Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuvauvan hoitoonlaittamisesta KÄSITTÄMÄTÖN keskustelu!!

Vierailija
25.11.2011 |

Siis siin ALLE 2kk ikäinen on yökylässä kaverilla, KOSKA muuten se voi tulla ujoksi tai alkaa VIERASTAA! Siis Kyllä, noin sen vauvan äiti vastasi, kun sitä ihmeteltiin, että miten raaskii yökylään laittaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hurja kommentti Tuntematta ihmistä ja yhden ainoan aloituksen perusteella. Joka ei edes ole ihmisen itse tekemä. Ja muuten ei lapsia hankita, niitä saadaan!

Kaikkien ei tosiaankan pitäisi hankkia lapsia.

Ihan samaa mieltä, että lapsia todellakin SAADAAN. Itsellä keskenmeno ja nyt jännään olenko raskaana, joten taisi senkin takia tulla ylilyöntikommentti... :) Kiehahti pahasti yli kun luin tuota. Anteeksi siis ja jokainen tietysti tyylillään. Ei munkaan tavat varmasti täydellisiä ole! Mutta kyllä siltin vähän surullista laittaa alle 2kk hoitoon. Mutta asutaan ulkomailla ja täällä äideillä ei välttämättä ole kuin YKSI kuukausi äitiyslomaa :( Sitten vain lapsi hoitoon ja töihin.

Vierailija
2/27 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku IHMETTELEE miksi RAASKII laittaa lapsen yökylään.

Minä sanoisin sinulle suoraan ettei asia kuulu minulle jos et itse RAASKI laittaa lasta muualle yökylään. Niin saa tehdä. Jos vaikka eläisit omaa elämää ja annat muitten tehdä omat valinnat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin isomman lapsen menettäneenä sanon että jos antaisit muitten tehdä kuten he tahtovat.

Minäkin olen raskaana ja lapset on parhaillaan mummolassa yötä. Ai kamalaa!

Vierailija
4/27 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni vauva (alle 4kk) on vieraan paljon helpompi hoitaa kuin sitä vanhempi ellei äiti sitten imetä. Vauva ei osaa vielä vierastaa eikä itke ikävää. Kuivitus ja maitopullo riittävät, muuten nukkuu lähes kokoajan.

Vierailija
5/27 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin isomman lapsen menettäneenä sanon että jos antaisit muitten tehdä kuten he tahtovat. Minäkin olen raskaana ja lapset on parhaillaan mummolassa yötä. Ai kamalaa!

Lueppa nyt uudestaan. Sanoin kukin tyylillään, ok? Ja kaikkihan täällä omat mielipiteensä esittävät, ja mä olen niin raukkis etten osaa olla erossa lapsestani. Jos otit itseesi niin oliko pakko siitä mulle v***lla. Mutta kiva jos on mummola mihin mennä.

Vierailija
6/27 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin, kun lapsi vierastaa. Huolestuneempi kannattaa olla, jos lapsi ei missään vaiheessa vierasta ketään.

Vierailija
7/27 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuossa iässähän lapsi on vielä "helppo" laittaa hoitoon, koska ei ole niin sitä "äiti" vaihetta päällä. Tuon ikäinen ei vielä osaa ikävöidä, vaan voi hyvin jos on masu täynnä, ja muut perustarpeet tyydytetty, ja lisäksi saa vielä hellyyttä. :)

Meillä tyttö oli ekaa kertaa yökylässä 3,5kk iässä ja tosi hyvin meni.. sen jälkeen aina tarpeen mukaan, mutta aika harvoin.. Tyttö rupesi vierastamaankin tosi voimakkaasti 4kk iässä, ja tuli tosi voimakas äitivaihe, joten tyttö oli tosiaan miussa lähes tulkoon kiinni koko ajan! :) Kunnes nyt sit tyttö joutunut olemaan mummolassa useammankin yön välillä, koska mie sairaalahoidossa ollu pidempään ja mies tekee pitkää työpäivää.. Tyttö nyt 1,5v ja tosi hyvin mummolassa aina menee! Viihtyy siellä todella hyvin..

