautunut kaiken haluamisen alle. Kummi joka materian sijasta antaa lapselle jotain henkistä/hengellistä, hoitaa tehtävänsä upeasti. Kummin tehtäviin ei todellakaan kuulu tavaroiden ostelu.

Vierailija
59/89 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahjaksi toisenlaisia lahjoja. Sillä on kuulemma jo kaikkea. Toinen siskoni sanoi ostavansa puita kehitysmaahan. Itse ajattelin World Visionilta joko äidille kasvimaata tai sitten Ystävyyden puuta. Naisten pankin tukeminenkin on yksi vaihtoehto. Mutta en menisi ostamaan tuollaista lahjaa, jos en olisi varma sen mieluisuudesta.

Ajattelen myös, että Afrikassa on ihan liikaa korruptiota. Mutta ei se ole syy jättää auttamatta tavallisia ihmisiä, jotka yrittävät kohentaa elämäänsä.

Vierailija
60/89 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ostanut noita toisenlaisia lahjoja, mutta tosiaan jos itse on rahapulassa niin eipä se kehitysmaahan hankittu vuohi paljoa mieltä lämmitä... Mutta esim mummoni on saanut koulupuvun ja opetusvälineitä, mikä oli hänelle todella tärkeä ja mieleinen lahja, itse kun ei aikanaan saanut kouluja juurikaan käydä.

Lahjan pitäisi mielestäni olla sellainen, jota saaja arvostaa

Jos on jo kaikkea, tuollainen lahja voi olla paras mahdollinen turhan krääsän sijasta. Opiskelijalle ei mikään huippu, kun käytännönjutut olisivat tärkeämpiä. Lapselle voikin olla yllättävän kiva.

Siskolleni olen ostanut aapisia ja Peruun marsuja, hän itse on jotain tuollaista usein toivonut. Marsut olivat varsinkin hauskat, hänellä itsellään oli pienenä marsuja (tosin ei ruuaksi, kuten tässä ostetut).