Ja ydinperhemammoille tässä lisäsyy kadehtia yksinhuoltajia, tt-tuki nousee.
Kommentit (9)
kolmen yh olen, eikä vaikuta minun elintasoon millään lailla. töissä käyn ja palkallani perheeni elätän. outo ajattelutapa, että yh:t automaattisesti ovat toimeentulo asiakkaita.
miehen siivellä eläjänäkö on jotenkin hyväksyttävämpi loisia?
ottaa vastaan. Toimeentulotuki takaa saman elintason, mitä Siwan kassalla osa-aikaisena työskentely.
Toisaalta, ei tukiverkostoton yh edes voi siwan kassalle töihin mennä, koska siwa on aina auki ja ympärivuorokautisia päivähoitopaikkoja ei joka pikkupaikkakunnalla ole.
tämä ratkaisi asian:alan taas osa-päiväiseksi.
tienaan saman osapäiväisenä+sossun tuella, kuin kokopäiväisenä.
asunnon sain vanhemmiltani, joten ketäs mä nyt sitten kadehtisin?
että pienituloisia ydinperheitä syrjitään. Yh saa kaikki korotukset ja kaikki elatustukien lisäksi. Minkä mäkään sille voin, että mieheni jäi työttömäksi. Paljon paremmin tulisin toimeen yh:na, siis rahallisesti. Mies kuluttaa paljon ja yh:na saisin suunnilleen saman verran rahaa. Ei olla kyllä sossun asiakkaita. Jotkut on kyllä tosi törkeitä ja tukien takia muuttaa kirjat erilleen tai jotain vastaavaa. Toivottavasti tällaisia narauteltais mahdollisimman paljon, koska jos ei olis noita huijareita, niin riittäis ehkä vähän enemmän rahaa oikeasti tarvitseville.
Vaikka yh olenkin, en edes asumistukea vaikka on monta lasta.
Käyn töissä.
paitsi lapsilisiin tule yhärikorotukset, mutta niistä tuskin voi kieltäytyä toisin kuin elareista.
Ja mieluummin teen töitä kuin olen muiden elättinä.
Mitä kadehtimiseen tulee, niin ymmärrän kyllä: onhan totaaliyhäriperheen elämä monin tavoin helpompaa, mukavampaa ja yksinkertaisempaa kuin parisuhdeperheissä!
mä en tiedä yhtäkään syytä, miks yksinhuoltajia pitäis kadehtia.
tai niitä isättömiä tai äidittömiä lapsiparkoja.
mutta mä käynkin töissä, en elä tuilla.