Joten kukin tyylillään.. :) Mielestäni on hyvä, että tytölle mummola on kodin ohella tuttu ja turvallinen paikka! Sinne on hyvä jättää tyttö hoitoon kun tietää, ettei niillä ole hätäpäivää! :)

Vierailija
8/27 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuossa iässähän lapsi on vielä "helppo" laittaa hoitoon, koska ei ole niin sitä "äiti" vaihetta päällä. Tuon ikäinen ei vielä osaa ikävöidä, vaan voi hyvin jos on masu täynnä, ja muut perustarpeet tyydytetty, ja lisäksi saa vielä hellyyttä. :)

Meillä tyttö oli ekaa kertaa yökylässä 3,5kk iässä ja tosi hyvin meni.. sen jälkeen aina tarpeen mukaan, mutta aika harvoin.. Tyttö rupesi vierastamaankin tosi voimakkaasti 4kk iässä, ja tuli tosi voimakas äitivaihe, joten tyttö oli tosiaan miussa lähes tulkoon kiinni koko ajan! :) Kunnes nyt sit tyttö joutunut olemaan mummolassa useammankin yön välillä, koska mie sairaalahoidossa ollu pidempään ja mies tekee pitkää työpäivää.. Tyttö nyt 1,5v ja tosi hyvin mummolassa aina menee! Viihtyy siellä todella hyvin..

Joten kukin tyylillään.. :) Mielestäni on hyvä, että tytölle mummola on kodin ohella tuttu ja turvallinen paikka! Sinne on hyvä jättää tyttö hoitoon kun tietää, ettei niillä ole hätäpäivää! :)

..jatkan vielä.. että eipä ton ikäisen hoitoonjättämisellä tosiaan oo mitään vaikutusta siihen vierastaako myöhemmin vai ei.. Se riippuu vauvan tempperamentista! :D Hassu ajatuskin, että siihen voisi 2kk ikäisellä vaikuttaa jo.. :O

Vierailija
9/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sanoi että hänen vauva oli 2kk kun oli mennyt eka kertaa isälleen yöksi.

Itse en voisi laittaa vieläkään (vauva 6kk) muualle hoitoon. Meillä on hoitaja tullut kotiin ja yleensä niin että minä olen laittanut lapsen nukkumaan. Ja olen ollut sitten aamulla kotona, meillä ei vauva heräile öisin.

Nyt olisi yhdet pikkujoulut tiedossa ja kokeillaan suostuuko vauva jäämään kumminsa kanssa niin että kummi laittaa hänet nukkumaankin. Harjoitellaan sitä ensi viikolla niin että ollaan itsekin kotona. Katsotaan sitten sen perusteella pääsekö molemmat vanhemmat pikkujouluihin.

Vierailija
10/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti muiden mielestä ei ole käsittämätöntä kuin minun... :D -ap-

Vierailija
11/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän liian pieni hoitoon yöksi, olen samaa mieltä. Mutta maailmassa on niin monenlaista, että jos hänen kotinsa on muuten ihana, ei se nyt niin paha ole. Ja jos hoitopaikka on myös rauhallinen tuttu ja turvallinen... Olisi niin paljon rankempiakin juttuja kauhisteltavana.

Toisaalta, jos vauvan äiti on muuten ihana ja pirteä ja rakastaa lastaan, ei siitä nyt taida mitään traumoja tulla :D

Vierailija
12/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin kuin sitä yökyläilyä;) Ja kyllä, aika "jännät" ne minustakin ovat.

Vierailija
13/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei ole enää minkäänlaista maalaisjärkeä puhumattakaan siitä, että ymmärrettäisiin jotain lasten kehityksestä.

surullista.

Vierailija
14/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi ystävä taas oli sitä mieltä, että n. 1 kk iästä heidän vauvaansa piti totuttaa nukahtamaan mihin tahansa, eli olivat mahdollisimman paljon menossa. Että lapsi oppii sitten olemaan vanhempien mukana kylässä ja voi vaikka sinne sohvan nurkkaan nukahtaa sitten isona. Ja ettei hän vierasta, he kans pelkäs sitä...

Nyt tää lapsi on n. 1v. ja herää 10 kertaa yössä. Ei syö kunnolla, huutaa yöt valvomisen lisäksi.... Ei kyllä vierasta, ei ollenkaan!

Vierailija
15/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi laittaa vieläkään (vauva 6kk) muualle hoitoon. Meillä on hoitaja tullut kotiin ja yleensä niin että minä olen laittanut lapsen nukkumaan. Ja olen ollut sitten aamulla kotona, meillä ei vauva heräile öisin.

