Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis masennuspotilaiden pitäisi linnottautua kotiinsa?

Vierailija
26.11.2011 |

Eli tuossa oli keskustelua että alkoholia ei saa ottaa jos syö lääkkeitä? Onko näin että kukaan ei ota jos syö masennuslääkkeitä? Monet työikäiset käyttävät masennuslääkkeitä. Nytkin tulossa pikkujouluaika ja pitäisikö masennusta sairastavan jäädä kaikista yhteisistä riennoista pois? Monesti masennukseen liittyy myös sosiaalista pelkoa joten alkoholi helpottaa oloa. Ei tule murjotettua yksin nurkassa kun muut juhlii.

Myös sanotaan että masentunut ystävä on hankala ja rankka. Itse en kerro masennuksesta kellekään ystävälle. En vuodata ongelmia heille. Saatan jotain valottaa ongelmista mutta en missään nimessä vuodata jatkuvasti niitä. En edes parhaalle ystävälle. Hän ei tiedä että käyn juttelemassa tai syön lääkkeitä eikä ole kysynyt.

Eli teidän mielestä masennus vaan paranee kun yksin kotona makailee ilman mitään sosiaalisia kontakteja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkoholi vähentää sosiaalisia paineita ja rentouttaa ja tekee hauskan olon.

Itse käyn juhlimassa todella harvoin, ehkä vain 2kertaa vuodessa.

ap

Vierailija
2/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vissiin aikuinen ja saat päättää omista asioistasi? Sen kun juot, eihän se muille kuulu. Täällä nyt muutenkin kärjistetään asioita. Katso vaikka mitä siinä lääkepurkin kyljessä lukee ja jos ei ehdotonta kieltoa ole, niin kai se on vaan omasta harkinnasta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholinkäyttö vain lisää ongelmia ja juuri tuo hetkellinen "hyvä olo" voi aikaansaada päihteiden kasvavaa käyttöä ja kierre on valmis.

Sinun kohdallasi tuskin on sitä ongelmaa,jos juot 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
4/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lisäisi alkoholilla ongelmiani?

Vierailija
5/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ne itse joskus jyrsimäni lääkket olivat sellaisia, että alkoholi kumosi niiden vaikutuksen,

Itse olen kyllä sitä mieltä, että ehkä ei kannattaisi bilettämään mennä. Masennukseen liittyy yleensä kasvanut alkoholinkulutus ja viinahöyryissä helposti alkaa rypemään ja se ei ole kellekään kivaa..

Vierailija
6/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla jo tuopista totaalinen black out, ja ne ei todella muista aamulla yhtään mitään.

Saattaa saada tajuttomia tunnekuohu kohtauksia, tai väkivalta leimahtaa yhtä-äkkiä. Tervetuloa vaan tänne Helsingin Sörnäisiin, kapakkakierrokselle kattomaan mitä kaikkea lääkkeet+alkoholi aiheuttaa, ei kypäräpakkoa, tosin suositellaan :D

Vierailija
7/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi viettää normaalia elämää? Itse muutenkin elän elämää vaan työt-koti.

ap

Vierailija
8/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski jäädä illanvietoista pois? Sanoit käyväsi juhlimassa 2 kertaa vuodessa ja se on mielestäsi epänormaalia elämää jos nämä 2 ryyppyreissua jätät väliin? :D

Vierailija
9/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jäädä illanvietoista pois, on ihan vain omaa tyhmyyttä jos käyttää sekaisin alkoholia ja lääkkeitä. Ihan syystä käyttöohjeissa suositellaan välttämään alkoholin käyttöä samaan aikaan. Sitä kutsutaan sekakäytöksi. Sen kun juot, mutta itse vastaat seurauksista jos sekakäyttöhuuruissasi päädyt esim. puukottamaan jotakuta tai hyppäämään sänkyyn ja saat hivin. Turha myöskään odotella masennuksen parantumista jos käytät alkoholia.

Vierailija
10/11 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko sekakäyttöä, heh. En tiedä, mitä lääkkeitä ap käyttää, mutta ei kaikki mielialalääkkeet estä sitä, etteikö voisi paria drinkkiä juoda, varsinkaan jos tätä tapahtuu vain pari kertaa vuodessa. Mulla esim on lääkitys, jonka ohjeissa suositellaan, ettei niiden kanssa käytetä alkoholia, mutta lääkäreidenkin mukaan kohtuudella voi silti juoda. Suositus perustuu lähinnä siihen, että lääkitys nostaa serotoniinitasoa ja alkoholi laskee sitä eli kumoaa lääkityksen vaikutuksen. Lääkityksestä ei siis ole hyötyä, jos ryyppää koko ajan. Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan ole alkoholisteja, joten he pystyvät juomaan kohtuudella, jolloin ongelmaa ei ole.

Vierailija
11/11 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se joka suositteli välttämään sekakäyttöä, tämä nimittäin ihan oman kokemuksen perusteella, ei ole kiva aamulla herätä jonkun ihme tyypin vierestä muistamatta asiasta juuri mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme