Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko muita jotka imettää vielä yksvuotiasta?

Vierailija
26.11.2011 |

tiedän et pitäis alkaa vierottaan mut ei saa aikaseks. Ja koska syö yölläkin niin jos lopettais saisin itekin nukuttua paremmin. Pärjäähän tämä ihana pikkumies ilmankin päivällä pitkiä aikoja mut niin nauttii kun pääsee kuitenkin välillä tissille.. huoh,kun tuntuu et jotkut miettii et mitä toi nyt enää imettää. Eihän se muille tietty kuulu,mut onko muitakin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä imetin 1,5-vuotiaaks

Vierailija
2/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi lapset on nyt jo melkein teinejä, joten vieroitus on tapahtunut aikoja sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän. Lapsi kohta 1v4kk. Ehkä pitäisi vierottaa mutta en ole vielä viitsinyt :)

Vierailija
4/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 1,5 - 2 vuotiaiksi. On siis muitakin. Ja tuttavapiirissäni näin ovat tehneet kaikki.

Vierailija
5/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taapero käy tissillä päivällä kerran tai kaks, mutta illalla ja yöllä tykkää syödä. Esikoinen lopetti itse kun oli reilun voden, joten ajattelin antaa kakkosenkin lopetella omassa tahdissa. Ei meillä kukaan ihmettele eikä se muille kuulu.

Vierailija
6/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu hetkeäkään, että olen imettänyt näin kauan. Sekä lapsi että minä nautimme imetyksen tuomasta läheisyydestä. Minäkin imetän pitkään myös öisin , ja nyt jälkeenkin ajatellen yösyötöt olisi pitänyt lopettaa aiemmin niin oltais molemmat saatu nukuttua paremmin.Älä lopeta ihmetystä muiden asettamien paineiden takia vaan vasta sitten, kun se itsestäsi tuntuu hyvältä. Minä imetän nykyään kerran aamulla ja kerran illalla ja jos lapsi on kipeä, saatan imettää yölläkin.

Vierailija
7/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on nyt 10kk ja tissi ei oikein päivisin kiinnosta. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Yöllä syö aika monta kertaa, MUTTA viimeinen 2vko vähintään on ollut yhtä kukkumista. Vauva herää koko ajan tarkistamaan olenko vieressä (ollaan nukuttu alusta asti paljon yhdessä, että saisin edes vähä unta) ja tissi pitäisi jatkuvasti olla suussa. Ei kiinnostat tutit tai taputtelut. Varmasti eroahdistusta? On niin uuvuttavaa. Pitää iltaisinkin mennä samaan aikaan nukkumaan, kun heräilee jatkuvasti. Päivisin paljon perääni. Vähän ohi aiheen, mutta kertokaa kokemuksia yösyömisen lopettamisesta/10kk nukkumisesta. Ainahan ne vauvat valvoo, mutta on nyt vaan jotenkin niin rankkaa. Ajattelin lopettaa imettämisen 1v, mutta tuskin ihan siihen päästään. Realistista on ehkä lopettaa viim 1,5v. Mielestäni vuoden ikäisen imettämisessä ei ole mitään ihmeellistä, vauvahan se vielä on..!

Vierailija
8/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se alkoi jo sattumaan siihen malliin että mulle riitti. Ja haluan päästä kiloistani eroon!

Vierailija
9/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille kun niin kivasti vastailette. olen siis imettänyt aikaisempia lapsiani 8kk,1.2v ja 1.3v ikäisiksi. He on kuitenkin lopettaneet päivällä syömisen aikaisemmin ja eivät niin tissin perään kun tämä tapaus. Aikaisemmin imetys loppui sitten ajallaan aika helpostikin,mut nyt tuntuu et päivisinkin kaipaa kovasti välillä äitin syliin ja tissille. Toisaalta kovin hellyyttävä on tuo itse asian ilmaisu. mut joku varmaan ajattelee et yäk..! ei sais siitä välittää tieteskään. Yöllä saattaa joskus vaikka ilmaiseekin haluavansa maitoa kuitenkin nukahtaa ilman kun vähän

hyssyttelen. kaippa tämäkin aikanaan loppuu helposti. En hauaisi tällaista asiaa stressata kun onhan se kuitenkin aika lyhyt aika lapsen elämässä(ja äidin) se imetys.ap

Vierailija
10/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetän nyt 1,5 veetä. Yöhanat menny jo 12 kk kiinni mut muuten ei rajotuksia jos kotona ollaan. Esikoinen kävi rinnalla 1v10kk ikään, uuden raskauden myötä lopetin ku aiheutti kipuja. Tää saa ainaki sinne kahteen vuoteen, ehkä sit lopetan ja toki jos ite lopettaa aiemmin:)

Vierailija
11/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, kun vauva on vasta 10 kk mutta en aio lopettaa ennenkuin tuntuu että vauvakin on siihen valmis.

Kyllä minun tuttavapiirissä monet on imettäneet yli yksivuotiasta ja tilastojen mukaankin jotain 20 % imettää siihen yhteen vuoteen eikä sitten tietenkään kaikki lopeta kuin seinään just silloin, vaan sitten kun tuntuu että se menee kivuttomasti ja pikkuhiljaa .

Ja noinhan sitä taaperoimetykseen päädytään: tajutaan että ei lapselta ole imemisen tarve loppu, eikä imetyksestä hyödyt loppu, joten miksi pitäisi imetyksen olla loppu.

Vierailija
12/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 1,5 - 2 vuotiaiksi. On siis muitakin. Ja tuttavapiirissäni näin ovat tehneet kaikki.

myös näin paria poikkeusta lukuunottamatta. Yli 1v:n imettäminen on ollut ihan tavallista, en ole edes osannut ajatella sitä millään muulla tavalla.

Vierailija
13/13 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastani parivuotiaiksi ja aion imettää tätä pienintäkin. Ja ei ole muuten kukaan koskaan ihmetellyt, miten nyt vielä imetän tai ainakaan en ole moista huomannut.