Nyt olisi yhdet pikkujoulut tiedossa ja kokeillaan suostuuko vauva jäämään kumminsa kanssa niin että kummi laittaa hänet nukkumaankin. Harjoitellaan sitä ensi viikolla niin että ollaan itsekin kotona. Katsotaan sitten sen perusteella pääsekö molemmat vanhemmat pikkujouluihin.

Oli 2 kk kun meni isälleen. ISÄLLEEN. Onpa hirveää kun lapsi on VANHEMPANSA kanssa!

Vierailija
16/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin että menisitte kuitenkin vaikka iltakävelylle sillä aikaa kun hoitaja laittaa lapsen nukkumaan. Lapsi kuitenkin vaistoaa teidän olevan läsnä, joten nukkumaanlaitosta helposti tulee todellista isompi ongelma vain. Riippuu tietysti lapsesta, mutta meillä olisi kaikkien kolmen kanssa mennyt varmasti näin... Itse asiassa melkein aina lapset ovat nukahtaneet paremmin kun olen ollut pois paikalta - siis jos vaikka mies eli lasten isä on laittanut lapset nukkumaan niin on mennyt helpommin kuin normaalisti :)

Vierailija
17/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi ystävä taas oli sitä mieltä, että n. 1 kk iästä heidän vauvaansa piti totuttaa nukahtamaan mihin tahansa, eli olivat mahdollisimman paljon menossa. Että lapsi oppii sitten olemaan vanhempien mukana kylässä ja voi vaikka sinne sohvan nurkkaan nukahtaa sitten isona. Ja ettei hän vierasta, he kans pelkäs sitä... Nyt tää lapsi on n. 1v. ja herää 10 kertaa yössä. Ei syö kunnolla, huutaa yöt valvomisen lisäksi.... Ei kyllä vierasta, ei ollenkaan!

mutta en tajua kyllä niitäkään jotka linnottautuu kotiin kun minun mussukallani on nyt nukkumaanmenoaika ja ruoka-aika jne. Kaikki menot kaatuu siihen kun lapsen aikataulu on minuuttipeliä. Koti-ihmisiä ollaan pääsääntöisesti, mutta jos mennään jonnekin niin sitten mennään ja pennut sopeutuu. Nukkuminen sujunut aina hyvin, ruoka maistuu jne. Eivät kyllä vierastakaan ;D

Vierailija
18/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastamisesta kannattaisi olla iloinen, sehän kertoo hyvästä kiintymyssuhteesta, joka sitten taas on hyvä homma seuraavia 80 tulevaa vuotta ajatellen.... Mutta äitihän voi ajatella niitä tulevia 10 kuukautta, jotka voivat hidastaa hänen tekemisiään, jos vauva vaikka kiintyy siihen äitiin ja vierastaa!!! Mulla ainakin tekee mieli laittaa sille sun kaverille joku nettisivu vierastamisesta ja lapsen henkisestä kasvusta... plaahj

Vierailija
19/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minusta lapselle isä on ihan yhtä tärkeä kuin äitikin.

Laitoin tuon vain kommenttina ap:lle. En mitenkään paheksuen.

Eli rauhoitu toki =)

Oli 2 kk kun meni isälleen. ISÄLLEEN. Onpa hirveää kun lapsi on VANHEMPANSA kanssa!

Vierailija
20/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tajua kyllä niitäkään jotka linnottautuu kotiin kun minun mussukallani on nyt nukkumaanmenoaika ja ruoka-aika jne. Kaikki menot kaatuu siihen kun lapsen aikataulu on minuuttipeliä. Koti-ihmisiä ollaan pääsääntöisesti, mutta jos mennään jonnekin niin sitten mennään ja pennut sopeutuu. Nukkuminen sujunut aina hyvin, ruoka maistuu jne. Eivät kyllä vierastakaan ;D

Paitsi että vierastaminen on myös osittain temperamenttikysymys. Meillä toinen lapsi vierasti kovasti, oli arka uusia asioita kohtaan. Vaikka oli aina innoissaan lähdössä kaupunkiin, kylään tms. Toinen ei vierastanut ollenkaan, ja on muutenkin paljon rämäpäisempi! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän